Gå til innhold

Omstridt tema

Gjest Vaksinasjon

Anbefalte innlegg

Det er forsvinnende liten fare for alvorlige bivirkninger ved de vaksinene som tilbys små barn.

Sykdommene det vaksineres mot er det derimot langt større fare for å rammes av om man ikke er vaksinert. Dessuten kan det få langt verre konsekvenser. I tillegg kan man ved å spre smitte bidra til at mer sensiteve mennesker i verste fall dør.

Om mine barn skulle rammes av en alvorlig bivirkning av vaksine, ville jeg tenkt at det var fryktelig uflaks. Skulle de rammes av alvorlig sykdom fordi de ikke var vaksinerte, ville jeg tenkt det var fryktelig uansvarlig.

Vaksine er ikke en konspirasjon. Men et av de viktigste bedragene til økt levealder og forbedret folkehelse.

mvh

''Om mine barn skulle rammes av en alvorlig bivirkning av vaksine, ville jeg tenkt at det var fryktelig uflaks. Skulle de rammes av alvorlig sykdom fordi de ikke var vaksinerte, ville jeg tenkt det var fryktelig uansvarlig.''

Akkurat hva jeg prøvde å si - men du formulerte det bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

16

• jubalong70

6

• Katt-ja

6

• laban

5

Mest aktive i denne tråden

Jeg har jo ikke noe ekstakt på hvor mange i helsevesenet som ikke velger å vaksinere, men jeg vet at det forekommer en del.

Men argumentene dine for vaksinasjon er jeg absolutt med på, men jeg var ikke klar over at vaksinen mot hjernehinnebetennelse har gitt bivirkninger. Har du noe link etc på det?

Her er en link til en relativt "tung" artikkel som oppsummerer den saken:

http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1797934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vaksinasjon

Det var da voldsomt - du spurte oss her om hva vi tenkte om dette...?

_Selvsagt_ ville det ikke være sånn at så lenge det ikke var min skyld, så ville det ikke gjøre noe... I tillegg til å tenke på mitt eget barn, har jeg også en tanke i bakhodet for andre grupper. Akkurat tilsvarende tanker har jeg i forhold til svineinfluensa-vaksine,- men her er jeg mer tvilende all den tid vaksinen ikke er så godt testet.

Ja jeg spurte hva dere tenkte om dette, og tolket svaret ditt slik. Derfor jeg spurte om jeg tolket det riktig, en slik tanke er helt fjern for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vaksinasjon

Dette med MMR vaksinen har jeg en mening om.

Har ei jente med IGA mangel. Altså mangel på et immunstoff. Ved denne mangelen skal man IKKE HA LEVENDE VAKSINER. MMR vaksinen er en levende vaksine som altså vår datter ikke skulle hatt.

Hun reagerte med diare (og ingen andre i fam hadde det - det gikk IKKE i barnehagen) da hun fikk vaksinen. Helsestasjonen syns ikke det var noen sammenheng. Vekstkurven hennes flatet ut og etter et år fikk vi konstatert cøliaki.

Legen på sykehuset kunne IKKE utelukke at det var MMR vaksinen som utløste cøliakien på vår datter. Hun skal ikke få flere MMR vaksiner for å si det sånn.

Jeg syns derfor de burde ha sjekket barn for immunsvikt før de satte MMR vaksinen. IgA mangel er ganske vanlig.

Nettopp slike historier gjør at jeg tviler, og at myndighetene fraskriver seg alt ansvar om noe skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vaksinasjon

Den eneste vaksinen dette gjelder er mmr-vaksinen, ellers ble vprogrammet fulgt.

Grunnen er at den ble satt i sammenheng med autisme, og derfor valgte jeg å ikke vaksinere, det kommer jeg også til å gjøre nå.

Vurderer resten av vaksinasjonsprogrammet som forholdsvis trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vaksinasjon

Det er IKKE den vaksinen som er i barneprogrammet, mot en type hjernehinnebetennelse som i hovedsak rammer småbarn.

Det var en epidemi blant ungdom på 1980-tallet, med flere skremmende dødsfall pga. en annen type hjernehinnebetennelse. En vaksine som ble gitt til ungdomsskoleelever født 1972 - 77 ble påstått å kunne utløse ME. En oppfølgingsstudie har ikke påvist noen sammenheng, men det har vært noen veldig skjevvinklede TV2-programmer om saken.

