Gå til innhold

Hva er definisjonen på "travelt"?

linko

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058

Hvis du ikke har gjort det - les svaret mitt til Mandolaika... Tror jeg har hatt det så travelt som det går an - men alikevel kan det ikke sammenlignes med når man får barn.

Det at man ikke kan styre tiden sin selv, er ikke det samme som å være travel. Å være travel, er å ha masse å gjøre. Å ikke kunne styre tiden sin selv, som man naturligvis ikke helt kan når man har barn, er å ikke ha full råderett eller kontroll over egen tid.. Manglende kontroll er ikke det samme som å være travel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Lillemus

9

• Mandolaika

4

• trollemor;o)

3

Det at man ikke kan styre tiden sin selv, er ikke det samme som å være travel. Å være travel, er å ha masse å gjøre. Å ikke kunne styre tiden sin selv, som man naturligvis ikke helt kan når man har barn, er å ikke ha full råderett eller kontroll over egen tid.. Manglende kontroll er ikke det samme som å være travel.

Mulig vi legger forskjellig i begrepet "travelt" da. For meg er det travelt (og jeg blir stresset) når jeg ikke kan styre selv og ikke får sovet ut. Sier ikke at første babytiden var så travel - da hadde man jo fri (men slitsomt var det jo siden mine babyer ikke sov noe særlig). Men med full jobb og unger i barnehage/skole så har ihvertfall JEG det travlere enn da jeg var yngre. Selv om jeg studerte, hadde hest, og 2 jobber. Fullt program men ingen som "krevde" meg med hud og hår som når man har barn.

Men som sagt - vi mennesker er forskjellige og har kanskje forskjellige måter å hente seg inn igjen på. Jeg er nok typen som stresser meg fort opp og har behov for alenetid og ro for å slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balansekunstner

På en skala fra 1 til 10, der 1 er komplett utravel og 10 er supertravel, så ligger jeg nok på et snitt på 3-4 for tiden. Noen dager kan det komme opp mot 7-8, men det er unntakene som bare gjør det enda bedre å leve! :-)

Hva som gjør hverdagen travel er veldig ulikt fra person til person. Jeg har venner som stresser som gale for å få med seg Hotel Cæsar, mens andre har full fart for å nå 2-3-4 avtaler med venner. Noen har svært høy poleringsstandard hjemme og bruker masse energi på å vaske, mens andre er opptatt av å drive idrettslag på nærmest profesjonelt basis.

Noen lar seg lett stresse og synes de har det travelt om de har 2 avtaler på samme dag, mens andre ikke lar seg merke av tilsvarende.

Jeg er mer enn godt fornøyd med livet, og synes vi har funnet en kjempegod balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...