Gå til innhold

Jeg skal på fjelltur

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Og jeg må ha en vanntett bukse. Jeg har skallbukse, men ønsker tips om en bukse som er mer type fjellbukse e.l. Hvilket merke er din favoritt?

Jeg skal også på ridetur i skogen, hva bør jeg ha på meg da?

Hva bør jeg generelt huske på å pakke? Skal på handletur i dag, og se om jeg finner bukse, og superundertøy, hva anbefaler du? Jeg har ett sett fra HH, det er bra det, men jeg tror jeg må ha to sett med meg.

Goretexsko har jeg, og fjellsko. Hm, bør pakke med begge to kanskje? Rideskoene mine vokste jeg ut av for 15 år siden, og det var vel også da jeg sist satt på en hesterygg.

Jeg skal rafte også, superundertøy er kanskje smart da? Under våtdrakt, eller skal jeg ikke ha noe?

Jeg har regnjakke fra Bergans (skalljakke?), den duger nok, så den må jeg vel pakke ned.

Hva har jeg begitt meg ut på? *lettere nervøs nå* ;o)

Jeg har gått mye i fjellet her, men da har jeg stølen vår som utgangspunkt. Nå skal jeg ut på tur med en hel gjeng, flere dager på rad. Heldigvis bor vi slik at vi har tilgang på basseng, boblebad og badstu, så det er håp om at jeg fremdeles klarer og stå på beina når turen er omme. ;o)

Tar gjerne med noen forsikringer om at det å reise på tur i regi av pasientforening er gode greier, selv om jeg ikke kjenner noen, bare par tre stykker som jeg har tilbragt en dag med før. Det å bo med en fremmed person går greitt, sant?

He he, kalde føtter jeg nå ;o)

Skrevet

Bergans bukse "Breheimen" er en av mine favoritter. Husk bukseseler.

Ellers har jeg mest erfaring med Norrøna. De kan jeg trygt anbefale.

Jeg ville ikke brukt noe under våtdrakten.

Skrevet

Bergans bukse "Breheimen" er en av mine favoritter. Husk bukseseler.

Ellers har jeg mest erfaring med Norrøna. De kan jeg trygt anbefale.

Jeg ville ikke brukt noe under våtdrakten.

Takk for tips, da skal jeg se om de har en av disse to merkene. Bukseseler ja, det var smart! Det burde jeg jo ha tenkt på, men det hadde jeg altså glemt.

Bare undertøy under våtdrakta altså. Usj, og jeg som ikke liker vann en gang. ;o) Blir nok en opplevelse!

Skrevet

Høres ut som en artig tur. :-)

Jeg bruker bare skall bukse og jakke på jellet... trives veldig godt med det. Har som regel bare ull undertøy under. Selv foretrekker jeg ull fremfor superundertøy, men det er jo en vanesak. :-)

Var på juvvandring på denne tiden av året ei gang... da brukte alle sammen ull under våtdraktene.

Siden du har ridd før, vet du at det lønner seg å ikke ha påbukser med sømmer som kan gnage på innsiden av lår og rompe. Fjellsko kan fungere fint som ridesko.

Turen kommer til å bli super. Bare spennende å reise sammen medså mange fremmede. Sikker på at du kommer til å kose deg. :-)

God tur, ha det gøy!!!!

Skrevet

På hesteryggen bør du ha en bukse som sitter tett uten å være så trang at du får gnagsår. :o) Pass på at den ikke har kraftige sømmer på innsiden av lårene og i skrittet. En romslig jakke og et par tynne hansker. Goretex-sko eller fjellsko går fint, jeg rir selv i fjellsko.

Skrevet

Høres ut som en artig tur. :-)

Jeg bruker bare skall bukse og jakke på jellet... trives veldig godt med det. Har som regel bare ull undertøy under. Selv foretrekker jeg ull fremfor superundertøy, men det er jo en vanesak. :-)

Var på juvvandring på denne tiden av året ei gang... da brukte alle sammen ull under våtdraktene.

