Gå til innhold

Hva man kaller barna sine og dårlig fantasi...

Gjest solfryd

Anbefalte innlegg

Gjest BeritMarit

En tippoldermor (eller tipptipp?) av meg fødte 17 barn, hvorav kun 10 overlevde barneårene. De brukte gjerne om igjen navn fra døde barn på senere fødte barn. Først den tredje Ola levde opp.

Historier som jeg har snappet opp i media:

Tvillingene Arne Willy og Willy Arne mener jeg fikk tredjeplassen (delt) i kpringen av Norges rareste navn for noen år siden.

Og så husker jeg en fødselsannonse der det sto "Sandra har blitt storesøster til Sindre og Sondre".

Det blir litt vel sånn "vesle Kaia og veske Maja gikk i bakken og plukket bær..."

Du reagerte også på Sandra med tvillingbrødrene Sindre og Sondre, ser jeg:-) Hvordan fikk du vite om dem? Jeg leste fødselsannonsen i Nordlys en gang på 90-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• Helmi

6

• Lillemus

5

• Lotte :o)

5

Mest aktive i denne tråden

Kjenner en mann som ble kalt opp etter sine to bestemødre. De tok de to første stavelsene i navnene deres og satte sammen til et navn. De het Reidun og Margrete. Dermed ble gutten hetende Reimar.

Er visstnok flere i landet her som heter det, men jeg vet bare om en.

Var det ikke så at dette Big Brother-paret, Anne Mona og Ramsy kalte dattra for Ramona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du reagerte også på Sandra med tvillingbrødrene Sindre og Sondre, ser jeg:-) Hvordan fikk du vite om dem? Jeg leste fødselsannonsen i Nordlys en gang på 90-tallet.

Jeg så også en fødselsannonse, og da må det ha vært i Aftenposten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest litt komisk, da...

her hvor jeg bor er det 2Gina 2Nina 2Dina 1 Mina 1 Sina .i tillegg til at flere voksne bærer navnet Nina... så det blir ikke sammelydende navn hos oss nei...

Ellers vet jeg om en familie som alle begynnte på bokstaven R...det ble litt morsomt da en svigersønn het Johnny... alle trodde han het Ronny...hihi

Jeg bruker å spøke med at hadde jeg fått først en haug jenter så kunne jeg kalt dem Anita,Benita , Cenita , Denita og Enita-men så ville vi hatt en gutt som skulle hete Finito...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...