Gå til innhold

Informasjon fra skolen

Anbefalte innlegg

Gjest nei til feighet
Skrevet

Jeg er ikke lærer. Om jeg skriver feil, så får det ingen konsekvenser.

Jeg har lyst til å ta en tur innom rektor med dette skrivet, men er redd det vil skape en sur stemning. Det er nemlig ikke en nybegynner han har som lærer.

Det eneste jeg kan se som forklaring på feilene, er om dette er forfattet av en av fadderene (som oppgave?). Det ligger ikke særlig over sjetteklassenivå.

Gå til rektor???

Fy så feigt og dårlig gjort. Det bør du ikke gjøre før du har tatt det opp noen ganger med lærer og det ikke hjelper. Du bør gå direkte til læreren og si i fra og ikke til rektor i såfall.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1251797466' post='4203333]

Ingenting.

Men junior her fikk en norsktekst i lekse i 1. klasse. Den hadde 18 eller 21 feil på to små sider. _Det_ måtte jeg bare gjøre den kjepphøye blæra av en vikar klar over. Hun la seg flat, og sa at hun skulle skjerpe seg.

Det var tydelige setningsfeil, ikke stor bokstav ved setningsstart, ikke stor bokstav på egennavn, kommafeil og skrivefeil i ord.

Å herlighet! For en skam! Virkelig bra du satt foten ned! Tror universitetsutdannede er bedre enn de med høgskole.

Skrevet

Å herlighet! For en skam! Virkelig bra du satt foten ned! Tror universitetsutdannede er bedre enn de med høgskole.

Ja, jeg lot det ikke gå ubemerket hen. Guttungen påpekte de fleste feilene da vi leste sammen, og han var bare 6 år!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...