morsan Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Snuppa her ble nylig 9 år og har begynt å vokse fra det rosa nå - akkurat nå er det lilla som teller. Min niese på 9 er også over rosastadiet - i våres var det veldig "in" med brune klær;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snart utslitt mamma... Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Pst! Har du sjekket jernlageret ditt? Jeg hadde det som deg, var totalt utslitt. Prøvde å trene, men det ble bare verre. Så kom jeg meg til legen, og det viste seg at jernlageret var kjempelavt. Takk for tips, jernlageret er ikke kjempelavt nå, men jeg har mistanke om matallergi/intolerans som kanskje kan forklare noe ja. Barna må jo ha arvet det en plass... Blodprøvene jeg har tatt har vært i grenseland så jeg skal ta nye om en stund 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Vi har også tre barn og det hender mannen min og jeg lurer på hva vi drev på med før vi fikk barn ;-) Definisjonen på "travelt" har definitivt endret seg for oss -fra før vi fikk barn til når vi fikk barn Det er ikke travelt de dagene vi "bare" er på jobb og ettermiddagen/kvelden er ledig. Når hele dagen går i ett fra syv om morgenen til åtte om kvelden (jobb+fritidsaktiviteter/møter/hjemmejobb etc) har vi en travel dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg og min familie er veldig lite travel. Vi går iallefall ikke rundt å "skryter" over hvor travelt vi har det. Jeg tror dette har noe med personligheten til folk å gjøre..Visst kjører vi hit og dit, har ikke A4 jobb som gjør at det er utfordrende med barnevakt bla og ungene er med på en del. Men vi stresser ikke, men gjør det beste ut av alt. Milde himmel, jeg tror jeg hadde stupt hvis jeg skulle gå rundt å ha det travelt hele tida. Senk skuldrene og nyt livet!!! Jeg er enig! Jo mer man tenker på hvor travelt man har det, jo mer stressa blir man (og jo mer travel føler man seg) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg er enig! Jo mer man tenker på hvor travelt man har det, jo mer stressa blir man (og jo mer travel føler man seg) Det har hendt at jeg har tenkt at "i dag blir en vanvittig travel dag!!" og bltt litt småstressa. Men så viser det seg som oftest at det ikke blir så travelt likevel. Jeg får tid til både det ene og det andre mellom slaga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest busy beate Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Veldig travel altfor ofte! Jeg har en lederstilling med mye ansvar, selvstendig næringsdrivende ved siden av, er mor til en seksåring med alt det medfører av aktiviteter, henting, bringing, vasking, skole, sfo og alt det andre, og jeg har en samboer som reiser mye i jobben og er derfor for det meste alene om handling, bilstell, husarbeid og hagestell. Jeg rekker stort sett bare å sitte ned mens jeg spiser en god, næringsrik, hjemmelaget middag;) Jeg synes synd på vennene mine som går for lut og kaldt vann nå om dagen, men jeg håper og tror at de forstår og fortsatt er der om et par år når livet blir litt roligere. Jeg har det litt for travelt hvis jeg skal være ærlig om det. Det blir ingen tid til å slappe av. Jeg må smile litt når jeg tenker på hvor selvmedlidende jeg var som student. Jeg syntes virkelig at jeg hadde fryktelig mye å gjøre. Særlig at jeg hadde.... Min definisjon av travel: Når man ofte flyr fra det ene til det andre og timeplanen hele tiden er full, og det blir litt for lite tid til å slappe av. Min definisjon av FOR travel: når man over tid ikke har tid til seg selv og til å hente seg inn mellom slagene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg vet ihvertfall at jeg reagerer når personer som ikke har barn sier de har det travelt! ''Jeg vet ihvertfall at jeg reagerer når personer som ikke har barn sier de har det travelt!'' Hvorfor det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Vi har også tre barn og det hender mannen min og jeg lurer på hva vi drev på med før vi fikk barn ;-) Definisjonen på "travelt" har definitivt endret seg for oss -fra før vi fikk barn til når vi fikk barn Det er ikke travelt de dagene vi "bare" er på jobb og ettermiddagen/kvelden er ledig. Når hele dagen går i ett fra syv om morgenen til åtte om kvelden (jobb+fritidsaktiviteter/møter/hjemmejobb etc) har vi en travel dag. ''Definisjonen på "travelt" har definitivt endret seg for oss -fra før vi fikk barn til når vi fikk barn ;)'' Jeg har det egentlig like travelt før og etter, men det er veldig ulike ting jeg bruker tar tiden på. Den største forskjellen på tiden før og etter for min del var at jeg ble myyye flinkere til å strukturere arbeidstiden min etter jr ble født, for fritiden min (tiden jeg ville bruke på han) ble så himla mye viktigere. ''Det er ikke travelt de dagene vi "bare" er på jobb og ettermiddagen/kvelden er ledig.'' Alt er relativt. Jeg har det like travelt de ukene jeg _har_ jr som de ukene han er hos faren. Når han er hos meg vil jeg jo prioritere hans aktiviteter og fritid og det går ut over det jeg har ansvar for på jobb. De ukene han ikke er her har jeg derfor en mye å ta igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 ''Jeg vet ihvertfall at jeg reagerer når personer som ikke har barn sier de har det travelt!'' Hvorfor det? Se svaret mitt til Mandolaika... