Gjest firepile Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Jeg mente FRP politikere. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html Eli kjørte vel også litt feil i en trapp en gang? *tsk,tsk* Ja den forseelsen var jo så alvorlig at selv 21 år på vann og brød er i minste laget. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Det er vist mye de vil: http://arbeiderpartiet.no/Aktuelt/Nyhetsarkiv/De-andre-partiene/Fleip-eller-fakta Skjønner godt at offentlig ansatte, og andre med sugerør ned i statskassen, er livredde for Frp. 0 Siter
Elis31 Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Alle mennesker i Norge er garantert et eksistensminimum, som gjør at man har råd til å spise seg mett og ha tak over hodet. Forutsatt at man styrer de pengene man har fornuftig nok. Når jeg tenker på fattigdom så tenker jeg på sult, sykdom, bo utendørs osv. Når jeg tenker på fattigdom i Norge, så tenker jeg på barnefamilier som ikke har råd til at barna er med på aktiviteter. Som ikke har råd til å kjøpe sunn og variert mat. Men må leve på makaroni og fiskekaker(selv om jeg liker det jeg også, men ikke hver dag). Familier som aldri har råd til ferie, selv om andre gjør det. Slike familier tror jeg finnes. 0 Siter
Colette Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Jeg tror at frp-s politikk vil skape fattigdom. De vil fjerne godene vi i dag nyter ved sykdom, fødsel, arbeidsledighet og annet. Frp er jo ikke partiet for de som har lite fra før. Men det er den gruppen de har valgt å appellere mest til. Og denne gruppen går på limpinnen, av en eller annen merkelig grunn. Og det er skremmende. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Når jeg tenker på fattigdom i Norge, så tenker jeg på barnefamilier som ikke har råd til at barna er med på aktiviteter. Som ikke har råd til å kjøpe sunn og variert mat. Men må leve på makaroni og fiskekaker(selv om jeg liker det jeg også, men ikke hver dag). Familier som aldri har råd til ferie, selv om andre gjør det. Slike familier tror jeg finnes. Men er ikke fattig fordi man ikke har råd til ferie. Det er et hån mot de virkelig fattige. 0 Siter
Colette Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Når jeg tenker på fattigdom i Norge, så tenker jeg på barnefamilier som ikke har råd til at barna er med på aktiviteter. Som ikke har råd til å kjøpe sunn og variert mat. Men må leve på makaroni og fiskekaker(selv om jeg liker det jeg også, men ikke hver dag). Familier som aldri har råd til ferie, selv om andre gjør det. Slike familier tror jeg finnes. Men det blir jo feil å kalle det fattigdom. I hvert fall i mitt hode. 0 Siter
Elis31 Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Skjønner godt at offentlig ansatte, og andre med sugerør ned i statskassen, er livredde for Frp. Jeg vil heller ha et offentlig Norge som fordeler godene likt, enn å bruke sugerør på de de fattige og arbeidstakeren i gata, for så å gi til de rike. Hvorfor er det jobber i det offentlige? Jo fordi noen skal jobbe på skole, helsevesen, barnehage etc. Og gi et bra tilbud som alle skal ha råd til. 0 Siter
Gjest Jobrukskjerringa Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Når jeg tenker på fattigdom i Norge, så tenker jeg på barnefamilier som ikke har råd til at barna er med på aktiviteter. Som ikke har råd til å kjøpe sunn og variert mat. Men må leve på makaroni og fiskekaker(selv om jeg liker det jeg også, men ikke hver dag). Familier som aldri har råd til ferie, selv om andre gjør det. Slike familier tror jeg finnes. Barnefamilier som prioriterer røyk og sprit ja. Så en dokumentar fra England hvor en fattig familie ble dokumentert. Til jul prioriterte dem røyk og sprit, mens barna fikk det som var igjen. Foreldre kan suge! 0 Siter
Colette Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Men er ikke fattig fordi man ikke har råd til ferie. Det er et hån mot de virkelig fattige. Akkurat slik tenker jeg også :-) Det er et hån av de virkelig fattige og en utvanning av et ord som innebærer en svært alvorlig livsssituasjon for de som befinner seg i den. 0 Siter
Elis31 Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Ja den forseelsen var jo så alvorlig at selv 21 år på vann og brød er i minste laget. Nja, hun kan få gå fri. Eli er faktisk en av de få FRPene jeg liker. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Jeg vil heller ha et offentlig Norge som fordeler godene likt, enn å bruke sugerør på de de fattige og arbeidstakeren i gata, for så å gi til de rike. Hvorfor er det jobber i det offentlige? Jo fordi noen skal jobbe på skole, helsevesen, barnehage etc. Og gi et bra tilbud som alle skal ha råd til. Det er vel og bra det. Men vi har et uproduktivt byråkrati som er stort nok til å administrere et land med 20 millioner innbyggere. Der bør det ryddes opp. 0 Siter