Det stilles helt andre kvalitetskrav til vaksineforsøk idag enn for over 20 år siden, akkurat som vi har andre standarder for trafikksikkerhet og barnesikring.

Ja har hørt om den vaksinen, så da forstår jeg det slik at det ikke gjaldt dagens vaksine.

Nettopp slike ting gjør meg veldig usikker på om man skal stole blindt på myndighetene, det foregår mye "snusk" som vi ikke vet om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vaksinasjon

''Om mine barn skulle rammes av en alvorlig bivirkning av vaksine, ville jeg tenkt at det var fryktelig uflaks. Skulle de rammes av alvorlig sykdom fordi de ikke var vaksinerte, ville jeg tenkt det var fryktelig uansvarlig.''

Akkurat hva jeg prøvde å si - men du formulerte det bedre :-)

Da forstår jeg deg myye bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har jeg aldri lurt på å følge vaksinasjonsprogrammet. Alle mine 4 er vaksinert - og det hele hart vært fullstendig uproblematisk.

Jeg synes faktisk vi har en plikt til å vaksinere våre barn - så lenge det ikke er noen spesifikke medisinske grunner som taler imot vaksinasjonen---

Jeg tror ingenting på at det er så mange i helsevesenet som lar være å vaksinere sine unger - hvor har du den informasjonen fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste vaksinen dette gjelder er mmr-vaksinen, ellers ble vprogrammet fulgt.

Grunnen er at den ble satt i sammenheng med autisme, og derfor valgte jeg å ikke vaksinere, det kommer jeg også til å gjøre nå.

Vurderer resten av vaksinasjonsprogrammet som forholdsvis trygt.

Her er noen linker.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5799&MainArea_5661=5799:0:15,4547:1:0:0:::0:0&MainLeft_5799=5544:28915::1:5800:5:::0:0

http://www.doktoronline.no/qa/forum/17/qa3901336_iga-mangel.html

Søk også på ATC-kode J07B D52 i www.felleskatalogen.no

På meg virker denne informasjonen ganske balansert og saklig og stemmer godt med ting jeg har lest tidligere.

Jeg mener fortsatt at de eventuelle farene ved å vaksinere er lommerusk i forhold til risikoen man utsetter barna sine for ved manglende vaksine. Og det selv om det skulle vise seg at myndighetene underslår enkelte bivirkninger. Dette er heller ikke en vaksine unik for Norge. Så det må være en gangske kraftig konspirasjon om dette dreier seg mer om profitt enn om å berge live og helse til veldig mange mennesker.

Vil være mye lettere å se barna i øynene og forklare hvorfor man valgte vaksine for dem, enn hvorfor man ikke valgte vaksine det skulle vise seg at foreldrenes valg får alvorlige konsekvenser for dem.

Ved medisinske kontraindikasjoner for vaksine blir saken selvsagt en helt annen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsvinnende liten fare for alvorlige bivirkninger ved de vaksinene som tilbys små barn.

Sykdommene det vaksineres mot er det derimot langt større fare for å rammes av om man ikke er vaksinert. Dessuten kan det få langt verre konsekvenser. I tillegg kan man ved å spre smitte bidra til at mer sensiteve mennesker i verste fall dør.

Om mine barn skulle rammes av en alvorlig bivirkning av vaksine, ville jeg tenkt at det var fryktelig uflaks. Skulle de rammes av alvorlig sykdom fordi de ikke var vaksinerte, ville jeg tenkt det var fryktelig uansvarlig.

Vaksine er ikke en konspirasjon. Men et av de viktigste bedragene til økt levealder og forbedret folkehelse.

mvh

''Om mine barn skulle rammes av en alvorlig bivirkning av vaksine, ville jeg tenkt at det var fryktelig uflaks. Skulle de rammes av alvorlig sykdom fordi de ikke var vaksinerte, ville jeg tenkt det var fryktelig uansvarlig.

Vaksine er ikke en konspirasjon. Men et av de viktigste bedragene til økt levealder og forbedret folkehelse.''

Tiltredes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Om mine barn skulle rammes av en alvorlig bivirkning av vaksine, ville jeg tenkt at det var fryktelig uflaks. Skulle de rammes av alvorlig sykdom fordi de ikke var vaksinerte, ville jeg tenkt det var fryktelig uansvarlig.

Vaksine er ikke en konspirasjon. Men et av de viktigste bedragene til økt levealder og forbedret folkehelse.''

Tiltredes!

