meg__123! Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Jeg jobber i en frisørsalong og der ber vi kundene gå til nærmeste minibank for å ta ut penger.. Det er sjeldent vi gir en giro. Det har også hendt at kunden ikke har kommet tilbake med pengene de tok ut :/ 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Jeg jobber i en frisørsalong og der ber vi kundene gå til nærmeste minibank for å ta ut penger.. Det er sjeldent vi gir en giro. Det har også hendt at kunden ikke har kommet tilbake med pengene de tok ut :/ Eller med pengene de IKKE tok ut ) 0 Siter
Gjest genialt Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Hvis det er ei slik luke der man henvender seg før man kommer inn til behandling, så er det bare å lage en stooor plakat hvor man sier at "vi legger om våre rutiner for å forenkle din hverdag" eller noe sånt. :-) De som har tenkt å betale for seg er vel bare glad til for å slippe å innom luka en gang til, og de som ikke har tenkt å betale - vel, de slipper å få behandling. Dette synes jeg var helt genialt. Spesilt det der med å slippe å henvende seg i luka flere ganger. Det må da være mange flere brukere som vil ønske en slik ordning hjertelig velkommen. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Bare si at det kan dere dessverre ikke gjøre, men de kan legge igjen noe i pant - og så kan de gå og ta ut penger, eller betale i morgen. Alternativet er jo å ikke få penger, så da er det vel bedre med ubehagelig stemning et lite øyeblikk? Om vedkommende ikke vil legge igjen noe, så ringer du på vekter - og forklarer at vedkommende ikke vil betale. Man tar ikke ut varer fra butikker og betaler i morgen. Hva tror du taxisjåførene gjør? Alle tar pant i noe 0 Siter
Bookworm Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Første feilen her er jo at til tross for at dere har en policy på at dere ikke skriver ut giroer, så gjør dere det likevel. Det blir kundene vant til, og dermed vil flere spørre etter denne muligheten. Når det er sagt, type frisør, ansiktsbehandling, pedikyr/manikyr osv osv, ville jeg aldri ha bedt om en giro hos. Da ville jeg sørget for å ha penger når jeg er der. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Høres ukjent ut... Det hender jeg har bedt om giro hos tannlegen - før de fikk kortterminal - og de gangene jeg ble tatt på senga med at jeg ikke skulle tilbake og bore, men var ferdig rett etter undersøkelsen ;-) Giro hos tannlegen har jeg også fått da det var lite med penger, men jeg har betalt den. Tannlegebesøk kan ikke alltid vente, men det kan frisørbesøket;) 0 Siter
Gjest dagens spørsmål Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Giro hos tannlegen har jeg også fått da det var lite med penger, men jeg har betalt den. Tannlegebesøk kan ikke alltid vente, men det kan frisørbesøket;) "Tannlegebesøk kan ikke alltid vente, men det kan frisørbesøket" Men uansett er det bare rett og rimelig å gjøre opp for seg, eller? Hvorfor skal man få giro bare fordi det gjør vondt? En kiropraktor kan hjelpe til med en låst rygg, men skal likevel få lønn for jobben han gjør, akkurat som en tannlege. Ser ikke at man har rett på giro bare fordi det haster med behandling. Mange misbruker giro-løsningen, og det er problemet her. 0 Siter
Gjest dagens spørsmål. Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Første feilen her er jo at til tross for at dere har en policy på at dere ikke skriver ut giroer, så gjør dere det likevel. Det blir kundene vant til, og dermed vil flere spørre etter denne muligheten. Når det er sagt, type frisør, ansiktsbehandling, pedikyr/manikyr osv osv, ville jeg aldri ha bedt om en giro hos. Da ville jeg sørget for å ha penger når jeg er der. "Første feilen her er jo at til tross for at dere har en policy på at dere ikke skriver ut giroer, så gjør dere det likevel." Det er derfor jeg skriver dette innlegget, og spør hva man kan gjøre istedet. Hva er lov. Jeg synes fremdeles vekter er greit. T.o.m på Vita blir du politianmeldt for tyveri hvis du åpner en flaske body lotion uten å kjøpe den. Synd for behandlerne som må vente i uker, måneer og kanskje aldri får den lønnen de skulle hatt. :-( 0 Siter
