Gå til innhold

Pangasius

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Har dere smakt det? Godt?

Kjøpte en pakke med fire fileter i dag. Har lenge lurt litt på denne fisken, den er jo veldg billig.

Men nå leser jeg på nett, og noen sier den smaker myr og mudder?? Høres ikke fristende ut da. Får prøve å legge den i en god marinade før den stekes.

Forslag til tilberedning og tlbehør forresten?

candyqueen_83
Skrevet

Sitat: "Pangasius tilhører malleslekten som med sitt hvite kjøtt er populære matfisker. Pangasius ligner av utseende litt på en hai og kalles derfor Haimalle, mens kjøttet minner mest om rødspette"

http://polar-seafood.no/produkter/fisk/pangasius

Det har jeg lest. Vil gjerne ha personlige svar.. Hehe.

candyqueen_83
Skrevet

Det har jeg lest. Vil gjerne ha personlige svar.. Hehe.

Personlige meninger heter det vel.

Gjest høstløv
Skrevet

Personlige meninger heter det vel.

Jeg har ikke smakt denne fisken, men rødspette smaker da godt, derfor sendte jeg linken, som motvekt til det du sa om at den smaken av myr og mudder.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har ikke smakt denne fisken, men rødspette smaker da godt, derfor sendte jeg linken, som motvekt til det du sa om at den smaken av myr og mudder.

Ja, jeg syns også rødspette er godt. Kan jo være de som har skrevet at den smaker myr ikke er så glade i fisk i utgangspunktet. Eller tilberedt den feil. Jeg prøver hvertfall :o)

Persille1365381127
Skrevet

Den er kjempegod!!

Stek i pannen med olje eller smør (hva du pleier å steke med), og så serverer du med rødbeter, revne gulrøtter & poteter. Og remulade selvfølgelig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...