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 ''Definisjonen på "travelt" har definitivt endret seg for oss -fra før vi fikk barn til når vi fikk barn ;)'' Jeg har det egentlig like travelt før og etter, men det er veldig ulike ting jeg bruker tar tiden på. Den største forskjellen på tiden før og etter for min del var at jeg ble myyye flinkere til å strukturere arbeidstiden min etter jr ble født, for fritiden min (tiden jeg ville bruke på han) ble så himla mye viktigere. ''Det er ikke travelt de dagene vi "bare" er på jobb og ettermiddagen/kvelden er ledig.'' Alt er relativt. Jeg har det like travelt de ukene jeg _har_ jr som de ukene han er hos faren. Når han er hos meg vil jeg jo prioritere hans aktiviteter og fritid og det går ut over det jeg har ansvar for på jobb. De ukene han ikke er her har jeg derfor en mye å ta igjen. ''Jeg har det egentlig like travelt før og etter, men det er veldig ulike ting jeg bruker tar tiden på. Den største forskjellen på tiden før og etter for min del var at jeg ble myyye flinkere til å strukturere arbeidstiden min etter jr ble født, for fritiden min (tiden jeg ville bruke på han) ble så himla mye viktigere. :)'' Vi følte også at vi hadde det travelt før ungene kom, men det har nok noe med at vi da ikke var like flinke til å være strukturerte, ja ''Alt er relativt. Jeg har det like travelt de ukene jeg _har_ jr som de ukene han er hos faren. Når han er hos meg vil jeg jo prioritere hans aktiviteter og fritid og det går ut over det jeg har ansvar for på jobb. De ukene han ikke er her har jeg derfor en mye å ta igjen.'' Nå har ikke jeg opplevd en slik familiesituasjon, så for oss blir hovedfokuset på ungene hele tiden uansett. Da blir det kanskje slik at vi ikke anser det for å være travelt når ungene er hjemme og vi ikke har bestemte aktiviteter utenfor hjemmet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 ''Jeg har det egentlig like travelt før og etter, men det er veldig ulike ting jeg bruker tar tiden på. Den største forskjellen på tiden før og etter for min del var at jeg ble myyye flinkere til å strukturere arbeidstiden min etter jr ble født, for fritiden min (tiden jeg ville bruke på han) ble så himla mye viktigere. :)'' Vi følte også at vi hadde det travelt før ungene kom, men det har nok noe med at vi da ikke var like flinke til å være strukturerte, ja ''Alt er relativt. Jeg har det like travelt de ukene jeg _har_ jr som de ukene han er hos faren. Når han er hos meg vil jeg jo prioritere hans aktiviteter og fritid og det går ut over det jeg har ansvar for på jobb. De ukene han ikke er her har jeg derfor en mye å ta igjen.'' Nå har ikke jeg opplevd en slik familiesituasjon, så for oss blir hovedfokuset på ungene hele tiden uansett. Da blir det kanskje slik at vi ikke anser det for å være travelt når ungene er hjemme og vi ikke har bestemte aktiviteter utenfor hjemmet? ''for oss blir hovedfokuset på ungene hele tiden uansett. Da blir det kanskje slik at vi ikke anser det for å være travelt når ungene er hjemme og vi ikke har bestemte aktiviteter utenfor hjemmet?'' Skjønner den, og det er jo egentlig samme mekanismen (barn) som styrer mitt liv også vettu. Men egentlig går jeg ikke og syns at jeg har det travelt til vanlig, bare i perioder, og da handler det mest om at jobb og jr's fritidsaktiviteter klumper seg sammen sånn at det ikke er rom mellom alle ballene som skal landes... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 ''for oss blir hovedfokuset på ungene hele tiden uansett. Da blir det kanskje slik at vi ikke anser det for å være travelt når ungene er hjemme og vi ikke har bestemte aktiviteter utenfor hjemmet?'' Skjønner den, og det er jo egentlig samme mekanismen (barn) som styrer mitt liv også vettu. Men egentlig går jeg ikke og syns at jeg har det travelt til vanlig, bare i perioder, og da handler det mest om at jobb og jr's fritidsaktiviteter klumper seg sammen sånn at det ikke er rom mellom alle ballene som skal landes... Det er der vi kjenner på travelheten også - når vi plutselig er en voksen for lite pga ting som skjer samtidig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Nå kom jeg på noe. Ei jeg kjenner som hadde ett barn, sa da hun skulle ha nr. 2, at hun trodde ikke det kom til å bli så stor forskjell, for hun pleide ofte å ha familier med flere unger på besøk, så hun var vant med flere barn. Jeg sa ikke noe jeg...... Føler egentlig at jeg har mer tid nå som jeg har 3 enn da jeg hadde 1 unge. Da vi