Gå til innhold

Var det fryktelig frekt å si nei???

Gjest snart utslitt mamma...

Anbefalte innlegg

Hva?!? Oppfordrer du meg til juks?

Nei, her må jeg nok sørge for å vise konfirmanten at hun er verdt noen timers kakebaking.

Er imidlertid utspekulert til å sørge for å få et par barnearbeidere til å male mandlene.

Mandelmaling skulle vel selv små barnehender uten sans for kvalitet greie;-)

http://www.tyngaste.se/wp-content/uploads/2009/05/barnarbete.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 213
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

34

• tzatziki1365380058

32

• morsan

28

• frosken

12

Gjest Elextra

*he he* Jeg har heldigvis intet ry på meg for å være kakebaker. Før jeg fikk barn, hadde jeg knapt laget en eneste kake!

Plutselig overrasket jeg meg selv ved å melde meg som frivillig til å ta med kake til foreldremøter og slikt *he he*

Da jeg ble spurt om å bake til et bryllup i sommer, sa jeg ja på den betingelse av at jeg fikk bake enten gulrotkake eller sjokoladekake. Av den enkle grunn at begge for disse kakene blandes alle ingrediensene sammen i én bolle før den stekes, og så er det bare glasur på. Jeg synes kakebaking er så dønn kjedelig, at bare tanken på å skulle f eks skolde mandler eller lage fint gitter til fyrstekake el lign er bare helt uaktuelt.

''Plutselig overrasket jeg meg selv ved å melde meg som frivillig til å ta med kake til foreldremøter og slikt *he he*

''

Hehe, det har jeg også gjort, men må innrømme at en del av grunner er at jeg synes jeg må bidra noe, men i stor grad unngår FAU og diverse komitéer *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Hvor man med god samvittighet kan sette grensene, er tydeligvis et engasjerende tema (tråden har i allefall blitt lang!). ''

Ja, men det virker som om de fleste synes det bare skulle mangle at man setter grenser for kakebakst til nevø, mens når en venninne sier nei til å hjelpe i en annen venninnes barns konfirmasjon, er det uhørt;-)

''Ja, men det virker som om de fleste synes det bare skulle mangle at man setter grenser for kakebakst til nevø, mens når en venninne sier nei til å hjelpe i en annen venninnes barns konfirmasjon, er det uhørt''

Hehe, akkurat den diskusjonen tenkte jeg også på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor man med god samvittighet kan sette grensene, er tydeligvis et engasjerende tema (tråden har i allefall blitt lang!). ''

Ja, men det virker som om de fleste synes det bare skulle mangle at man setter grenser for kakebakst til nevø, mens når en venninne sier nei til å hjelpe i en annen venninnes barns konfirmasjon, er det uhørt;-)

Den diskusjonen fikk ikke jeg med meg.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor man med god samvittighet kan sette grensene, er tydeligvis et engasjerende tema (tråden har i allefall blitt lang!). Jeg synes ikke du har gjort noe galt, men hadde sikkert ikke syntes det var lett å si nei siden det var til et bryllup i familien. Brudeparet har vært sløve som ikke har organisert dette tidligere, men hadde det vært et av mine tantebarn som giftet seg, så hadde jeg nok tilgitt sløvheten og stått på hodet for å få det til. (Rart dette med hvor svak man av og til er for nevøer og nieser.)

''...men hadde det vært et av mine tantebarn som giftet seg, så hadde jeg nok tilgitt sløvheten og stått på hodet for å få det til.''

Du må være en grepa tante med noen grepa tantebarn.

;-)

Jeg hadde nok forbeholdt meg retten til en kost-nyttevurdering i denne sammenhengen. Hadde de blitt kakeløse uten meg, ville jeg nok strukket meg langt, evt. forstukket meg.

I min slekt er imidlertid faren større for at mange av kakene mugler før man rekker å spise dem. Må fort vekk har flere dagers attpåkalas for å få dem fortært.

Så med tråstarterens tette program ville det for meg ikke vært et spørsmål om tilgivelse, men fornuftig prioritering.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var IKKE frekt å si nei!

Forespørelen kom sent, du hadde en god begrunnelse siden du hadde fullt program selv, og du tilbød deg til om med å bake en enklere kake.

M.a.o svarte du utifra hva dufølte var realistisk gjennomførbart, og tok hensyn til dine egne begrensninger.

Dette bør være fullt lovlig i en travel hverdag med mange gjøremål, og mange hensyn å ta.

Ser at du har fått noen "etterpåkloke" svar al`a "kunne planlagt bedre", "prioritert annerledes" etc.

Slike svar er bare tull og minner om bedrevitenhet!

Du kjenner jo selv din egen hverdag og situasjon, og har nok derfor gode grunner til å planlegge og prioritere som du gjør!

Og selvfølgelig er bursdagen til ens egen 8-åringe minst like viktig, om ikke viktigere enn et stort bryllup!

Bare spør 8 åringen selv hva hun synes!

Jeg ser ingen grunn til at man skal slite seg helt ut bare for å gjøre alle til lags. Og hvis man må prioritere, er det jo logisk å velge det som mest angår en selv og sine aller nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært dum nok til å lære meg å bake kransekake, så dermed går det alltid med noen timer før større familiebegivenheter...*s*

Jeg har kunnet bake kransekake fra barnsben av.

