Gå til innhold

Høl i huet av NAV -igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest det skjønner jeg ikke
Skrevet

Hvorfor er det så høl i hue? Hvorfor skal de være i Norge når de ikke har arbeid lenger? Jeg forstår ikke hvorfor vi skal dekke opp livsoppholdet til utlendinger.

Problemstillingen kan jo ikke gjelde flyktninger, for de har norskopplæringen sin mens de går i introduksjonsprogram og mottar introduksjonsstønad.

tzatziki1365380058
Skrevet

Denne personen har norsk kone/samboer og barn med norsk statsborgerskap. Også mener du han skal sendes ut når han mister jobben? Det spiller ingen rolle at han har så sterk tilhørighet til landet som det overhodet er mulig å ha, altså, uten å være født her?

Det er heldigvis sånn at det er lov å finne seg ektefeller i andre land, og at de får rettigheter i landet vårt, fordi de har norsk ektefelle. Av samme grunn, kan nordmenn følge sine amerikanske, australske, franske ektefeller til deres hjemland.

Men rent bortsett fra det, så er det virkelig hull i hodet å kreve at folk skal lære seg norsk, samtidig som de jobber- og så nekte dagpenger fordi de mister jobben mens de går på kurset NAV har bedt dem om å ta. Og som det dessuten er fullstendig urimelig å tro at hindrer personen i å være aktiv arbeidssøker.

Tull fra NAV - igjen!

Skrevet

Denne personen har norsk kone/samboer og barn med norsk statsborgerskap. Også mener du han skal sendes ut når han mister jobben? Det spiller ingen rolle at han har så sterk tilhørighet til landet som det overhodet er mulig å ha, altså, uten å være født her?

Det er heldigvis sånn at det er lov å finne seg ektefeller i andre land, og at de får rettigheter i landet vårt, fordi de har norsk ektefelle. Av samme grunn, kan nordmenn følge sine amerikanske, australske, franske ektefeller til deres hjemland.

Men rent bortsett fra det, så er det virkelig hull i hodet å kreve at folk skal lære seg norsk, samtidig som de jobber- og så nekte dagpenger fordi de mister jobben mens de går på kurset NAV har bedt dem om å ta. Og som det dessuten er fullstendig urimelig å tro at hindrer personen i å være aktiv arbeidssøker.

Tull fra NAV - igjen!

Du mente nok å legge svaret til en annen enn trådstarter...

tzatziki1365380058
Skrevet

Du mente nok å legge svaret til en annen enn trådstarter...

Huff, ja - skulle til det skjønner jeg ikke, jo.. rødme-rødme....

tzatziki1365380058
Skrevet

Hvorfor er det så høl i hue? Hvorfor skal de være i Norge når de ikke har arbeid lenger? Jeg forstår ikke hvorfor vi skal dekke opp livsoppholdet til utlendinger.

Problemstillingen kan jo ikke gjelde flyktninger, for de har norskopplæringen sin mens de går i introduksjonsprogram og mottar introduksjonsstønad.

Postet svaret til deg feil først, men nå....:

Tull fra NAV - igjen!

tzatziki1365380058
Skrevet

Svaret mitt skulle til "det skjønner jeg ikke" - ikke til deg, Beklager

Gjest det skjønner jeg ikke
Skrevet

Postet svaret til deg feil først, men nå....:

Tull fra NAV - igjen!

''Denne personen har norsk kone/samboer og barn med norsk statsborgerskap. Også mener du han skal sendes ut når han mister jobben? ''

Nei, det mener jeg ikke. Det var ikke slik jeg så det for meg. Jeg stilte jo bare noen spørsmål fordi jeg ikke forsto :)

tzatziki1365380058
Skrevet

''Denne personen har norsk kone/samboer og barn med norsk statsborgerskap. Også mener du han skal sendes ut når han mister jobben? ''

Nei, det mener jeg ikke. Det var ikke slik jeg så det for meg. Jeg stilte jo bare noen spørsmål fordi jeg ikke forsto :)

OK da :) Burde vel ikke bitt hodet av deg for det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...