Og det ville blitt enda bedre om jeg kunne rettet 'bedragene' til 'bidragene' ser jeg nå...

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ville blitt enda bedre om jeg kunne rettet 'bedragene' til 'bidragene' ser jeg nå...

;-)

mvh

*he he* Den feilen så jeg ikke engang;.) Ofte retter hjernen opp skrivefeil;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*he he* Den feilen så jeg ikke engang;.) Ofte retter hjernen opp skrivefeil;-)

Ville vært deilig om den gjorde det før de kom til tastaturet...

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av dem som er veldig skeptisk til den massevaksineringen på små barn.

Til mine 3 har vi valgt å legge opp ett eget vaksinasjonsløp der vi starter senere og unnlater noen vaksiner. Dette har helsesøster ikke hatt noen problemer med - antageligvis fordi jeg hadde forberedt meg grundig når spørsmålet kom opp :)

Du kan sjekke sidene til Vaksineopplyste foreldre:

www.vof.no

Der vil du finne litt motvekt til Folkehelsa sin propaganda.

Det aller største problemet for meg når det kommer til vaksineringen er at Folkehelsa unnlater å informere om beviste bivirkninger og nekter å godta bivirkninger som det det faktisk er.

Jeg har ikke anledning til å skrive så mye som jeg gjerne skulle ha gjort om dette akkurat nå :) Men kan prøve å svare deg mer utførlig ved en annen anledning, om du ønsker det.

Og så må jeg bare si at det er flott at det er flere som tør å tenke utenfor boksen. Man behøver ikke å la være å ta vaksinene, men man bør absolutt tenke grundig igjennom hva man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FOR vaksinasjon

mvh

Jeg henger meg på her og sier "Amen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hørt om den vaksinen, så da forstår jeg det slik at det ikke gjaldt dagens vaksine.

Nettopp slike ting gjør meg veldig usikker på om man skal stole blindt på myndighetene, det foregår mye "snusk" som vi ikke vet om!

Tror du har rett i at man ikke skal stole blindt på myndighetene.

Se bare hvordan de har holdt på i forhold til kvikksølvforgiftning hos tannlegeassistenter eller skadene nordsjødykkerne pådro seg.

Men det er ikke myndighetene som skal sprøytes inn i armen på barna, men vaksinen. Og her tror jeg som sagt man uansett har langt mer å vinne enn å tape på å ta vaksinen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mine 3 har vi valgt å legge opp ett eget vaksinasjonsløp der vi starter senere og unnlater noen vaksiner. Dette har helsesøster ikke hatt noen problemer med - antageligvis fordi jeg hadde forberedt meg grundig når spørsmålet kom opp :)

www.vof.no

Det aller største problemet for meg når det kommer til vaksineringen er at Folkehelsa unnlater å informere om beviste bivirkninger og nekter å godta bivirkninger som det det faktisk er.

Jeg har ikke anledning til å skrive så mye som jeg gjerne skulle ha gjort om dette akkurat nå :) Men kan prøve å svare deg mer utførlig ved en annen anledning, om du ønsker det.

Og så må jeg bare si at det er flott at det er flere som tør å tenke utenfor boksen. Man behøver ikke å la være å ta vaksinene, men man bør absolutt tenke grundig igjennom hva man gjør.

Om det er noen som driver ensidig propaganda må det være vof.no.

Hele fokuset er på risikoen ved vaksine, ingen ting om enkeltindividets og samfunnets risiko ved manglende vaksinering.

Hvor mange barn døde eller ble skadet for livet før vi fikk disse vaksinene?

Hva er folkehelsas motiv for å juge hele det norske folk trill rundt i forhold til vaksine.

mvh

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vaksinasjon

www.vof.no

Jeg mener også at man skal tenke grundig gjennom ting og skaffe seg informasjon før man vurderer hva som er riktig for enn selv og sine barn.

Jeg er nettopp pga det du sier også skeptisk til myndighetene, det fins jo nok av eksempler på at man ikke alltid skal være nikkedukke!

Jeg skal sjekke ut linken, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at man skal tenke grundig gjennom ting og skaffe seg informasjon før man vurderer hva som er riktig for enn selv og sine barn.

Jeg er nettopp pga det du sier også skeptisk til myndighetene, det fins jo nok av eksempler på at man ikke alltid skal være nikkedukke!

Jeg skal sjekke ut linken, tusen takk!

http://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/helse/tema/1419604/tittel/vaksineopplyste-foreldre-sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...