Gå til innhold

Å be om faktura hos frisøren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg regner med at dere kan ta betaling med kort?

Ellers må dere slå opp dette enda større eller ha en rutine på at dere gir beskjed på forhånd. (Kan fungere om behandlingen dere gjør krever informasjon på forhånd)

Kanskje et siste alternativ er at dere gir kunden beskjed om å komme innom i morgen for å betale. Men da må dere jo skrive opp dette. (Men jeg vet ikke om folk er flinkere til å betale på denne måten enn om de får med giro)

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• meg__123!

3

• Speak

2

• hidi, the scorpion

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest dagens spørsmål
Skrevet

Jeg regner med at dere kan ta betaling med kort?

Ellers må dere slå opp dette enda større eller ha en rutine på at dere gir beskjed på forhånd. (Kan fungere om behandlingen dere gjør krever informasjon på forhånd)

Kanskje et siste alternativ er at dere gir kunden beskjed om å komme innom i morgen for å betale. Men da må dere jo skrive opp dette. (Men jeg vet ikke om folk er flinkere til å betale på denne måten enn om de får med giro)

Selvsagt tar vi kort :-)

Gjest dagens spørsmål
Skrevet

Be om legitimasjon _om_ dere evt skal skrive ut en giro, slik at det sendes inkassokrav om kunden ikke betaler.

Det har vi rutine på. Men det hjelper ikke alltid likevel. Og om pasienter uteblir til time og må faktureres for det, har vi ingen legitimasjon.

Gjest dagens spørsmål
Skrevet

Kan du ikke be om å få se VISA eller kredittkort? Skrive ned VISA/kredittnummeret og ta det på den måten? Slik at du overtrekker kundens konto?

Om de har med seg lommeboka, så kan det være en tanke ja! :-)

Skrevet

Selvsagt tar vi kort :-)

Det er jo fortsatt noen som ikke gjør det, og da ender jeg i knipe...

Ellers synes jeg det er forkastelig å ta behandlinger eller å kjøpe andre ting når man ikke har penger. Det vitner om liten respekt for andre.

Skrevet

''Hvilke rettigheter har vi som bedrift, kunder har da ikke _rett på_ en faktura for utført behandling?! Kan man ringe vekter liksom, og politianmelde dersom kunder ikke gjør opp for seg etter timen?''

I utgangspunktet er det selvsagt en uting at folk ikke gjør opp for seg der og da, og dersom de på forhånd vet at de ikke har penger, så må de heller avlyse behandelingen, da...

MEN: Det kan jo hende at en kunde som sier at de har glemt/mistet pengeboka, og oppdager det når de skal betale - faktisk HAR glemt/mistet pengeboka. Å da true med politianmelding (som dessuten vil bli henlagt, mest sannsynlig) eller tilkallelse av vekter, synes jeg er å skyte spurv med kanoner...

Da ville jeg nok heller valgt å si at de får komme tilbake en senere og betale, og så å ta pant i f.eks veska eller lignende.

Å bli beskylt for tyveri når man uforvarende har glemt/mista pengeboka, synes jeg er helt unødvendig.

Skrevet

''Hvilke rettigheter har vi som bedrift, kunder har da ikke _rett på_ en faktura for utført behandling?! Kan man ringe vekter liksom, og politianmelde dersom kunder ikke gjør opp for seg etter timen?''

I utgangspunktet er det selvsagt en uting at folk ikke gjør opp for seg der og da, og dersom de på forhånd vet at de ikke har penger, så må de heller avlyse behandelingen, da...

MEN: Det kan jo hende at en kunde som sier at de har glemt/mistet pengeboka, og oppdager det når de skal betale - faktisk HAR glemt/mistet pengeboka. Å da true med politianmelding (som dessuten vil bli henlagt, mest sannsynlig) eller tilkallelse av vekter, synes jeg er å skyte spurv med kanoner...

Da ville jeg nok heller valgt å si at de får komme tilbake en senere og betale, og så å ta pant i f.eks veska eller lignende.

Å bli beskylt for tyveri når man uforvarende har glemt/mista pengeboka, synes jeg er helt unødvendig.

Enig med deg.

Jeg hadde glatt bytta tannlege eller fysioterapeut eller-hva-det-nå-var hvis jeg ble utsatt for noe slikt.

Jeg har den absolutt forståelse av at bedriften vil ha pengene sine så fort som mulig, men det er jo ikke et helt ukjent fenomen med faktureringer fra næringsdrivende, da, så det kan være høyst forståelig at folk tror at dette med giro er greit. Jeg har f eks hittil ikke hatt en rørlegger på besøk med bærbar bankterminal;-) De har sikkert også en viss prosent som ikke betaler regningen etterpå.

Gjest tenker jeg
Skrevet

Ja, det er da ille nok å ha mista lommeboka.

Skrevet

Datteren min har ekstrajobb på ICA. Hvis kunden har glemt kort og penger, lar de ikke vedkommende få med seg varene hvis h*n ikke har noe å legge igjen, f.eks. førerkortet eller et pant som er "dyrt", f.eks. en klokke. De må få oppgjøret i løpet av samme dag. Går ikke det, må varene stå igjen (litt vanskelig ved hårklipp eller annen behandling).

''Går ikke det, må varene stå igjen (litt vanskelig ved hårklipp eller annen behandling).''