Gjest dagens spørsmål Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Bare si at det kan dere dessverre ikke gjøre, men de kan legge igjen noe i pant - og så kan de gå og ta ut penger, eller betale i morgen. Alternativet er jo å ikke få penger, så da er det vel bedre med ubehagelig stemning et lite øyeblikk? Om vedkommende ikke vil legge igjen noe, så ringer du på vekter - og forklarer at vedkommende ikke vil betale. Man tar ikke ut varer fra butikker og betaler i morgen. Hva tror du taxisjåførene gjør? Alle tar pant i noe Jeg ramler nok ned på bestemmelsen om å ringe vekter ja. Å ville løpe fra regninga er jo det samme enten det er hos oss eller på restaurant. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 "Tannlegebesøk kan ikke alltid vente, men det kan frisørbesøket" Men uansett er det bare rett og rimelig å gjøre opp for seg, eller? Hvorfor skal man få giro bare fordi det gjør vondt? En kiropraktor kan hjelpe til med en låst rygg, men skal likevel få lønn for jobben han gjør, akkurat som en tannlege. Ser ikke at man har rett på giro bare fordi det haster med behandling. Mange misbruker giro-løsningen, og det er problemet her. Før tannlegen min fikk betalingsterminal fikk jeg alltid med giro. Det var jo ikke alltid like lett å vite hva det kom til å koste og så sørge for å ha penger nok i lommeboka. 0 Siter
Gjest dagens spørsmål Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Jeg jobber i en frisørsalong og der ber vi kundene gå til nærmeste minibank for å ta ut penger.. Det er sjeldent vi gir en giro. Det har også hendt at kunden ikke har kommet tilbake med pengene de tok ut :/ Surt :-( Men om de ikke har med seg lommeboka, eller ikke har penger på konto, får de ikke penger ut av en minibank heller. De gangene vi har gjort dette er når kortterminalen vår har nektet å samarbeide. Heldigvis gikk det bra i de tilfellene ;-) 0 Siter
meg__123! Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Eller med pengene de IKKE tok ut ) mm 0 Siter
meg__123! Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Surt :-( Men om de ikke har med seg lommeboka, eller ikke har penger på konto, får de ikke penger ut av en minibank heller. De gangene vi har gjort dette er når kortterminalen vår har nektet å samarbeide. Heldigvis gikk det bra i de tilfellene ;-) har man absolutt ikke penger så skjønner jeg ikke hva de gjør i en butikk heller... 0 Siter
Gjest dagens spørsmål Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Før tannlegen min fikk betalingsterminal fikk jeg alltid med giro. Det var jo ikke alltid like lett å vite hva det kom til å koste og så sørge for å ha penger nok i lommeboka. ... ja, men da valgte han vel selv å gi deg giro. Det er ikke det jeg snakker om her. ;-) 0 Siter
Gjest dagens spørsmål Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 har man absolutt ikke penger så skjønner jeg ikke hva de gjør i en butikk heller... Tja, de ser vel muligheten for å få behandling, som er en vare som ikke kan tas tilbake fra dem. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Tja, de ser vel muligheten for å få behandling, som er en vare som ikke kan tas tilbake fra dem. Da slutter du bare å gi dem mer behandling inntil de har gjort opp for seg. Dermed reduserer du ditt tap. Og be om deres forlovelsesring i pant! 0 Siter
Gjest dagens spørsmål Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Da slutter du bare å gi dem mer behandling inntil de har gjort opp for seg. Dermed reduserer du ditt tap. Og be om deres forlovelsesring i pant! De får ikke mer behandling før forrige regning er betalt nei. :-( 0 Siter
Gjest bare en tanke Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Kan du ikke be om å få se VISA eller kredittkort? Skrive ned VISA/kredittnummeret og ta det på den måten? Slik at du overtrekker kundens konto? 0 Siter
Gjest bare en tanke Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Be om legitimasjon _om_ dere evt skal skrive ut en giro, slik at det sendes inkassokrav om kunden ikke betaler. 0 Siter
laban Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Det står oppført i lokalene at vi forventer oppgjør etter behandling. "Hvis kunden ikke kan gjøre opp for seg, så kan du be om pant i kundens håndveske, gullsmykker, klokke og lignende ting." Har man lov til dette? Datteren min har ekstrajobb på ICA. Hvis kunden har glemt kort og penger, lar de ikke vedkommende få med seg varene hvis h*n ikke har noe å legge igjen, f.eks. førerkortet eller et pant som er "dyrt", f.eks. en klokke. De må få oppgjøret i løpet av samme dag. Går ikke det, må varene stå igjen (litt vanskelig ved hårklipp eller annen behandling). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.