Gå til innhold

Hva man kaller barna sine og dårlig fantasi...

Gjest solfryd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• Helmi

6

• Lillemus

5

• Lotte :o)

5

Mest aktive i denne tråden

Kjenner til to søstre, Arnhild og Bjørnhild.

To brødre som er døde nå het Arne og Bjarne.

Og en siste familie jeg vet om heter Stig, Stine og Stian, og faren heter Stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest \teskje på\

? Skjønner fortsatt ingenting.

:-)

Aina nr ein, Tone nr to. Trine nr tre ;-)

Men dette var jo ganske fantasifullt da, og vitner vel ikkje om dårleg fantasi hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke ei her inne en gang (vet ikke om hun er her ennå) som hadde giftet seg inn i en slekt som kalte førstefødte sønn i annethvert ledd for Einride Åge og Åge Einride? Og som nektet plent å følge denne tradisjonen? Lurer på hvordan det gikk...

Sier ikke noe på at man protesterer mot en slik tradisjon;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datter nr 1: Aina

Datter nr 2: Tone

Datter nr 3: Trine

c",)

Jeg kan ikke love at dette er sant, men ei venninne påstår at hun vet hvem de er.

Hahahaha... Fiiiiine! :o))

Jeg vet om noen som kalte nr en for Anita, nr to for Brit, nr 3 for Cecilie, og nr 4 for...............Åse.

Og det er helt sant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger har faktisk et helt spesielt forhold til hverandre som søsken, også om det er gutt/jente tvillinger.

Jeg er ganske nærstående til flere tvillinger, og vett at de er enda nærere hverandre enn søsken forøvrig, også om det er gutt/jente, men de fortjener tross alt å bli behandlet som invidier og ikke som gruppe. Noe jeg vet at foreldrene til de tvillingparene jeg kjenner godt også mener, heldigvis:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha... Fiiiiine! :o))

Jeg vet om noen som kalte nr en for Anita, nr to for Brit, nr 3 for Cecilie, og nr 4 for...............Åse.

Og det er helt sant. :)

*Hehe* Vi vurderte A, B, C... varianten, men ettersom jeg nektet plent å gi et evt. barn et c-navn så ble det ikke noe av. Nå fikk vi bare to da så vi kunne gjort det, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske nærstående til flere tvillinger, og vett at de er enda nærere hverandre enn søsken forøvrig, også om det er gutt/jente, men de fortjener tross alt å bli behandlet som invidier og ikke som gruppe. Noe jeg vet at foreldrene til de tvillingparene jeg kjenner godt også mener, heldigvis:-)

Jeg jobber en del med adresseregistre, også for nyfødte.

Det er helt utrolig hva slags navn enkelte tvillingpar får. Alt fra

typen Tim og Tom, til tunge dobbeltnavn på begge, av typen Susan Astrid og Kristian August.

Søsteren min og jeg har navn med felles sistestavelse, og det kunne av og til høres litt likt ut når vi ble ropt på, selv om det var langt fra typen Line og Stine. Det var ille nok. Jeg vil tro at eneggede jenter som heter Kari og Mari, lett blir betraktet som et "sett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber en del med adresseregistre, også for nyfødte.

Det er helt utrolig hva slags navn enkelte tvillingpar får. Alt fra

typen Tim og Tom, til tunge dobbeltnavn på begge, av typen Susan Astrid og Kristian August.

Søsteren min og jeg har navn med felles sistestavelse, og det kunne av og til høres litt likt ut når vi ble ropt på, selv om det var langt fra typen Line og Stine. Det var ille nok. Jeg vil tro at eneggede jenter som heter Kari og Mari, lett blir betraktet som et "sett".

Susan Astrid *S* Det var da virkelig ett navn fra hvert sitt prestegjeld;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Astrid *S* Det var da virkelig ett navn fra hvert sitt prestegjeld;-)

Jeg tenkte egentlig på Sue Astrid fra Hotel Cæsar(?) Men så syntes jeg det ble litt for kort i forhold til den navnetypen jeg hadde i tankene - tunge navn som virker umulige sammen.

Jeg ser ikke Hotel Cæsar, så det er mulig jeg tar feil. Jeg vet bare at navnet Juni, som jeg synes er veldig pent, har blitt "oppbrukt" og temmelig ødelagt av den serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sønn traff for første gang en jevnaldrende med navnet Per på vgs. Han fortalte selv at da han hørte navnet, spurte han spontant "kødder du!?" Guttene er 16 år. (Og sønnen min bærer selv et annet enkelt og kort, gammelt navn som ikke så mange i hans aldersgruppe heter, så det blir litt morsomt at akkurat _han_ reagerte slik...:D )

Hadde han ikke hørt navnet Per før?

Hva med

Per Gynt

Per, Pål og Espen Askeladd

Per Kristian Foss

Noen Per må han vel ha vært innom i løpet av livet, selv om han ikke har kjent noen personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med

Per Gynt

Per Kristian Foss

Noen Per må han vel ha vært innom i løpet av livet, selv om han ikke har kjent noen personlig.

Hørt det hadde han vel sikkert - men det er relativt sjeldent navn på et ungt menneske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med

Per Gynt

Per Kristian Foss

Eh.... Selvfølgelig var ikke dette første gangen han hørte navnet Per...!

Men han hadde aldri tidligere truffet en Per født i begynnelsen av 90-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjønner ikke at de gidder

Noen bekjente fikk en sønn de kalte X. På barselgruppa den gangen var det seks stykken barn, alle gutter og alle het X (flaut spør du meg)

Når de fikk en datter kalte de henne Y. Da fikk begge barna samme navn som ungene til et ennet par i gruppa. X og Y.

Dessuten ble Y navnesøster med ei annen mer voksen jente i gruppa.

Så selv om de kanskje ikke i sin familie valgte "dårlig" så valgte de helt klart meget populære og mer vanlige navn, hvilket gjorde dette til en "mølje"

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en mann som ble kalt opp etter sine to bestemødre. De tok de to første stavelsene i navnene deres og satte sammen til et navn. De het Reidun og Margrete. Dermed ble gutten hetende Reimar.

Er visstnok flere i landet her som heter det, men jeg vet bare om en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Kjenner en mann som ble kalt opp etter sine to bestemødre. De tok de to første stavelsene i navnene deres og satte sammen til et navn. De het Reidun og Margrete. Dermed ble gutten hetende Reimar.

Er visstnok flere i landet her som heter det, men jeg vet bare om en.

Det er 12 menn som har Reimar som første fornavn.

Det er 9 menn som har Reimar som eneste fornavn.

Iflg. http://www.ssb.no/vis/navn/sok.cgi?fornavn=reimar&etternavn=&base=mann&lang=n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...