Gjest snart valg Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Snart valg! Hva er det som avgjør hvordan du stemmer? Jeg får inntrykk av at mange stemmer pga en eller to saker, men bør man ikke stemme pga grunnsynet til partiet "sitt"? Jeg blir overrasket over hvor mange som stemmer f.eks Frp, og som gjør det kun pga vin i butikken og slutt på bompenger. 0 Siter
Colette Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Jeg er enig med deg i ditt resonnement rundt Frp-velgerne. De er de velgerne som framstår som mest egoistiske og opptatt av sine egne små behov i hverdagen. Slik som billigere bensin, vin i butikkene osv. Mitt valg tas rundt det som er best for landet vårt vårt samlet. Jeg er opptatt av å ha en ansvarlig regjering som ikke appellerer til folks egoisme og navlebeskuelse. Jeg vil at godene skal deles og at vi alle skal yte til fellesskapet etter beste evne. Jeg tok en valgtest på nettet et par ganger, og fikk begge ganger resultatet Rødt. Det blir nok ikke til at jeg stemmer det, og heller ikke SV. så da sier det vel seg selv hva jeg stemmer:-) 0 Siter
morsan Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Jeg er enig med deg i ditt resonnement rundt Frp-velgerne. De er de velgerne som framstår som mest egoistiske og opptatt av sine egne små behov i hverdagen. Slik som billigere bensin, vin i butikkene osv. Mitt valg tas rundt det som er best for landet vårt vårt samlet. Jeg er opptatt av å ha en ansvarlig regjering som ikke appellerer til folks egoisme og navlebeskuelse. Jeg vil at godene skal deles og at vi alle skal yte til fellesskapet etter beste evne. Jeg tok en valgtest på nettet et par ganger, og fikk begge ganger resultatet Rødt. Det blir nok ikke til at jeg stemmer det, og heller ikke SV. så da sier det vel seg selv hva jeg stemmer:-) Det liberale folkeparti? ;-) 0 Siter
Colette Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Det liberale folkeparti? ;-) He..he....Jeg har stor tillit til dagens regjering. De gir meg trygghet og en følelse av at de tar ansvar :-) Og det holder for meg. Never change a winning team:-) 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Første gangen jeg kunne stemme, stemte jeg SV. Den gangen var det pga. miljøpolitikken. Det var mye prat om miljø den gangen også, det var hull i ozonlaget og vi hadde 10 år til å redde verden på. Det var kun det som opptok meg den gangen. Det begynner å bli mange år siden nå. Siden den gang har jeg stemt Arbeiderpartiet hver gang. Jeg stemmer pga. helheten i politikken. Hvordan jeg mener samfunnet skal bygges opp. Jeg har også tatt en rekke valgtester på nett og havner på Arbeiderpartiet hver gang. Dessverre er det slik at noen utnytter godene vi har. Det er irriterende og provoserende, men det ser ut til at det er en del av prisen vi må betale. Ironisk nok er det gjerne også disse som stemmer Fremskrittspartiet. Jeg innrømmer det gjerne. Er ikke pk å si det, men jeg har en del fordommer mot Fremskrittspartivelgere.Jeg lurer på hva disse tenker med. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Noen mennesker stemmer pga snevre saker fordi de ikke har hjernekapasitet til å tenke på flere ting samtidig ;-P 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 He..he....Jeg har stor tillit til dagens regjering. De gir meg trygghet og en følelse av at de tar ansvar :-) Og det holder for meg. Never change a winning team:-) Enig og jeg er veldig glad for at vi har hatt den regjeringen vi har hatt nå under finanskrisen. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Det er partiets helhetspolitikk som må appellere til meg. Verdisynet til partiet må stemme overens med mitt verdisyn. Dessuten stemmer jeg ikke nødvendigvis ut fra hva som vil være best for meg personlig, men hva jeg mener vil være best for folk flest (gjerne de svakerestilte i samfunnet). 0 Siter