*ser for meg frisøren limer håret på igjen*

Skrevet

"Tannlegebesøk kan ikke alltid vente, men det kan frisørbesøket"

Men uansett er det bare rett og rimelig å gjøre opp for seg, eller? Hvorfor skal man få giro bare fordi det gjør vondt?

En kiropraktor kan hjelpe til med en låst rygg, men skal likevel få lønn for jobben han gjør, akkurat som en tannlege. Ser ikke at man har rett på giro bare fordi det haster med behandling. Mange misbruker giro-løsningen, og det er problemet her.

Det er ikke så mange tannleger her at jeg kan la være å betale og heller gå til en annen tannlege neste gang. Frisørsalonger kryr det av..

Gjest dagens spørsmål
Skrevet

Enig med deg.

Jeg hadde glatt bytta tannlege eller fysioterapeut eller-hva-det-nå-var hvis jeg ble utsatt for noe slikt.

Jeg har den absolutt forståelse av at bedriften vil ha pengene sine så fort som mulig, men det er jo ikke et helt ukjent fenomen med faktureringer fra næringsdrivende, da, så det kan være høyst forståelig at folk tror at dette med giro er greit. Jeg har f eks hittil ikke hatt en rørlegger på besøk med bærbar bankterminal;-) De har sikkert også en viss prosent som ikke betaler regningen etterpå.

"Jeg har f eks hittil ikke hatt en rørlegger på besøk med bærbar bankterminal;-) "

Dette finnes jo ikke sammenlignbart.

Verst er det med dem som har vært inne til et par timers *velværebehandling*, og når de så skal betale sine 2500 kr så ber de om å få en giro...

Gjest dagens spørsmål
Skrevet

Det er ikke så mange tannleger her at jeg kan la være å betale og heller gå til en annen tannlege neste gang. Frisørsalonger kryr det av..

Den skjønte jeg ikke...

Skrevet

Den skjønte jeg ikke...

hehe her får du en teskje;)

Det finnes ikke så mange tannleger så hvis du ikke betaler der så er du ille ute om du får tannpine en annen gang, for man går vel ikke tilbake dit man ikke betalte for seg?

Frisører kryr det av så hvis du ikke gjorde opp for deg hos en frisør så kan du gå til en annen frisør neste gang.

Derfor mener jeg det er lettere for tannlegen å få inn pengene enn en frisør, derfor kan tannlegen gi deg giro uten å bekymre seg veldig om han får pengene sine.

Skjønner du poenget?

Skrevet

Det har vi rutine på. Men det hjelper ikke alltid likevel. Og om pasienter uteblir til time og må faktureres for det, har vi ingen legitimasjon.

Hvis pasienter uteblir fra time så hjelper det lite å tilkalle vekter også, så det blir jo en helt annen problemstilling enn du kom med først.

Men jeg skjønner virkelig ikke at dere ikke går for løsningen med forhåndsbetaling som noen foreslo under her. Det er jo mye greiere for alle om de klarer seg med bare ett besøk i luka.

Gjest dagens spørsmål
Skrevet

hehe her får du en teskje;)

Det finnes ikke så mange tannleger så hvis du ikke betaler der så er du ille ute om du får tannpine en annen gang, for man går vel ikke tilbake dit man ikke betalte for seg?

Frisører kryr det av så hvis du ikke gjorde opp for deg hos en frisør så kan du gå til en annen frisør neste gang.

Derfor mener jeg det er lettere for tannlegen å få inn pengene enn en frisør, derfor kan tannlegen gi deg giro uten å bekymre seg veldig om han får pengene sine.

Skjønner du poenget?

Hvorfor være nedlatende... Har aldri hørt om noen som har stukke av fra regningen hos en frisør, det faller vel ingen inn å be om regning der. Jamfør overskriften... Hva tannlegene på den lille plassen din gjør, vet jeg nada om. ;-)

Skrevet

Hvorfor være nedlatende... Har aldri hørt om noen som har stukke av fra regningen hos en frisør, det faller vel ingen inn å be om regning der. Jamfør overskriften... Hva tannlegene på den lille plassen din gjør, vet jeg nada om. ;-)

Skjønner ingenting. vi forstår ikke hverandre så jeg avslutter samtalen:)

Gjest dagens spørsmål
Skrevet

Skjønner ingenting. vi forstår ikke hverandre så jeg avslutter samtalen:)

ok.

Det ble forvirrende da du skrev "Det er ikke så mange tannleger her at jeg kan la være å betale og heller gå til en annen tannlege neste gang. Frisørsalonger kryr det av.."

Det hørtes ut som du syntes det var heeelt greit å la være å betale hos frisøren... ;-P

Skrevet

"Jeg har f eks hittil ikke hatt en rørlegger på besøk med bærbar bankterminal;-) "

Dette finnes jo ikke sammenlignbart.

Verst er det med dem som har vært inne til et par timers *velværebehandling*, og når de så skal betale sine 2500 kr så ber de om å få en giro...

Jeg skjønner at det er ille dersom de ikke betaler, men det er jo fortsatt ikke uvanlig med giroer hos tannleger, og jeg synes det er mer naturlig å sammenligne fysioterapi med tannleger, enn å sammenligne med frisør.

Jeg ville voktet meg vel for plakater som virker avskrekkende på kundene og ihvertfall bruk av _vekter_.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...