Gå til innhold

Hva feiler det gutten min?

Gjest Tufsen og Tullemor

Anbefalte innlegg

Gjest Tufsen og Tullemor

Han er 11 mnd. Har vært forkjøla den siste uken. Var til legen men fant ikke noe. Men de siste dagene har han grått mye. I stad badet han og jeg skulle tørke håret og kom borti øret og han begynte å hylskrike. Holdt på å gråte lenge. Han sutrer mye i det siste og spiser lite. Har ikke fått tenner ennå. Men det kan vel ikke være tenner som plager han sånn? Han har vært grinete nesten daglig i mange mnd nå. Vet ikke hva jeg skal gjøre? Er fortsatt litt forkjøla men ikke feber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gråter han mer når du legger han ned enn når han er mer "oppreist"? Gråter han hvis du tar på/rundt øret hans? Da kan det hende han har fått ørebetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tufsen og Tullemor

Gråter han mer når du legger han ned enn når han er mer "oppreist"? Gråter han hvis du tar på/rundt øret hans? Da kan det hende han har fått ørebetennelse.

Han gråter når han er våken og kan våkne om natta og gråte også.Jeg kom borti øret i går når jeg tørket håret hans og han begynte å gråte. Hva med tette øreganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gråter når han er våken og kan våkne om natta og gråte også.Jeg kom borti øret i går når jeg tørket håret hans og han begynte å gråte. Hva med tette øreganger?

Jeg har ikke så mye greie på dette, men vet at ørebetennelse er vondere når man ligger flatt enn når man har hodet opp. Reagerer han hvis du trykker på øret hans nå? Eller tar han mye på det selv?

Hvis det ikke blir bedre ville jeg tatt han med til lege, ørebetennelse kan komme etter en forkjølelse. I mellomtiden kan du gi han paracet for å dempe smertene, i alle fall så han (og dere) får sove om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tufsen og Tullemor

Jeg har ikke så mye greie på dette, men vet at ørebetennelse er vondere når man ligger flatt enn når man har hodet opp. Reagerer han hvis du trykker på øret hans nå? Eller tar han mye på det selv?

Hvis det ikke blir bedre ville jeg tatt han med til lege, ørebetennelse kan komme etter en forkjølelse. I mellomtiden kan du gi han paracet for å dempe smertene, i alle fall så han (og dere) får sove om natten.

Han tar seg på¨øret når han gråter men det har han gjordt lenge og ikke bare nå. Han begynte med det etter en flytur. Den værste flyturen i mitt liv. Han gråt hele turen. Men det er jo mange måneder siden så det kan ikke være pga trykket fra flyturen at han er sånn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mikkelina

Han tar seg på¨øret når han gråter men det har han gjordt lenge og ikke bare nå. Han begynte med det etter en flytur. Den værste flyturen i mitt liv. Han gråt hele turen. Men det er jo mange måneder siden så det kan ikke være pga trykket fra flyturen at han er sånn nå.

Jeg sprakk trommehinna under en flytur og det var forferdelig vondt. Eller rettere sagt - det vr vondt inntil trommehinna sprakk. Hadde vann i øret, fikk ikke utlignet trykket, og det var verste flyturen i mitt liv.. Kanskje noe tilsvarende?

Hos meg har trommehinna grodd fint (sjekket av lege), men jeg vet ikke om det kan oppstå komplikasjoner av slikt. Ville fått sjekket øret hans jeg, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Jo, det kan det faktisk godt være. Det kan ha kommet luft inn i mellomøret som trykker på trommehinnen, og så små barn har ikke mulighet til å utligne trykket selv. Ligger det å irriterer lenge nok kan det bli en betennelse ut av det.. Ring legen i morgen og be om time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...