Gå til innhold

Arbeidsledig

Gjest Arbeidsledig

Anbefalte innlegg

Gjest Arbeidsledig

Hva får dere som eventuelt er ledige tiden til å gå med? Kjenner ingen andre som er ledige og føler meg litt ensom selv om jeg kun har hvert ledig en kort stund.

Ungene er på skolen det meste av dagen og det blir litt stille her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Er ikke arbeidsledig, men om jeg hadde blitt det en periode ville jeg prioritert to ting:

Å få ordnet ting i huset som har stått på vent alt for lenge grunnet tidsnød.

Å komme meg i form - gjerne ved lange turer på formiddagen, når jeg vanligvis aldri har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke arbeidsledig, men om jeg hadde blitt det en periode ville jeg prioritert to ting:

Å komme meg i form - gjerne ved lange turer på formiddagen, når jeg vanligvis aldri har tid.

Ja, for en priode hadde det vært kjempedeilig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tida på å gå tur/trene + rydde i skuffer/skap + få orden på bilder, evt fotoalbum :-)

Og lese bøker!

Jeg har to ganger vært sykemeldt i 2-5 uker, og da leste jeg MASSE :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cluet er å ha en dagsrytme, og forsøke å finne noe å gjøre.

Jeg var arbeidsledig et halvt år - på papiret, i alle fall. Var på arbeidskontoret og registrerte meg, og sa at jeg tok hva som helst. Tok vikartimer på skoler i nærheten, og jobbet stort sett hver dag i "ledighets"-perioden. Kunne det vært noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart utslitt mamma...

Akkurat nå hørtes det DEILIG ut... ref tråden min nedenfor ;) Forutsatt at jeg fikk meg jobb igjen når jeg ville da. Tror jeg hadde brukt tiden min til å bakt opp fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Akkurat nå hørtes det DEILIG ut... ref tråden min nedenfor ;) Forutsatt at jeg fikk meg jobb igjen når jeg ville da. Tror jeg hadde brukt tiden min til å bakt opp fryseren.

''Tror jeg hadde brukt tiden min til å bakt opp fryseren.''

Haha, skal si vi prioriterer forskjellig - dette ville jeg aldri brukt tid på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frilanser med "friperioder"

Du bør jo aktivt prøve å få ny jobb, men det regner jeg med du har styr på.

Jeg jobber frilans og har av og til perioder uten arbeid. Da prøver jeg å få gjort ting som blir liggende ellers, rydde loft, vaske steder som ellers sjelden blir gjort reint ... i det hele tatt, husarbeid kan fylle mye tid! Viktigst er det vel at du gjør noe du synes er meningsfylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart utslitt mamma...

Haha, skal si vi prioriterer forskjellig - dette ville jeg aldri brukt tid på :)

He he - det har noe med de siste dagers hendelser å gjøre da.

Samt diverse matallergier i familien. Må bake brød, pizzabunner, boller osv selv. Så det er alltid noe jeg snart er tom for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

He he - det har noe med de siste dagers hendelser å gjøre da.

Samt diverse matallergier i familien. Må bake brød, pizzabunner, boller osv selv. Så det er alltid noe jeg snart er tom for.

Ok, hjemme hos meg/oss forvnter de færreste å få særlig mye hjemmebakst :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arbeidsledig ingeniør

Cluet er å ha en dagsrytme, og forsøke å finne noe å gjøre.

Jeg var arbeidsledig et halvt år - på papiret, i alle fall. Var på arbeidskontoret og registrerte meg, og sa at jeg tok hva som helst. Tok vikartimer på skoler i nærheten, og jobbet stort sett hver dag i "ledighets"-perioden. Kunne det vært noe for deg?

Jeg opplever at det er vanskelig å få noe midlertidig, når man har utdanning. Det er mange ufaglærte som kan steppe inn som vikarer i barnehager og på SFO, og Rema1000 gidder ikke å lære opp noen som slutter så snart som mulig likevel. Spesielt når de bare kan velge og vrake i villige ungdommer/studenter.

Jeg er da heller ikke villig til å jobbe på kvelder og helger, og da er det ihvertfall vanskelig.