Colette Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Første gangen jeg kunne stemme, stemte jeg SV. Den gangen var det pga. miljøpolitikken. Det var mye prat om miljø den gangen også, det var hull i ozonlaget og vi hadde 10 år til å redde verden på. Det var kun det som opptok meg den gangen. Det begynner å bli mange år siden nå. Siden den gang har jeg stemt Arbeiderpartiet hver gang. Jeg stemmer pga. helheten i politikken. Hvordan jeg mener samfunnet skal bygges opp. Jeg har også tatt en rekke valgtester på nett og havner på Arbeiderpartiet hver gang. Dessverre er det slik at noen utnytter godene vi har. Det er irriterende og provoserende, men det ser ut til at det er en del av prisen vi må betale. Ironisk nok er det gjerne også disse som stemmer Fremskrittspartiet. Jeg innrømmer det gjerne. Er ikke pk å si det, men jeg har en del fordommer mot Fremskrittspartivelgere.Jeg lurer på hva disse tenker med. ''Dessverre er det slik at noen utnytter godene vi har. Det er irriterende og provoserende, men det ser ut til at det er en del av prisen vi må betale. Ironisk nok er det gjerne også disse som stemmer Fremskrittspartiet.'' Akkurat den sier jeg meg helt enig i. Men som du sier, det er nok prisen vi må betale. 0 Siter
Colette Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Enig og jeg er veldig glad for at vi har hatt den regjeringen vi har hatt nå under finanskrisen. Jeg også :-) Jeg stemmer AP, og det finnes heldigvis ikke tvil i min sjel. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Enig og jeg er veldig glad for at vi har hatt den regjeringen vi har hatt nå under finanskrisen. På ferie i Spania i sommer så vi dette veldig tydelig.. Spanjolene prata om heldige nordmenn som hadde gått klar av finanskrisa... Der var like mange nordmenn som før, mens turister fra andre nasjoner hadde minka radikalt. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Første gangen jeg kunne stemme, stemte jeg SV. Den gangen var det pga. miljøpolitikken. Det var mye prat om miljø den gangen også, det var hull i ozonlaget og vi hadde 10 år til å redde verden på. Det var kun det som opptok meg den gangen. Det begynner å bli mange år siden nå. Siden den gang har jeg stemt Arbeiderpartiet hver gang. Jeg stemmer pga. helheten i politikken. Hvordan jeg mener samfunnet skal bygges opp. Jeg har også tatt en rekke valgtester på nett og havner på Arbeiderpartiet hver gang. Dessverre er det slik at noen utnytter godene vi har. Det er irriterende og provoserende, men det ser ut til at det er en del av prisen vi må betale. Ironisk nok er det gjerne også disse som stemmer Fremskrittspartiet. Jeg innrømmer det gjerne. Er ikke pk å si det, men jeg har en del fordommer mot Fremskrittspartivelgere.Jeg lurer på hva disse tenker med. Jeg har innrømmet mine fordommer mot FrP her tidligere i dag. Selvsagt kan det finnes solide unntak, men hittil har jeg til gode å møte dem. Jeg får bare stadig bekrefta det jeg tror. Det som bekymrer meg mest er viljen til bare å se på enkeltsaker eks "vin i butikken", "valgfritt tilbud i eldreomsorgen", "bort med sametinget", "innvandringspolitikk". Som lokalpolitiker har jeg erfart at hverdagen og helheta er så veldig mye mer enn de enkeltsakene som treffer hjerterota hos så mange. Derfor frykter jeg at stuntpolitikken på kort tid kan bygge ned det det har tatt hele etterkrigstida å bygge opp. La det ellers være klart at jeg ikke frykter en konservativ regjering, men en regjering med et sterkt FrP. 0 Siter
Elis31 Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Jeg er opptatt av velferdssamfunnet, hvor vi deler på godene og tar vare på alle. Ikke der det avhenger av hva du betaler for å få bestemora di inn på hjem. Jeg er også veldig opptatt av barnepolitikk. KRF kunne neeesten fått min stemme, men med synet på homofile og gentesting, får de den ikke. Så det blir vel AP, eller SV. Dersom FRP kommer til makta, så tenker jeg at mange av de som stemte på de vil angre. Eks. folk i utkantnorge vil få færre muligheter. For meg er FRP lettvint politikk, en som snakker folk etter munnen. Istedenfor å veie for eller mot. Og at Siv Jensen kan være i den posisjonen hun er, etter at hun løy i den saken om Terje Søviknes, det fatter jeg ikke. For meg sier det litt om hvilket parti de er. Ikke det at ikke flere kan gjøre samme feilen som Søviknes, men måten de behandlet saken på. Innbiller meg også at det er langt flere kriminelle i FRP enn i andre partier. Nei, ikke noe særlig til overs for FRP nei. 0 Siter
