Gå til innhold

ja takk til en syden invitasjon

Anbefalte innlegg

Gjest alvedronningen alvira
Skrevet

Venninna mi ble invitert til syden av en gammel mann som har en ferieleilighet der. Jeg syntes hun var kjempeheldig som ikke trengte engang å betale billetten. Nå har hun fortalt meg at hun hadde kvaler fordi hun følte at hun ble sett ned på, hun mente noen ville tro at de hadde sex osv. Hun er ikke i familie med mannen, men han er i slutten av syttiårene og tredve år eldre enn henne. Hun har vært snill mot han og jeg tenkte aldri et øyeblikk at dette var noe galt.

Jeg lurer på hvorfor det plager henne at noen kan tenke noe et eller annet sted, men hva tenker dere?

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• Bookworm

5

• morsan

2

• Speak

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hadde en mann (selv om han var 30 år eldre enn meg) kommet og bedt meg med på gratis sydentur hadde jeg ikke vært i tvil ett eneste sekund om at han ønsket noe annet som betaling...

Gjest så det
Skrevet

Hadde en mann (selv om han var 30 år eldre enn meg) kommet og bedt meg med på gratis sydentur hadde jeg ikke vært i tvil ett eneste sekund om at han ønsket noe annet som betaling...

Ja, naive er vi ikke!

Skrevet

Jeg skjønner godt at hun har vanskelig for å reise med denne mannen, og jeg synes også det er i overkant naivt å ikke se noen faresignaler ved det.

Skrevet

Det er ikke tilfellet. Han ønsket ikke noe annet enn å gjøre noe til gjengjeld for alt det hun har gjort for han.

Det er tydeligvis noen som ikke ser noe annet enn sex selvom jeg ikke forstår hvorfor.

Gjest :-D.............iolo
Skrevet

Det er trist at hun skal ha slike tanker om hva andre tenker om dette. Det er ikke umulig at enkelte tenker i de baner og i noen tilfeller er det vel noe i det og. Men er jo helt sprøtt at slike fordommer eventuelt skal begrense livet til folk.

Som en lærer skrev i minneboka mi:

" Det fins gutter, det fins jenter, det fins damer og menn. Alle er de mennesker som du kan ha som venn".

Skrevet

Det er ikke tilfellet. Han ønsket ikke noe annet enn å gjøre noe til gjengjeld for alt det hun har gjort for han.

Det er tydeligvis noen som ikke ser noe annet enn sex selvom jeg ikke forstår hvorfor.

Hvordan vet du at det er tilfellet, og hvordan skal din venninne vite dette før hun er der nede sammen med ham?

Skrevet

Jeg skjønner godt at hun har vanskelig for å reise med denne mannen, og jeg synes også det er i overkant naivt å ikke se noen faresignaler ved det.

Herlighet, det er ikke snakk om faresignaler her. det er snakk om hva noen tror.

Gjest Elextra
Skrevet

''Han ønsket ikke noe annet enn å gjøre noe til gjengjeld for alt det hun har gjort for han.''

I så fall kunne han vel gitt henne en sydenbillett uten nødvendigvis å skulle være med på turen selv?

Skrevet

Hvordan vet du at det er tilfellet, og hvordan skal din venninne vite dette før hun er der nede sammen med ham?

Hvis du hadde lest innlegget mitt så hadde du sett at hun har vært der nede, og jeg kjenner begge to.

Skrevet

''Han ønsket ikke noe annet enn å gjøre noe til gjengjeld for alt det hun har gjort for han.''

I så fall kunne han vel gitt henne en sydenbillett uten nødvendigvis å skulle være med på turen selv?

Han har ferieleilighet og hun reiste dit mens han var der.

Gjest alvedronnigen alvira
Skrevet

Det er trist at hun skal ha slike tanker om hva andre tenker om dette. Det er ikke umulig at enkelte tenker i de baner og i noen tilfeller er det vel noe i det og. Men er jo helt sprøtt at slike fordommer eventuelt skal begrense livet til folk.

Som en lærer skrev i minneboka mi:

" Det fins gutter, det fins jenter, det fins damer og menn. Alle er de mennesker som du kan ha som venn".

Takk for et fint svar. Jeg er enig i at jeg synes det er trist at dette skal begrense livet til folk, men jeg skjønner nå av reaksjoner her at mange har skitnere tanker enn jeg trodde.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg hadde tenkt at jeg ville bedt om å få ta med en venninne...

Gjest trist men sant
Skrevet

''Jeg lurer på hvorfor det plager henne at noen kan tenke noe et eller annet sted, men hva tenker dere?''

Jeg synes ikke det er noe rart at det plager henne. Jeg er også en person som bryr meg mye om hva folk synes og tenker om meg, og som du ser av de andre svarene du har fått så tenker utrolig mange at når noen drar på en slik tur er det sex inne i bildet. Det er forferdelig trist, for det trenger selvfølgelig ikke være det.

Skrevet

Jeg hadde tenkt at jeg ville bedt om å få ta med en venninne...

Det var vel egentlig ikke aktuelt i dette tilfellet. Nå er turen over uten at noe skjedde og det trodde jeg heller aldri. Jeg er bare så utrolig sjokkert over tankegangen her.

Skrevet

Hvis du hadde lest innlegget mitt så hadde du sett at hun har vært der nede, og jeg kjenner begge to.

Øh, før du kritiserer meg for ikke å ha lest innlegget ditt, så kunne du kanskje ha sjekket det selv? Du skriver ikke noe om at dere har vært der nede, eller at du kjenner begge to.

Jeg synes likevel at situasjonen er merkelig, og du ser jo her hvordan folk reagerer og hva vi tror, så da skjønner du vel din venninnes kvalder da?

Skrevet

Det var vel egentlig ikke aktuelt i dette tilfellet. Nå er turen over uten at noe skjedde og det trodde jeg heller aldri. Jeg er bare så utrolig sjokkert over tankegangen her.

Jeg er like sjokkert over naivitet.

Skrevet

Øh, før du kritiserer meg for ikke å ha lest innlegget ditt, så kunne du kanskje ha sjekket det selv? Du skriver ikke noe om at dere har vært der nede, eller at du kjenner begge to.

Jeg synes likevel at situasjonen er merkelig, og du ser jo her hvordan folk reagerer og hva vi tror, så da skjønner du vel din venninnes kvalder da?

Skal rette opp meg selv der; _hun_ har vært der nede...

Skrevet

Naivitet hos hvem? Meg eller henne? At vi ikke trodde at en mann på nesten åtti år ville voldta en dame han er glad i?

Hun har vært på denne turen og INGEN rundt dem tror at det var noe sexuelt ved dette.

Skrevet

Naivitet hos hvem? Meg eller henne? At vi ikke trodde at en mann på nesten åtti år ville voldta en dame han er glad i?

Hun har vært på denne turen og INGEN rundt dem tror at det var noe sexuelt ved dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...