Signerer anonymt, siden jeg regner med (og håper på) en del pepper her. Skulle gjerne hatt innspill :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at det er vanskelig å få noe midlertidig, når man har utdanning. Det er mange ufaglærte som kan steppe inn som vikarer i barnehager og på SFO, og Rema1000 gidder ikke å lære opp noen som slutter så snart som mulig likevel. Spesielt når de bare kan velge og vrake i villige ungdommer/studenter.

Jeg er da heller ikke villig til å jobbe på kvelder og helger, og da er det ihvertfall vanskelig.

Signerer anonymt, siden jeg regner med (og håper på) en del pepper her. Skulle gjerne hatt innspill :-))

Jeg hadde også utdanning, og ble dermed satt på lista over mulige lærervikarer (selv om jeg aldri har hatt en time i pedagogikk....). Jeg var aktiv, oppsøkte arbeidskontoret ofte i begynnelsen, sånn at de ikke skulle glemme meg - og da jeg begynte å få oppdrag, raste de inn!

Men midlertidige oppdrag innen mitt fagfelt, var det værre med. Jeg valgte likevel å ta det jeg fikk, for å holde meg i sving :-)

MEN: Arbeidsmarkedet kan selvsagt ha endret seg mye siden den gang.

Uansett: mitt tips er: Hold god kontakt med NAV arbeid, ikke la dem glemme deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, jeg ville heller ikke ha bakt for å fylle opp fryseren selv om jeg skulle fått ufrivillig mye fritid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest arbeidsledig ingeniør

Jeg hadde også utdanning, og ble dermed satt på lista over mulige lærervikarer (selv om jeg aldri har hatt en time i pedagogikk....). Jeg var aktiv, oppsøkte arbeidskontoret ofte i begynnelsen, sånn at de ikke skulle glemme meg - og da jeg begynte å få oppdrag, raste de inn!

Men midlertidige oppdrag innen mitt fagfelt, var det værre med. Jeg valgte likevel å ta det jeg fikk, for å holde meg i sving :-)

MEN: Arbeidsmarkedet kan selvsagt ha endret seg mye siden den gang.

Uansett: mitt tips er: Hold god kontakt med NAV arbeid, ikke la dem glemme deg.

Takk for tips. Jeg skal på NAV i morgen.

Jeg har desverre dårlig erfaring med dem fra tidligere.

Da jeg skulle melde meg arbeidsledig, ba de meg om å gå hjem og gjøre dette på internet. Jeg fikk med en "legimitasjonskode" fra damen, som ikke en gang kunne uttale ordet...

Men nå har jeg altså meldt meg på nett, og da er det sikkert tid for å mase litt på dem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt pepper, ja

Håper nav finner en kvelds- og helgejobb til deg :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Jeg skal på NAV i morgen.

Jeg har desverre dårlig erfaring med dem fra tidligere.

Da jeg skulle melde meg arbeidsledig, ba de meg om å gå hjem og gjøre dette på internet. Jeg fikk med en "legimitasjonskode" fra damen, som ikke en gang kunne uttale ordet...

Men nå har jeg altså meldt meg på nett, og da er det sikkert tid for å mase litt på dem :o)

Min erfaring var i alle fall at man måtte mase litt - og gjøre det helt spesifikt klart at man er villig til å ta kortere oppdrag, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig noen steder å få jobb som vikar når en har utdannelse spesielt hvis det da skal betales høyere lønn. Det kommer anpå utdannelse og muligheter.

Jeg synes det er vanskelig å synes synd på deg som arbeidsledig hvis du nekter å jobbe kvelder og helger uten en god grunn. Aleneforeldre er den eneste akseptable grunnen jeg kommer på i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en midlertidig jobb hvor du får brukt utdanningen din, kan du feks kontakte en videregående skole og høre om vikarmuligheter. Ved mange skoler trenger de folk med høy fagkompetanse som kan steppe inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer den! Og tilføyer faglig oppdatering, jeg ville lest fagstoff og forskning jeg normalt ikke har tid til å sette meg skikkelig inn i, og vært best mulig forberedt på arbeidslivet igjen når muligheten bød seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...