Gjest snart valg Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Godt å se at det finnes fornuftige folk her! ) Kanskje vi skulle laget egne tråder der hvert partis ideologi blir forklart? Slik at det blir lettere for folk å stemme? 0 Siter
morsan Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Jeg har innrømmet mine fordommer mot FrP her tidligere i dag. Selvsagt kan det finnes solide unntak, men hittil har jeg til gode å møte dem. Jeg får bare stadig bekrefta det jeg tror. Det som bekymrer meg mest er viljen til bare å se på enkeltsaker eks "vin i butikken", "valgfritt tilbud i eldreomsorgen", "bort med sametinget", "innvandringspolitikk". Som lokalpolitiker har jeg erfart at hverdagen og helheta er så veldig mye mer enn de enkeltsakene som treffer hjerterota hos så mange. Derfor frykter jeg at stuntpolitikken på kort tid kan bygge ned det det har tatt hele etterkrigstida å bygge opp. La det ellers være klart at jeg ikke frykter en konservativ regjering, men en regjering med et sterkt FrP. ''Selvsagt kan det finnes solide unntak, men hittil har jeg til gode å møte dem'' Jeg kjenner en som faktisk, merkelig nok, er veldig oppegående. Han er i den utvidede svigerfamilien min, og vi snakkeer aldri politikk. Jeg liker han så godt at jeg helst prøver å late som han IKKE er frp'er...;-) (lokalpolitiker) Men en gang i tida var det jo noen mer "ekte" liberalere i partiet, som Skjervengen, wara og Fåne, helt til carl Ivar & co fikk presset dem ut til fordel for mer populistiske nisser. Kanskje han jeg kjenner er mer som dem? *håper* 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 På ferie i Spania i sommer så vi dette veldig tydelig.. Spanjolene prata om heldige nordmenn som hadde gått klar av finanskrisa... Der var like mange nordmenn som før, mens turister fra andre nasjoner hadde minka radikalt. Ja, vi er heldige:-) Synd at så mange ikke skjønner dette. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 ''Selvsagt kan det finnes solide unntak, men hittil har jeg til gode å møte dem'' Jeg kjenner en som faktisk, merkelig nok, er veldig oppegående. Han er i den utvidede svigerfamilien min, og vi snakkeer aldri politikk. Jeg liker han så godt at jeg helst prøver å late som han IKKE er frp'er...;-) (lokalpolitiker) Men en gang i tida var det jo noen mer "ekte" liberalere i partiet, som Skjervengen, wara og Fåne, helt til carl Ivar & co fikk presset dem ut til fordel for mer populistiske nisser. Kanskje han jeg kjenner er mer som dem? *håper* Jeg har ei i min utvida svigerfamilie, og hun bare lever opp til alt... Men du har rett om Wara, Schervengen og co. De var langt mer solide og ideologiske enn sine etterfølgere. Nå er det mer som en trosretning- noe folk velger å tro på men ikke trenger å gjøre rede for hvorfor. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Ja, vi er heldige:-) Synd at så mange ikke skjønner dette. Noen bare MÅ klage uansett. De som klager aller mest er nok helst de som omtrent aldri har vært utenfor landets grenser. Alt er jo så mye bedre andre steder 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Jeg har innrømmet mine fordommer mot FrP her tidligere i dag. Selvsagt kan det finnes solide unntak, men hittil har jeg til gode å møte dem. Jeg får bare stadig bekrefta det jeg tror. Det som bekymrer meg mest er viljen til bare å se på enkeltsaker eks "vin i butikken", "valgfritt tilbud i eldreomsorgen", "bort med sametinget", "innvandringspolitikk". Som lokalpolitiker har jeg erfart at hverdagen og helheta er så veldig mye mer enn de enkeltsakene som treffer hjerterota hos så mange. Derfor frykter jeg at stuntpolitikken på kort tid kan bygge ned det det har tatt hele etterkrigstida å bygge opp. La det ellers være klart at jeg ikke frykter en konservativ regjering, men en regjering med et sterkt FrP. Har ikke så mye å tilføye annet enn at jeg selvfølgelig er enig:-) 0 Siter
morsan Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Jeg har ei i min utvida svigerfamilie, og hun bare lever opp til alt... Men du har rett om Wara, Schervengen og co. De var langt mer solide og ideologiske enn sine etterfølgere. Nå er det mer som en trosretning- noe folk velger å tro på men ikke trenger å gjøre rede for hvorfor. *he he* godt sagt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.