Gå til innhold

Hva avgjør hvordan du stemmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er viktig for meg at vi ikke skal ha klasseskiller i dette landet, dvs. jeg kan godt leve med at folk er rikere enn meg, men jeg mener at ingen skal være nødt til å leve i fattigdom.

Man skal kunne ha de samme valg med tanke på helsetilbud, skole, barnehage, eldreomsorg uansett hvor stor eller liten årsinntekten er.

Jeg ser på skatten jeg betaler som en forsikring for å få tilgang til disse godene ved behov, så jeg stemmer ikke et parti som lover meg en tusenlapp i skattelette når jeg vet at en plass må de pengene tas fra.

Jeg er fornøyd med spleiselaget vi har i dette landet.

• Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elis31

21

• Colette

19

• Mrs D

9

• morsan

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er viktig for meg at vi ikke skal ha klasseskiller i dette landet, dvs. jeg kan godt leve med at folk er rikere enn meg, men jeg mener at ingen skal være nødt til å leve i fattigdom.

Man skal kunne ha de samme valg med tanke på helsetilbud, skole, barnehage, eldreomsorg uansett hvor stor eller liten årsinntekten er.

Jeg ser på skatten jeg betaler som en forsikring for å få tilgang til disse godene ved behov, så jeg stemmer ikke et parti som lover meg en tusenlapp i skattelette når jeg vet at en plass må de pengene tas fra.

Tror du at det finnes ekte fattigdom i Norge?

Gjest absolutt ja
Skrevet

Det gjør det absolutt.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Jeg er fornøyd med spleiselaget vi har i dette landet''

Godt sagt!

Skrevet

Så enig så enig.

Skrevet

Det gjør det absolutt.

Da tror jeg ikke folk vet hva fattigdom er. Jeg er så lei av misbruket av dette ordet. Man er ikke fattig fordi om man ikke er rik.

Gjest absolutt ja
Skrevet

Da tror jeg ikke folk vet hva fattigdom er. Jeg er så lei av misbruket av dette ordet. Man er ikke fattig fordi om man ikke er rik.

Jeg har venner som har vist meg en side jeg ikke trodde var mulig å se her i landet. De panter flasker for å ha nok mat. Der er mennesker som har kommet i alvorlig gjeld av div årsaker. Det er ikke en gang grov uaktsomhet som ligger bak. Jeg mener bestemt det er fattige mennesker her i landet.

Gjest firepile
Skrevet

Jeg er opptatt av velferdssamfunnet, hvor vi deler på godene og tar vare på alle. Ikke der det avhenger av hva du betaler for å få bestemora di inn på hjem. Jeg er også veldig opptatt av barnepolitikk. KRF kunne neeesten fått min stemme, men med synet på homofile og gentesting, får de den ikke. Så det blir vel AP, eller SV.

Dersom FRP kommer til makta, så tenker jeg at mange av de som stemte på de vil angre. Eks. folk i utkantnorge vil få færre muligheter. For meg er FRP lettvint politikk, en som snakker folk etter munnen. Istedenfor å veie for eller mot.

Og at Siv Jensen kan være i den posisjonen hun er, etter at hun løy i den saken om Terje Søviknes, det fatter jeg ikke. For meg sier det litt om hvilket parti de er. Ikke det at ikke flere kan gjøre samme feilen som Søviknes, men måten de behandlet saken på. Innbiller meg også at det er langt flere kriminelle i FRP enn i andre partier. Nei, ikke noe særlig til overs for FRP nei.

Har du noen tall å vise til på at det faktisk er flere kriminelle i FrP enn i de andre partiene? Eller er det bare den sedvanlige fordomsfullheten overfor Frp-velgere?

Til din opplysning er muslimer den "gruppen" med flest kriminelle. 1/3 av de innsatte i norske fengsler er faktisk muslimer. Dette er godt gjort da muslimer utgjør i overkant av 3 % av Norges befolkning. De fleste stemmer vel AP, så dette skulle vel dytte AP-velgere opp i ledelsen?

Gjest firepile
Skrevet

Spleiselag er fint det. Men det forutsetter at noen faktisk skaper verdiene som skal fordeles.

Skrevet

Jeg tror at frp-s politikk vil skape fattigdom. De vil fjerne godene vi i dag nyter ved sykdom, fødsel, arbeidsledighet og annet.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Spleiselag er fint det. Men det forutsetter at noen faktisk skaper verdiene som skal fordeles.

Selvsagt

Gjest Jobrukskjerringa
Skrevet

Jeg tror at frp-s politikk vil skape fattigdom. De vil fjerne godene vi i dag nyter ved sykdom, fødsel, arbeidsledighet og annet.

De vil få folk opp av sofaen. Hvis de kan skaffe tilbud til folk som er ufør pga. angst så er det bra.

Skrevet

Har du noen tall å vise til på at det faktisk er flere kriminelle i FrP enn i de andre partiene? Eller er det bare den sedvanlige fordomsfullheten overfor Frp-velgere?

Til din opplysning er muslimer den "gruppen" med flest kriminelle. 1/3 av de innsatte i norske fengsler er faktisk muslimer. Dette er godt gjort da muslimer utgjør i overkant av 3 % av Norges befolkning. De fleste stemmer vel AP, så dette skulle vel dytte AP-velgere opp i ledelsen?

Jeg mente FRP politikere.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html

Eli kjørte vel også litt feil i en trapp en gang? *tsk,tsk*

Gjest Jobrukskjerringa
Skrevet

De vil få folk opp av sofaen. Hvis de kan skaffe tilbud til folk som er ufør pga. angst så er det bra.

Livet er en underlig vei...

Skrevet

''Hvis de kan skaffe tilbud ''

Her ble det vel en kortslutning et sted... ? Det er vel nettopp frp som IKKE skal "skaffe tilbud" eller "sy puter under armene" til folk eller hva de nå kaller det.

Enhver er sin egen lykkes smed...

Skrevet

Jeg har venner som har vist meg en side jeg ikke trodde var mulig å se her i landet. De panter flasker for å ha nok mat. Der er mennesker som har kommet i alvorlig gjeld av div årsaker. Det er ikke en gang grov uaktsomhet som ligger bak. Jeg mener bestemt det er fattige mennesker her i landet.

Alle mennesker i Norge er garantert et eksistensminimum, som gjør at man har råd til å spise seg mett og ha tak over hodet. Forutsatt at man styrer de pengene man har fornuftig nok. Når jeg tenker på fattigdom så tenker jeg på sult, sykdom, bo utendørs osv.

Gjest firepile
Skrevet

Selvsagt

Og gjør du det mer lønnsomt å skape noe oppnår du faktisk det.

Gjest Jobrukskjerringa
Skrevet

''Hvis de kan skaffe tilbud ''

Her ble det vel en kortslutning et sted... ? Det er vel nettopp frp som IKKE skal "skaffe tilbud" eller "sy puter under armene" til folk eller hva de nå kaller det.

Enhver er sin egen lykkes smed...

FRP vil øke sosialhjelpen så man kan leve av den. Det har ikke den rød/grønne regjeringen greid!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...