Men hysj, det har alle sammen glemt!

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''...men hadde det vært et av mine tantebarn som giftet seg, så hadde jeg nok tilgitt sløvheten og stått på hodet for å få det til.''

Du må være en grepa tante med noen grepa tantebarn.

;-)

Jeg hadde nok forbeholdt meg retten til en kost-nyttevurdering i denne sammenhengen. Hadde de blitt kakeløse uten meg, ville jeg nok strukket meg langt, evt. forstukket meg.

I min slekt er imidlertid faren større for at mange av kakene mugler før man rekker å spise dem. Må fort vekk har flere dagers attpåkalas for å få dem fortært.

Så med tråstarterens tette program ville det for meg ikke vært et spørsmål om tilgivelse, men fornuftig prioritering.

;-)

mvh

Jeg synes også at trådstarters prioritering var helt ok:-)

Forøvrig synes jeg du glemmer at også småfuglene jo skal ha sitt etter større familiebegivenheter (eller kanskje ikke engang de har godt av kakene, når det kommer til stykket....*s*)

Jeg tror forøvrig at tanter uten egne barn kanskje har noen særegne bånd til nevøer og nieser, og at min antatte manglende evne til å si nei i en slik situasjon har sammenheng med det. (Etter en helg sammen med en nevø som fremmet noen ønsker, så har jeg i det minste selvinnsikt til å se at evnen til grensesetting ikke alltid er på så høyt nivå. Han fant jo et så fantastisk godt tilbud på nettet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kunnet bake kransekake fra barnsben av.

Men hysj, det har alle sammen glemt!

;-)

mvh

Hmmm... er du sikker på at det ikke trengs en til et kakelotteri i nærmeste fremtid? Har du virkelig samvittighet til å underslå slike ferdigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart utslitt mamma...

Forespørelen kom sent, du hadde en god begrunnelse siden du hadde fullt program selv, og du tilbød deg til om med å bake en enklere kake.

M.a.o svarte du utifra hva dufølte var realistisk gjennomførbart, og tok hensyn til dine egne begrensninger.

Dette bør være fullt lovlig i en travel hverdag med mange gjøremål, og mange hensyn å ta.

Ser at du har fått noen "etterpåkloke" svar al`a "kunne planlagt bedre", "prioritert annerledes" etc.

Du kjenner jo selv din egen hverdag og situasjon, og har nok derfor gode grunner til å planlegge og prioritere som du gjør!

Og selvfølgelig er bursdagen til ens egen 8-åringe minst like viktig, om ikke viktigere enn et stort bryllup!

Jeg ser ingen grunn til at man skal slite seg helt ut bare for å gjøre alle til lags. Og hvis man må prioritere, er det jo logisk å velge det som mest angår en selv og sine aller nærmeste.

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... er du sikker på at det ikke trengs en til et kakelotteri i nærmeste fremtid? Har du virkelig samvittighet til å underslå slike ferdigheter?

Hjemmebakt kransekake til et tilfeldig kakelotteri er en svært god illustrasjon av uttrykket "perler for svin"

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmebakt kransekake til et tilfeldig kakelotteri er en svært god illustrasjon av uttrykket "perler for svin"

synes

Hehe...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og selvfølgelig er bursdagen til ens egen 8-åringe minst like viktig, om ikke viktigere enn et stort bryllup! Bare spør 8 åringen selv hva hun synes! ''

Signerer på den.

Her i gården starter planleggingen av neste brusdag omtrent når årets bursdagsgjester går ut døren.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og selvfølgelig er bursdagen til ens egen 8-åringe minst like viktig, om ikke viktigere enn et stort bryllup! Bare spør 8 åringen selv hva hun synes! ''

Signerer på den.

Her i gården starter planleggingen av neste brusdag omtrent når årets bursdagsgjester går ut døren.

;-)

mvh

Typisk DOL-mødre å planlegge både kakedager og brusdager i god tid...

Beklager, kunne ikke la være....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at trådstarters prioritering var helt ok:-)

Forøvrig synes jeg du glemmer at også småfuglene jo skal ha sitt etter større familiebegivenheter (eller kanskje ikke engang de har godt av kakene, når det kommer til stykket....*s*)

Jeg tror forøvrig at tanter uten egne barn kanskje har noen særegne bånd til nevøer og nieser, og at min antatte manglende evne til å si nei i en slik situasjon har sammenheng med det. (Etter en helg sammen med en nevø som fremmet noen ønsker, så har jeg i det minste selvinnsikt til å se at evnen til grensesetting ikke alltid er på så høyt nivå. Han fant jo et så fantastisk godt tilbud på nettet...)

Du er en grepa tante.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig med deg!!!!! :-) "Kunne planlagt bedre"--- joda, men det var ikke trådstarter som burde planlagt bedre, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk DOL-mødre å planlegge både kakedager og brusdager i god tid...

Beklager, kunne ikke la være....:-)

Gliser.

Akkurat denne DOL-moren får et nær-hysterisk anfall når den sukker- og opplevelsesstinne håpefulle med et noe bekymret ansikt setter i gang sine alvorlige vurderinger av det meste.

Trøste og bære. Kom nettopp på noe. Tenk om og når dette barnet finner på å gifte seg!!!

Ambulanse! Krispsykiatri!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...