Gjest oppgitt! Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Utlendinger straffes for å lære norsk. http://www.dagbladet.no/2009/08/30/nyheter/innvandring/nav/7878411/ 0 Siter
Gjest det skjønner jeg ikke Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Hvorfor er det så høl i hue? Hvorfor skal de være i Norge når de ikke har arbeid lenger? Jeg forstår ikke hvorfor vi skal dekke opp livsoppholdet til utlendinger. Problemstillingen kan jo ikke gjelde flyktninger, for de har norskopplæringen sin mens de går i introduksjonsprogram og mottar introduksjonsstønad. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Denne personen har norsk kone/samboer og barn med norsk statsborgerskap. Også mener du han skal sendes ut når han mister jobben? Det spiller ingen rolle at han har så sterk tilhørighet til landet som det overhodet er mulig å ha, altså, uten å være født her? Det er heldigvis sånn at det er lov å finne seg ektefeller i andre land, og at de får rettigheter i landet vårt, fordi de har norsk ektefelle. Av samme grunn, kan nordmenn følge sine amerikanske, australske, franske ektefeller til deres hjemland. Men rent bortsett fra det, så er det virkelig hull i hodet å kreve at folk skal lære seg norsk, samtidig som de jobber- og så nekte dagpenger fordi de mister jobben mens de går på kurset NAV har bedt dem om å ta. Og som det dessuten er fullstendig urimelig å tro at hindrer personen i å være aktiv arbeidssøker. Tull fra NAV - igjen! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Denne personen har norsk kone/samboer og barn med norsk statsborgerskap. Også mener du han skal sendes ut når han mister jobben? Det spiller ingen rolle at han har så sterk tilhørighet til landet som det overhodet er mulig å ha, altså, uten å være født her? Det er heldigvis sånn at det er lov å finne seg ektefeller i andre land, og at de får rettigheter i landet vårt, fordi de har norsk ektefelle. Av samme grunn, kan nordmenn følge sine amerikanske, australske, franske ektefeller til deres hjemland. Men rent bortsett fra det, så er det virkelig hull i hodet å kreve at folk skal lære seg norsk, samtidig som de jobber- og så nekte dagpenger fordi de mister jobben mens de går på kurset NAV har bedt dem om å ta. Og som det dessuten er fullstendig urimelig å tro at hindrer personen i å være aktiv arbeidssøker. Tull fra NAV - igjen! Du mente nok å legge svaret til en annen enn trådstarter... 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Du mente nok å legge svaret til en annen enn trådstarter... Huff, ja - skulle til det skjønner jeg ikke, jo.. rødme-rødme.... 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Hvorfor er det så høl i hue? Hvorfor skal de være i Norge når de ikke har arbeid lenger? Jeg forstår ikke hvorfor vi skal dekke opp livsoppholdet til utlendinger. Problemstillingen kan jo ikke gjelde flyktninger, for de har norskopplæringen sin mens de går i introduksjonsprogram og mottar introduksjonsstønad. Postet svaret til deg feil først, men nå....: Denne personen har norsk kone/samboer og barn med norsk statsborgerskap. Også mener du han skal sendes ut når han mister jobben? Det spiller ingen rolle at han har så sterk tilhørighet til landet som det overhodet er mulig å ha, altså, uten å være født her? Det er heldigvis sånn at det er lov å finne seg ektefeller i andre land, og at de får rettigheter i landet vårt, fordi de har norsk ektefelle. Av samme grunn, kan nordmenn følge sine amerikanske, australske, franske ektefeller til deres hjemland. Men rent bortsett fra det, så er det virkelig hull i hodet å kreve at folk skal lære seg norsk, samtidig som de jobber- og så nekte dagpenger fordi de mister jobben mens de går på kurset NAV har bedt dem om å ta. Og som det dessuten er fullstendig urimelig å tro at hindrer personen i å være aktiv arbeidssøker. Tull fra NAV - igjen! 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Svaret mitt skulle til "det skjønner jeg ikke" - ikke til deg, Beklager 0 Siter
Gjest det skjønner jeg ikke Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Postet svaret til deg feil først, men nå....: Denne personen har norsk kone/samboer og barn med norsk statsborgerskap. Også mener du han skal sendes ut når han mister jobben? Det spiller ingen rolle at han har så sterk tilhørighet til landet som det overhodet er mulig å ha, altså, uten å være født her? Det er heldigvis sånn at det er lov å finne seg ektefeller i andre land, og at de får rettigheter i landet vårt, fordi de har norsk ektefelle. Av samme grunn, kan nordmenn følge sine amerikanske, australske, franske ektefeller til deres hjemland. Men rent bortsett fra det, så er det virkelig hull i hodet å kreve at folk skal lære seg norsk, samtidig som de jobber- og så nekte dagpenger fordi de mister jobben mens de går på kurset NAV har bedt dem om å ta. Og som det dessuten er fullstendig urimelig å tro at hindrer personen i å være aktiv arbeidssøker. Tull fra NAV - igjen! ''Denne personen har norsk kone/samboer og barn med norsk statsborgerskap. Også mener du han skal sendes ut når han mister jobben? '' Nei, det mener jeg ikke. Det var ikke slik jeg så det for meg. Jeg stilte jo bare noen spørsmål fordi jeg ikke forsto 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 ''Denne personen har norsk kone/samboer og barn med norsk statsborgerskap. Også mener du han skal sendes ut når han mister jobben? '' Nei, det mener jeg ikke. Det var ikke slik jeg så det for meg. Jeg stilte jo bare noen spørsmål fordi jeg ikke forsto OK da Burde vel ikke bitt hodet av deg for det... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.