Colette Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Barnefamilier som prioriterer røyk og sprit ja. Så en dokumentar fra England hvor en fattig familie ble dokumentert. Til jul prioriterte dem røyk og sprit, mens barna fikk det som var igjen. Foreldre kan suge! Jeg har en chattevenn i England som lever på sosialstøtte, og har gjort det i mange år. Men det er som du sier, røyk og sprit har de alltids råd til. Hus, telefonregninger. mat osv. er ikke så viktig som det. 0 Siter
Elis31 Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Men er ikke fattig fordi man ikke har råd til ferie. Det er et hån mot de virkelig fattige. Det er ikke bare snakk om det. Det er snakk om det at du har langt mindre midler enn de rundt deg. Klart det er vondt for barn som vokser opp slik i Norge i dag. Det er tross alt familier som må gå å hente matposer på diverse frivillige organisasjoner. Hvis du aldri har råd til å oppleve ferie, når alle de ande rundt deg opplever det, så tror jeg nok at det kan være vondt ja. Og jeg synes ikke det er hån. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Akkurat slik tenker jeg også :-) Det er et hån av de virkelig fattige og en utvanning av et ord som innebærer en svært alvorlig livsssituasjon for de som befinner seg i den. Ja, det er ingen menneskerett med 2 uker i syden hvert år. Folk har alt for store krav. 0 Siter
Elis31 Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Det er vel og bra det. Men vi har et uproduktivt byråkrati som er stort nok til å administrere et land med 20 millioner innbyggere. Der bør det ryddes opp. Da vet du ikke mye om å jobbe i det offentlige i dag. Det er ikke sånn lenger at man sitter og drikker kaffe. De fleste er under et ganske stort arbeidspress. 0 Siter
Colette Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Det er ikke bare snakk om det. Det er snakk om det at du har langt mindre midler enn de rundt deg. Klart det er vondt for barn som vokser opp slik i Norge i dag. Det er tross alt familier som må gå å hente matposer på diverse frivillige organisasjoner. Hvis du aldri har råd til å oppleve ferie, når alle de ande rundt deg opplever det, så tror jeg nok at det kan være vondt ja. Og jeg synes ikke det er hån. Det er forskjell på folk, og det har det alltid vært. Jeg har hatt perioder i mit liv hvor jeg ikke har hatt råd til noe utover mat og regninger. Men jeg tenkte aldri på meg selv som fattig av den grunn. "Dårlig råd" er mine øyne et mer nyansert begrep:-) 0 Siter
Elis31 Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Ja, det er ingen menneskerett med 2 uker i syden hvert år. Folk har alt for store krav. Det trenger ikke å være to uker i syden heller. Men hvis du aldri får reise bort, og de rundt deg gjør det så blir man nok veldig stigmatisert ja. Men forhåpentligvis finnes det ideelle organisasjoner som tilbyr ferieopphold på gård eller leir. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Det er ikke bare snakk om det. Det er snakk om det at du har langt mindre midler enn de rundt deg. Klart det er vondt for barn som vokser opp slik i Norge i dag. Det er tross alt familier som må gå å hente matposer på diverse frivillige organisasjoner. Hvis du aldri har råd til å oppleve ferie, når alle de ande rundt deg opplever det, så tror jeg nok at det kan være vondt ja. Og jeg synes ikke det er hån. Det er mye som er vondt her i verden. Og det finnes langt værre ting enn ikke å ha råd til ferie. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Da vet du ikke mye om å jobbe i det offentlige i dag. Det er ikke sånn lenger at man sitter og drikker kaffe. De fleste er under et ganske stort arbeidspress. Leste du hva jeg skrev? Trenger vi et slikt gigant-byråkrati med tilhørende skjemavelde? Eller kan de ressursene brukes på noe mer fornuftig? 0 Siter
Elis31 Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 Det er forskjell på folk, og det har det alltid vært. Jeg har hatt perioder i mit liv hvor jeg ikke har hatt råd til noe utover mat og regninger. Men jeg tenkte aldri på meg selv som fattig av den grunn. "Dårlig råd" er mine øyne et mer nyansert begrep:-) Med fattig tenker jeg at du ikke har mulighet til å komme deg ut av det heller med det første. Alle har vel hatt en periode med dårlig råd. Men skal du leve 10-20 år uten å ha råd til noe er det litt værre. Heldigvis finnes det jo gode offentlige ordninger i dag, men tror det er noen som faller imellom og lider lenge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.