Gå til innhold

Husmortips fra nick, edition 2, dusjvegger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det, mirakelproduktet for dusjeggene:

TD dusj og bad.

http://www.tdrent.no/page/29440/

Første gangen, stripp, ta på badesandaler og hansker, og bruk 100% TD. Da er dere kvitt kalk og dritt det neste året, alt som behøves etterpå er vanlig rengjøring. Skal dere bruke TD jevnlig, så skal den blandes med 15 deler vann.

Dette er potente saker, og første gangen brukte jeg ikke hansker. det angret jeg raskt på. Det svir som f dersom du har noen små sår eller kutt som kommer i kontakt med TD.

Suverent produkt, og så enkelt at selv far kan bruke det!

Skrevet

Hm?

Hørtes veldig sterkt ut. Jeg er fornøyd med Porsgrunn dusjvask som jeg bruker nå. I teorien hver uke, i praksis hver andre uke :/

Synes det er rart hvis den du nevner holder kalk borte i et år. Da det uansett hvor rent det er kommer små spor etter vanndråpene.

Men det er kanskje ikke glassvegger i dusjen du snakker om?

Skrevet

Hm?

Hørtes veldig sterkt ut. Jeg er fornøyd med Porsgrunn dusjvask som jeg bruker nå. I teorien hver uke, i praksis hver andre uke :/

Synes det er rart hvis den du nevner holder kalk borte i et år. Da det uansett hvor rent det er kommer små spor etter vanndråpene.

Men det er kanskje ikke glassvegger i dusjen du snakker om?

Just trust me! Jeg har et dusjhjørne med glassdør, og det blir som nytt etter en runde TD. Det eneste jeg gjør etter at jeg har dusjet, er å spyle døra med vann, pluss regelmessig vanlig renhold med JIF, etc.

Nederste delen av den døra var _grå_ da vi kjøpte huset, og èn omgang TD tok knekken på dritten.

I love my TD!

Koster et par hundre kroner, og på to år har jeg brukt den to ganger.

Skrevet

Just trust me! Jeg har et dusjhjørne med glassdør, og det blir som nytt etter en runde TD. Det eneste jeg gjør etter at jeg har dusjet, er å spyle døra med vann, pluss regelmessig vanlig renhold med JIF, etc.

Nederste delen av den døra var _grå_ da vi kjøpte huset, og èn omgang TD tok knekken på dritten.

I love my TD!

Jeg ønsker besøk av nick og TD-flaska. Jeg koker kaffe og baker mens du grovrenser badet ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1251544599' post='4200824]

Jeg ønsker besøk av nick og TD-flaska. Jeg koker kaffe og baker mens du grovrenser badet ;-)

...i nettoen!

Skrevet

I love my TD!

Hvor kjøper du den?

Skrevet

Hvor kjøper du den?

Sjekk linken, og gå inn på forhandlere.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1251544599' post='4200824]

Nyrenset dusj feirer man i dusjen!

Skrevet

I love my TD!

Ok da vet jeg hvor jeg inner noe skikkelig sterkt hvis det trengs en gang. Jeg bruker Porsgrunn dusj, istedenfor Jif på innsiden og får det rent med det.

Skrevet

Nyrenset dusj feirer man i dusjen!

*hehe* Selvsagt! ;-D

candyqueen_83
Skrevet

Dusjveggene våre var fortsatt skjoldete etter at jeg brukte dette middelet tidligere i år :o( Ublandet..

Skrevet

Dusjveggene våre var fortsatt skjoldete etter at jeg brukte dette middelet tidligere i år :o( Ublandet..

Jeg har også brukt TD ublandet. Jeg har ikke skjolder men synes heller ikke at det er et så fantastisk vidundermiddel som det påstås her. Jeg får ikke av dette "dråpemønsteret" på glasset...Og nå har jeg prøvd alt.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har også brukt TD ublandet. Jeg har ikke skjolder men synes heller ikke at det er et så fantastisk vidundermiddel som det påstås her. Jeg får ikke av dette "dråpemønsteret" på glasset...Og nå har jeg prøvd alt.

På vårt ser det ut som det er skittent liksom. Akkurat som tørket dugg.. Men det går ikke bort. Ser skjoldete ut. Må vel kjøpe nytt hvis det skal bli bra :o)

Skrevet

På vårt ser det ut som det er skittent liksom. Akkurat som tørket dugg.. Men det går ikke bort. Ser skjoldete ut. Må vel kjøpe nytt hvis det skal bli bra :o)

Mine dusjvegger er fortsatt blanke, heldigvis. Nå har jeg begynt å bruke nal hver gang jeg har dusjet. Det er litt tiltak, men den eneste måten å holde det noenlunde i orden på, har jeg skjønt.

Jeg hadde en viduspusser fra et rengjøringsbyrå her i går, og spurte han ut om det problemet jeg har. Og han sa at jeg måtte gni ut en blanding av zalo og salmiakk på veggene, og deretter skrape med en glass-skrape...

Det var mye greiere med det gamle plast-kabinettet mitt. Der syntes ingenting :-)

candyqueen_83
Skrevet

Mine dusjvegger er fortsatt blanke, heldigvis. Nå har jeg begynt å bruke nal hver gang jeg har dusjet. Det er litt tiltak, men den eneste måten å holde det noenlunde i orden på, har jeg skjønt.

Jeg hadde en viduspusser fra et rengjøringsbyrå her i går, og spurte han ut om det problemet jeg har. Og han sa at jeg måtte gni ut en blanding av zalo og salmiakk på veggene, og deretter skrape med en glass-skrape...

Det var mye greiere med det gamle plast-kabinettet mitt. Der syntes ingenting :-)

Kanskje det er det vi også må da.

Skrevet

Kanskje det er det vi også må da.

Det er nok et kalkbelegg, det som du beskriver som "dugg". Prøv å vaske en gang til med TD. Og hvis det er noe igjen, så må du nok skrape. Men jeg leste et innlegg på nettet fra en som påsto at Jif Bad var enda mer effektiv enn TD. Spray på, la virke og gni med en svamp- skyll. Jeg har prøvd det også, uten å bli imponert.

Jeg har kjøpt meg en slik fin nal til å henge opp i dusjen. Og etter at jeg begynte å bruke den, så har det i hvert fall ikke blitt verre og verre:-)

candyqueen_83
Skrevet

Det er nok et kalkbelegg, det som du beskriver som "dugg". Prøv å vaske en gang til med TD. Og hvis det er noe igjen, så må du nok skrape. Men jeg leste et innlegg på nettet fra en som påsto at Jif Bad var enda mer effektiv enn TD. Spray på, la virke og gni med en svamp- skyll. Jeg har prøvd det også, uten å bli imponert.

Jeg har kjøpt meg en slik fin nal til å henge opp i dusjen. Og etter at jeg begynte å bruke den, så har det i hvert fall ikke blitt verre og verre:-)

Jeg har prøvd å vaske med diverse vaskemidler. Ingenting fungerer. TD skal vel fjerne kalkbelegg?

Skrevet

Jeg har prøvd å vaske med diverse vaskemidler. Ingenting fungerer. TD skal vel fjerne kalkbelegg?

Ja, TD skal fjerne kalkbelegg. Men det må ofte gjentas 2 ganger hvis det er mye. Og så må du skylle med KALDT vann. Viktig ifg. min forhandler :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...