hadde bare en måtte vi snakke hele tiden, nå bruker de hverandre også som samtalepartner, så jeg kan sitte i mine egne tanker innimellom. Selvfølgelig er det også krangler en gang imellom, og de har veldig ulike interesser, men de kan også leke godt i timevis sammen alle 3 på 13, 10 og 7 år. Når jeg ser hvor mye en etbarns familie må snakke, og jeg har mange venner med bare et barn, så får jeg helt fnatt :-) Hadde tiltet i vater mer enn en gang om dagen hvis jeg skulle snakket så mye :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Føler egentlig at jeg har mer tid nå som jeg har 3 enn da jeg hadde 1 unge. Da vi hadde bare en måtte vi snakke hele tiden, nå bruker de hverandre også som samtalepartner, så jeg kan sitte i mine egne tanker innimellom. Selvfølgelig er det også krangler en gang imellom, og de har veldig ulike interesser, men de kan også leke godt i timevis sammen alle 3 på 13, 10 og 7 år. Når jeg ser hvor mye en etbarns familie må snakke, og jeg har mange venner med bare et barn, så får jeg helt fnatt :-) Hadde tiltet i vater mer enn en gang om dagen hvis jeg skulle snakket så mye :-) LOL, kjenner meg veldig igjen! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Føler egentlig at jeg har mer tid nå som jeg har 3 enn da jeg hadde 1 unge. Da vi hadde bare en måtte vi snakke hele tiden, nå bruker de hverandre også som samtalepartner, så jeg kan sitte i mine egne tanker innimellom. Selvfølgelig er det også krangler en gang imellom, og de har veldig ulike interesser, men de kan også leke godt i timevis sammen alle 3 på 13, 10 og 7 år. Når jeg ser hvor mye en etbarns familie må snakke, og jeg har mange venner med bare et barn, så får jeg helt fnatt :-) Hadde tiltet i vater mer enn en gang om dagen hvis jeg skulle snakket så mye :-) Jeg kjenner meg ikke helt igjen. Jeg har fire barn, og minst en av dem prater til meg hele tiden. Det meste av det som rører seg i hodene deres skal deles med meg. Jeg har prøvd å si til dem at det finnes en far i huset også, men alt må innom meg uansett Derfor sitter jeg ofte oppe lenge etter de andre har lagt seg. Det er deilig å hvile ørene sine litt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg kjenner meg ikke helt igjen. Jeg har fire barn, og minst en av dem prater til meg hele tiden. Det meste av det som rører seg i hodene deres skal deles med meg. Jeg har prøvd å si til dem at det finnes en far i huset også, men alt må innom meg uansett Derfor sitter jeg ofte oppe lenge etter de andre har lagt seg. Det er deilig å hvile ørene sine litt Her, som ellers, er det nok også personavhengig. En av min sønns venner er slik at han noen ganger henvender seg litt for mye til meg når han er på besøk. Eller kanskje jeg skal si "var", for det var mer typisk for en del år tilbake. Jeg fikk nesten fnatt av det, for da hadde jo jeg sett litt fram til at han og sønnen min skulle underholde hverandre en stund;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Her, som ellers, er det nok også personavhengig. En av min sønns venner er slik at han noen ganger henvender seg litt for mye til meg når han er på besøk. Eller kanskje jeg skal si "var", for det var mer typisk for en del år tilbake. Jeg fikk nesten fnatt av det, for da hadde jo jeg sett litt fram til at han og sønnen min skulle underholde hverandre en stund;-) Ja, jeg kan kjenne det igjen. Når barna har overnattingsgjester regner i allefall jeg med at de har nok med seg og sitt. Sist helg hadde jeg to tenåringer etter meg helt til jeg ga beskjed. De var så selskapssyke, og alt de snakket om måtte jeg kommentere. Sånn helt ufrivillig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Enkelte barn er mer krevende enn andre, så jeg synes ikke man kan si hvor travelt man har det utfra antall barn. Dessuten krever barn jo ulik grad av oppmerksomhet i forskjellige aldere. Jeg har det nok ikke travelt i forhold til deg, men jeg til gjengjeld mye alene, og jeg skal rekke å studere fulltid med et barn som bare har halv plass i barnehagen. Dessuten har blir han grinete når jeg vil gjøre noe som ikke har noe med ham å gjøre (for eksempel lage middag eller vaske opp), så jeg har ekstra travelt når han endelig sover for da må jeg gjøre alt på en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg vet ihvertfall at jeg reagerer når personer som ikke har barn sier de har det travelt! Det er bortimot det dummeste jeg har hørt på lenge. Så det er bare "ungetravelt" som gjelder som travelt, altså? Hjelpe meg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det er bortimot det dummeste jeg har hørt på lenge. Så det er bare "ungetravelt" som gjelder som travelt, altså? Hjelpe meg! Hvis du ikke har gjort det - les svaret mitt til Mandolaika... Tror jeg har hatt det så travelt som det går an - men alikevel kan det ikke sammenlignes med når man får barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.