Siden du har ridd før, vet du at det lønner seg å ikke ha påbukser med sømmer som kan gnage på innsiden av lår og rompe. Fjellsko kan fungere fint som ridesko.

Turen kommer til å bli super. Bare spennende å reise sammen medså mange fremmede. Sikker på at du kommer til å kose deg. :-)

God tur, ha det gøy!!!!

Ullundertøy har jeg jo, det kom jeg på nå. Jeg kjøpte nytt på salg i vår.

Da kan jeg ri i joggebukse da kanskje. Og fjellsko.

Jeg meldte meg ikke på juvvandring, men tok ridning istedenfor.

Gøy skal jeg ha, uansett! :o) Jeg gleder meg, men samtidig er dørstokkmila ganske lang.

Skrevet

På hesteryggen bør du ha en bukse som sitter tett uten å være så trang at du får gnagsår. :o) Pass på at den ikke har kraftige sømmer på innsiden av lårene og i skrittet. En romslig jakke og et par tynne hansker. Goretex-sko eller fjellsko går fint, jeg rir selv i fjellsko.

Bukse som sitter tett, det vet jeg faktisk ikke om jeg har. Får ta ett dypdykk i kleskapet. Jeg har blitt litt mindre siden jeg sist var mer aktiv i fjellet, så mye av klærene jeg brukte da er for store.

Hansker, øh, det må jeg da kjøpe. Får jeg det på sportsbutikk? Jeg har bare slike fleecehansker. Eller, mulig jeg har sånne enkle hansker, sånne maskinstrikket, går det an?

Jeg er helt tom i hodet, turen kom litt bardust på meg (var langt frem i tid tenkte jeg), da hodet har vært opptatt med andre ting de siste ukene. Så liker jeg generelt ikke å pakke, og glemmer som oftes ett eller annet ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1251794486' post='4203296]

Bukse som sitter tett, det vet jeg faktisk ikke om jeg har. Får ta ett dypdykk i kleskapet. Jeg har blitt litt mindre siden jeg sist var mer aktiv i fjellet, så mye av klærene jeg brukte da er for store.

Hansker, øh, det må jeg da kjøpe. Får jeg det på sportsbutikk? Jeg har bare slike fleecehansker. Eller, mulig jeg har sånne enkle hansker, sånne maskinstrikket, går det an?

Jeg er helt tom i hodet, turen kom litt bardust på meg (var langt frem i tid tenkte jeg), da hodet har vært opptatt med andre ting de siste ukene. Så liker jeg generelt ikke å pakke, og glemmer som oftes ett eller annet ;o)

Jeg foretrekker i alle fall å ri med hansker, synes jeg får bedre tak på tøylene da + at det er mindre fare for gnagsår. Du kan jo prøve deg frem, blir det for glatt med strikkede vanter så tar du dem bare av. Kos deg!

Skrevet

Jeg foretrekker i alle fall å ri med hansker, synes jeg får bedre tak på tøylene da + at det er mindre fare for gnagsår. Du kan jo prøve deg frem, blir det for glatt med strikkede vanter så tar du dem bare av. Kos deg!

OK, da prøver jeg meg frem. Takk for tips :o)

Jeg skal kose meg, det er hovedformålet med turen. ;o)

Skrevet

På denne tiden ville jeg anbefalt ull fremfor superundertøy. Superundertøy er best egnet når du skal svette mye.

Om du er følsom for ull rett på kroppen (slik jeg er) anbefales Devold.

Skrevet

På denne tiden ville jeg anbefalt ull fremfor superundertøy. Superundertøy er best egnet når du skal svette mye.

Om du er følsom for ull rett på kroppen (slik jeg er) anbefales Devold.

Jeg har ullundertøy, så det kan jeg ta med.

Jeg er ikke spesielt sensitiv, husker ikke hvilke merker jeg har, men jeg klør ikke.

Takk for tips. Svetting tror jeg ikke det blir så mye av, men frysing derimot. Været er ikke akkurat på sitt beste ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...