matildes mor Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det er da ikke mye sukker i corn flakes'en?! probllemet er vel at det heller ikke er mye annet bra i den, ikke særlig med fiber osv, så at det er et ganske verdiløst mpltid er jeg enig i. "Det er da ikke mye sukker i corn flakes'en?!" Vel,det er en sannhet med visse modifikasjoner..... Cornflakes inneholder en stooor andel karbohydrater som veldig raskt blir omdannet til glukose når det tas opp i kroppen og den som spiser cornflakes vil dermed få en ganske stor blodsukker stigning. Og barn med høy blodsukker stigning kan vel som vi alle vet bli ganske "hypre".....,I tillegg blir de veldig fort sultne igjen når blodsukkeret synker. Dette er en type mat som igrunn ikke hører hjemme i et sunt og normalt kosthold. Overskudd av glukose omdannes til fett-og ikke fett av det sunne slaget for å si det sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 I Norge har vi 4 årstider der surt og kaldt vær er en del av hverdagen. Barna har vært ute i lang tid når de kommer på sfo (dette er de minste barna 1og 2 klasse) og de vil gjerne få lov til å komme inn. Vi pleier å spise ute innimellom. ''I Norge har vi 4 årstider der surt og kaldt vær er en del av hverdagen. '' Måltider ute funker hos oss, i hvert fall, og formålet var å lette styret med måltider. Og vi har også fire årstider... Men hvis de har undervisningen ute, kan jeg kanskje forstå at de vil inn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg ville foretrukke noe litt sunnere enn cornflakes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Ingen blir tvunget til å spise eller smake hos oss. De får rundstykker så de ikke sulter:) Vi har cornflakes, puffet ris, havregryn og frokostblanding:) De får bare ei lita teskje sukker på. Hvorfor sukker i det hele tatt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Selvfølgelig får de som ikke liker/tåler maten, noe annet. Det at maten i sfo skal være så næringsrik er ikke så veldig viktig da det bare skal mette litt til det blir ordentlig middag som dog er foreldrenes ansvar. ''Det at maten i sfo skal være så næringsrik er ikke så veldig viktig da det bare skal mette litt til det blir ordentlig middag som dog er foreldrenes ansvar.'' Man har ikke et sunt og næringsrikt kosthold bare fordi man spiser en ordentlig middag. Det er en dårlig unnskylding for å servere dårlig mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg også mener at det ikke er så forferdelig strengt på hva dette måltidet inneholder da det bare er for å mette litt før middag. Boller og kaker metter også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fattigmor Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Nå har ikke jeg lest svarene, men det finnes da lettere måltider enn den kjedelige suppen 3 ganger i uken? 1) ok, en suppedag..næringsrik. 2) spaghetti og litt kjøttdeig/saus. 3) fiskepinner/ potetmos. bare noen eks. som går like raske å lage. tilbudene i butikkene er bare enorme! så det blir ikke noe dyrere heller:0) Matpakke ved siden av er da flott! Skulle bare mangle ..at de ikke ligger i kjøleskapet! lettvint og greit da! Bare foreldrene husker å ha navnet på boksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Å måtte spise nistepakke på sfo er ikke vår greie. Det vet jeg de fleste ikke liker spesielt godt og derfor kommer vi ikke til å kreve at de har med mat selv. Får dere legge matpakka i kjøla eller må den ligge i sekken i varmen hele dagen? Hvor fristende blir det egentlig? Enig i at den i så fall bør ligge i kjøleskap. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.