Gjest MayLynn Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Å kjære vene - er det mulig å klare å se litt lenger enn sin egen situasjon av og til bare? Betyr? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Ungene vil gjerne ha den "leketiden" for å våkne skikkelig, jeg har spurt dem om de ikke heller vil sove litt lenger, men det vil de ikke. Høres ud som en dejlig måde at starte dagen på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Definisjon på "travelt", må jo være det at man ikke har nok tid til å gjøre alt man føler man burde ha gjort... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Når man går med konstant hjertebank fordi man er så travel at man nesten ikke rekker det man må rekke.....da er man travel :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Nja... jeg tror at de mest travle mennesker jeg kjenner, er et barnløst ektepar på 60 år. Du skal lete lenge etter mer driftige folk enn disse to, de rekker det utroligste og har det nok veldig travelt, selvom de aldri snakker om det selv. Jeg har 4 barn og har i en del år hatt full jobb i tillegg. Men jeg syntes ikke det var _så_ travelt. Det var slik livet var da de var små, barn og jobb fyllte dagen min. Andre fyller dagen sin med noe annet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Når man får det så travelt at ting begynner å "glippe" mht avtaler og kjøring av ungene, da har man det for travelt. Så lenge man får til praktisk alt man skal rekke og trives med det er det helt ok å ha det litt travelt. -ihvertfall hvis man sørger for noen pustehull med en helg på hytta/hjemme uten forpliktelser innimellom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 I dag har jeg det travelt: *Skal gå fra jobb 15.30 (har bilen til byen i dag pga traveltheten) *Hente 8-åringen på sfo ti på fire *(sørget for at 5-åringen blir hentet av en snilll nabo og forblir i nabohuset inntil jeg er hjemme) *Være med 8-åringen på korps for første gang - kanskje ca tre kvarter, hun må klare seg litt uten meg *Hjem og hente 5-åringen og lage middag (10-åringen skal sette på poteter klokka 16) *Spise middag *Hente 8-åringen 17.20 på korpset og kjøre henne i bursdag. Ops - må finne frem fintøy, det glemte jeg i morges - men pakke er i boks *Hjem og spise resten av middagen *hente 8-åringen i bursdag. *Sjekke om hun gjorde lekser som avtalt, på sfo. Det har hun trolig ikke gjort.... Min kjære mann passer ok på å komme hjem omtrent på den tiden.... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Ja det der er morsomt å tenke på....vi har og tre barn og var nesten mer travle med bare et barn enn med tre.... Man lærer seg til å organisere på en annen måte enn med ett barn for da soste iallefall jeg mye rundt og fikk ikke gjort stort...iallefall i begynnelsen..med gulp på genseren og rakk ikke dusje, løpende etter bussen også videre...det ser jeg nå at de i vår omgangskrets som har ett barn ofte kommer sist, for sent eller alltid sier at de er så travle.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hehe:-) Du sier noe! La meg ta for meg hvordan mandagene er her i huset (ukas travleste dag!) Opp kl. 06.15: Dusje, stelle meg, lage frokost til ungene. 06.45: Vekke 3 unger. hvorav den eldste er suuuupertreig! 07.00: Ungene bør være i klærne og begynne på frokosten. 07.45: Levere minstemann i barnehagen 08.00: Levere ungene på skolen, og gå på morgenmøte på samme skole. 16.00: Ferdig på jobben, og henter et barn på SFO, deretter til barnehagen, handle litt. 16.30: Enkel middag inntas: Speilegg og brødskive. 17.30: Levere et barn på møtested for avreise til fotballkamp 1 times kjøring unna, samt levere neste barn på fotballstadion for kamp kl. 18. 18-19: Kioskdame på fotballkamp, med 5-åring på "slep" Hente fotballspilleren. 19.00: Kjøre hjem og gjøre de leksene til 2.klassingen som ikke ble gjort på SFO. 19.30: Legge 5-åringen (om han ikke allerede sover) 20.00: Kveldsstell på 7-åringen, samt legging. 21.00: Hente den eldste på møteplassen. Dusje, og gjøre evt forberedning til neste dag, samt gjøre lekser han ikke ble ferdig med. Voksenkveld deretter, som oftest består i å zzzzzzzzzzz på sofaen... Men dette er så langt den mest stressende kvelden i uka. Andre aktiviteter enn fotball har ikke startet, så når alt er i gang, blir det nok flere slike ettermiddager/kvelder.. Dog, det er verdt det!!! Å se 7-åringen stå i mål for første gang, og attpåtil redde flere mål på fortreffelig vis (objektiv? Nei...) er jo veldig morsomt!!!! Vi har av og til pratet om hva vi egentlig gjorde da vi var barnløse... DET måtte være kjedelig, det!