Gå til innhold

Hva man kaller barna sine og dårlig fantasi...

Gjest solfryd

Anbefalte innlegg

''Kan det stemme at to søstre kan hete akkurat det samme?''

Jeg vet om en familie der man har et "gjengangernavn" for mannlige medlemmer, og her får alle sønnene dette navnet, men da som navn nr 2. Og jeg tror ingen av med tiltales med dette navnet, kun det første.

La oss si at gjengangernavnet er Guttorm, og så heter farfaren Per Guttorm, faren Lars Guttorm og sønnene hans Ole Guttorm og Johan Guttorm.

Åsså Guttorm da gitt... ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• Helmi

6

• Lillemus

5

• Lotte :o)

5

Mest aktive i denne tråden

''Tror nok at det alltid må være noe der som skiller navnene fra hverandre.''

Nå kom jeg på en vits om en reporter som kom for å intervjue en alenemor i Finnmark som hadde vunnet i Lotto. Dama skulle introdusere ungene sine for reporteren, og sa: "Ja her har vi eldstegutten, han Per, og der borte har vi nesteldste guten Per, han tredje eldste, Per, sitter på rommet sitt, ....os osv og de to yngste, Per & Per, er ute og leker nå." På denne måten hadde hun presentert alle sine 10 unger, og alle het Per.

"Heter virkelig alle barna dine det samme?" lurte reporteren,

"Ja, det er jo veldig praktisk når jeg skal rope dem inn tel middags", svarte dama.

"Men hva gjør du hvis du bare skal rope inn en av dem da?" lurte reporteren.

"Nei, da bruke æ berre etternavnan demmers".

*hihihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tippoldermor (eller tipptipp?) av meg fødte 17 barn, hvorav kun 10 overlevde barneårene. De brukte gjerne om igjen navn fra døde barn på senere fødte barn. Først den tredje Ola levde opp.

Historier som jeg har snappet opp i media:

Tvillingene Arne Willy og Willy Arne mener jeg fikk tredjeplassen (delt) i kpringen av Norges rareste navn for noen år siden.

Og så husker jeg en fødselsannonse der det sto "Sandra har blitt storesøster til Sindre og Sondre".

Det blir litt vel sånn "vesle Kaia og veske Maja gikk i bakken og plukket bær..."

Hi, hi, hakket verre enn tvillingene som heter Tim og Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1251566583' post='4200997]

Åsså Guttorm da gitt... ;-(

Ja, nå var det ikke Guttorm, da, men et i omtrent samme "kategorien";-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi, hi, hakket verre enn tvillingene som heter Tim og Tom

*he he* Skulle tro foreldrene troode at tvillingene alltid ville henge sammen slik som de gjør som småunger;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

*he he* Skulle tro foreldrene troode at tvillingene alltid ville henge sammen slik som de gjør som småunger;-)

Tvillinger har faktisk et helt spesielt forhold til hverandre som søsken, også om det er gutt/jente tvillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter nr 1: Aina

Datter nr 2: Tone

Datter nr 3: Trine

c",)

Jeg kan ikke love at dette er sant, men ei venninne påstår at hun vet hvem de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

c",)

Jeg kan ikke love at dette er sant, men ei venninne påstår at hun vet hvem de er.

Mannen min måtte trå til nå for at jeg skulle forstå hva som var så spesielt med disse navna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

c",)

Mulig de små grå har tatt seg helg, men hva er så spesielt med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min måtte trå til nå for at jeg skulle forstå hva som var så spesielt med disse navna ;)

? har ikke skjønt det enda her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå var det ikke Guttorm, da, men et i omtrent samme "kategorien";-)

Var det ikke ei her inne en gang (vet ikke om hun er her ennå) som hadde giftet seg inn i en slekt som kalte førstefødte sønn i annethvert ledd for Einride Åge og Åge Einride? Og som nektet plent å følge denne tradisjonen? Lurer på hvordan det gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.

Det funker nok aller best om en er fra Vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Hihi.

Det funker nok aller best om en er fra Vestlandet.

Mannen min er vestlending. Sikkert derfor han tok den med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...