Gå til innhold

kan man få sykemelding for å reise bort?

Anbefalte innlegg

Gjest en liten sjel
Skrevet

Inntekten har ingenting å si - vi fikk opplæringspenger. Det skal erstatte arbeidsinntekt. Mulig vi ikke fikk full erstatning for tapt inntekt - men noe fikk vi.

Men tror ikke denne situasjonen kvalifiserer for opplæringspenger. Det er mer kurs som arrangeres av sykehus hvor man må ha henvisning.

ok, takk for svar. Nå har jeg fått permisjon. Glad for at det løste seg. Hvis ikke hadde jeg bare måttet avlyse turen. Måtte si ja til denne turen på kort varsel, derfor måtte jeg også satse på at jeg fikk fri, hvis jeg ikke skulle avbestille. Jeg har søkt om ulønnet permisjon, hvis noen skulle lure på det.

Skrevet

''Nå sier jo vedkommende at hun er medlem av en pasientforening, og det er ikke usannsynlig at hun da har en kronisk sykdom. Synes ikke nødvendigvis at det hadde vært noe mer urimelig om det var anledning til å sykemelde til slike seminarer, enn til andre former for opplæring og opptrening som gis i regi av helsevesenet.''

Jo, jeg mener er urimelig. Med det du sier her bør jeg kunne få sykemelding for å dra på seminar i regi av diabetesforbundet i og med at jeg er diabetiker. Det sier seg selv at med såpass mange kronikere som er i jobb, så ville dette i verste tenkte tilfelle føre til mange problemer på arbeidsplassene rundt omkring.

Melder man seg på seminar i regi av slike foreninger, så forsikrer man seg om at man får permisjon først. Dette kan overhodet ikke sammenlignes med en helsereise som sådan.

Mitt poeng er ikke nødvendigvis at jeg mener det skulle vært slik at det var mulig å få sykemelding, jeg bare påpeker at det finnes opplegg i regi av f.eks. kompetansesentrene for sjeldne sykdommer - og da gis sykemelding. Synes derfor ikke det var noe rart at vedkommende lurte på om det fantes mulighet for sykemelding.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...