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Du står opp 2,5 timer før du må ut av døra? Da foretrekker jeg å ha det LITT mer travelt, ja. Men det er jo ikke bare om morgenen man kan ha det travelt... ''Du står opp 2,5 timer før du må ut av døra?'' Når jeg har ungene ja, de må jo ut over en time før meg. Er jeg alene ligger jeg gjerne til bortimot 8, men liker å ha en times tid før jeg tusler avgårde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest " små barn Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Ofte lurer jeg på hva vi brukte tiden på før vi fikk barn. Ei venneinne av meg har ikke barn.jobber 2 netter i uken. Har mye fritid. Men vist hun f.eks må handle en dag og samtidelig vaske klær så er hun sliten og har det travelt. Jeg bare ler inni meg når hun forteller om det :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 I dag har jeg det travelt: *Skal gå fra jobb 15.30 (har bilen til byen i dag pga traveltheten) *Hente 8-åringen på sfo ti på fire *(sørget for at 5-åringen blir hentet av en snilll nabo og forblir i nabohuset inntil jeg er hjemme) *Være med 8-åringen på korps for første gang - kanskje ca tre kvarter, hun må klare seg litt uten meg *Hjem og hente 5-åringen og lage middag (10-åringen skal sette på poteter klokka 16) *Spise middag *Hente 8-åringen 17.20 på korpset og kjøre henne i bursdag. Ops - må finne frem fintøy, det glemte jeg i morges - men pakke er i boks *Hjem og spise resten av middagen *hente 8-åringen i bursdag. *Sjekke om hun gjorde lekser som avtalt, på sfo. Det har hun trolig ikke gjort.... Min kjære mann passer ok på å komme hjem omtrent på den tiden.... ;-) Høres omtrent ut som en vanlig ettermiddag hos oss :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Har det såpass travelt at alle dagens timer går med hver eneste dag! ;P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Har det såpass travelt at alle dagens timer går med hver eneste dag! ;P Næmmen! ;-) Hadde forresten vært praktisk å hatt et lite lager til bruk i de travleste periodene...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Næmmen! ;-) Hadde forresten vært praktisk å hatt et lite lager til bruk i de travleste periodene...;-) Ja, tenk å ha en timenettbank en kan overføre fra ved behov 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg har egentlig alltid fylt tiden min rimelig greit med aktiviteter, verv og sosiale ting, så jeg synes ikke jeg har det mer travelt med to barn enn jeg hadde med ett barn, eller ingen barn - jeg disponerer bare tiden litt annerledes. Jeg har jobb, studier og etpar tillitsverv, men har rom for sofatid og venninnekvelder i ny og ne, det må bare planlegges bedre. Som regel har jeg det behagelig travelt, altså at jeg føler at jeg er i aktivitet og får brukt meg selv, uten at det føles stressende eller at jeg får dårlig samvittighet noen veier. Men det er klart at i noen perioder er det mer stressende enn andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 "Travel" er en følelse, mer enn et eksakt begrep, tror jeg. Jeg syntes også at jeg fikk det veldig travelt da jeg fikk mitt første barn. I ettetid tenker jeg at det kan ha sammenheng med den voldsomme overgangen fra å være barnløs til å bli mor. Ansvaret for en baby. Jeg har tre barn, og de er med på hver sine fritidsaktiviteter. Vi bor på landet, så det er jo en god del kjøring. Men jeg er flink til å legge lista lavt nok, slik at jeg ikke sliter meg ut. Og far stiller opp og tar sin del av jobben. Selvsagt er det travelt, jeg har ikke mye tid til meg selv og mine egne behov. Men jeg vil likevel ikke si at jeg var så dum da jeg bare hadde et barn, at jeg trodde jeg var travel og ikke skjønte hvor god tid jeg hadde. Det var travelt da, og det er det nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Syns det er travelt med 2 barn i småskolen. Lekser skal følges opp, det skal skrives under 3-4 steder i uken, de skal ha svømming 2 tirsdager, men ikke den 3. Fritidsaktiviteter med tilhørende dugnader, diverse selskaper osv. Men allikevel er jo ikke ungene så "oppi" oss som før. Og man blir ikke avbrutt slik om natten som da de var mindre. Så man kan ihvertfall få nok søvn. Men jeg legger meg omtrent samtidig med ungene da. Hadde det ikke vært for at jeg må bake masse pga diverse matallergier så hadde det nok begynt å bli litt bedre nå. Men den bakinga og all tenkningen rundt dette med allergier tar forferdelig mye tid... Det går ut over familietid og trening for meg selv. Egentlig er det for travelt å gå i full jobb. I tillegg reiser mannen min litt i jobben så jeg har dem mye alene i ukene. Føler meg ikke i form til vanlig og lurer på om jeg også har en slik matallergi... Burde vært sprekere enn dette og det hjelper jo ikke at jeg ikke får tid til å trene lenger... Pst! Har du sjekket jernlageret ditt? Jeg hadde det som deg, var totalt utslitt. Prøvde å trene, men det ble bare verre. Så kom jeg meg til legen, og det viste seg at jernlageret var kjempelavt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Har det såpass travelt at alle dagens timer går med hver eneste dag! ;P Jeg husker at min mor ofte sa at hun hadde lagt inn en søknad på flere timer i døgnet, f.eks. 48. Da jeg var barn, synes jeg det var helt idiotisk, nå har jeg skrevet under på søknaden (som tydeligvis enda ikke er tatt opp til behandling) :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg og min familie er veldig lite travel. Vi går iallefall ikke rundt å "skryter" over hvor travelt vi har det. Jeg tror dette har noe med personligheten til folk å gjøre..Visst kjører vi hit og dit, har ikke A4 jobb som gjør at det er utfordrende med barnevakt bla og ungene er med på en del. Men vi stresser ikke, men gjør det beste ut av alt. Milde himmel, jeg tror jeg hadde stupt hvis jeg skulle gå rundt å ha det travelt hele tida. Senk skuldrene og nyt livet!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.