Gå til innhold

Hvor kjøpe støttebandasje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger støttebandasje/knebeskytter til jente 10år. (Altså ganske liten)

Poenget er ikke at ho trenger støtte, men å beskytte knærne når ho turner (de lander mye på knærne, og ho blir helt rød og sår når ho trener mye)

Jeg trenger derfor noe som er veldig tøyelig og behagelig.

Noen gode tips?

Skrevet

Går det an å bruke de samme som håndballspillere har på seg?

I så fall får du dem i sportsbutikker. De finnes både for voksne og barn.

Skrevet

Går det an å bruke de samme som håndballspillere har på seg?

I så fall får du dem i sportsbutikker. De finnes både for voksne og barn.

Så litt på XXL på nettet, men fant ikke noe. Men jeg får ta en tur innom å sjekke.

Fant disse neopren-"bandasjene". Men de blir for tykke.

Skrevet

Så litt på XXL på nettet, men fant ikke noe. Men jeg får ta en tur innom å sjekke.

Jeg har ikke greie på turn på det nivået. Men trenerne burde kanskje ha noen tips?

Skrevet

Jeg har ikke greie på turn på det nivået. Men trenerne burde kanskje ha noen tips?

Tenkte oss en tur ut i dag for å finne noe. Ellers får jeg spørre treneren i morgen:-)

Synes i hvert fall at det er dumt å få unødvendig vondt av dette:-)

Skrevet

det finnes flere sportsbutikker på nett sjekk feks www.gsport.no

eller www.intersport.no

Skrevet

det finnes flere sportsbutikker på nett sjekk feks www.gsport.no

eller www.intersport.no

Har nå testet XXL og G-sport. De har ikke til barn:-(

Skrevet

Apoteket har også noe støtte bandasje. :-)

Prøvde der i går. De har bare til voksne. Akkurat som sportsforretninger:-(

Nå tester vi å bruke en avklippet sokk som ho drar over kneet....

Skrevet

Har nå testet XXL og G-sport. De har ikke til barn:-(

Jeg synes det er merkelig om ikke sportsbutikkene har til barn, det er jo vesentlig flere barn enn voksne som bruker disse beskyttelsene. Er du sikker på at ikke størrelse small eller ekstra small vil passe henne?

Unger som spiller f.eks håndball har jo slike fra de er ca 8 år gamle.

Skrevet

Hør med Norges håndballforbund? Eller turnforbundet (det finnes sikkert noe slikt også)?

Skrevet

Jeg synes det er merkelig om ikke sportsbutikkene har til barn, det er jo vesentlig flere barn enn voksne som bruker disse beskyttelsene. Er du sikker på at ikke størrelse small eller ekstra small vil passe henne?

Unger som spiller f.eks håndball har jo slike fra de er ca 8 år gamle.

Prøvde str. S, men den passer jo til meg. Snuppa er tynn og bare 10 år.

De hadde disse neopren-bandasjene. Altså de som er tykke. Men de virker ikke til turn. Og ho skal jo bare beskytte huden på knærne.

Så vi får lete videre. I mellomtiden av vi klippet av tuppen på et par sokker. Så får ho bruke dem.

Skrevet

Hør med Norges håndballforbund? Eller turnforbundet (det finnes sikkert noe slikt også)?

Jeg starter med å spørre treneren i dag:-) I mellomtiden har vi klippet av et par sokker slik at ho bruker det. Det syntes ho var kjempekult, så kanskje det er den beste løsningen:-)

Skrevet

Prøvde str. S, men den passer jo til meg. Snuppa er tynn og bare 10 år.

De hadde disse neopren-bandasjene. Altså de som er tykke. Men de virker ikke til turn. Og ho skal jo bare beskytte huden på knærne.

Så vi får lete videre. I mellomtiden av vi klippet av tuppen på et par sokker. Så får ho bruke dem.

Avklippet sokk høres ut som en god løsning. Hvis det ikke fungerer tilstrekkelig godt, så finnes det ting å få kjøpt på apotek som kan fungere, f.eks. støttebandasje som ikke limer seg til huden men derimot fester seg til seg selv. Det blir imidlertid mye dyrere å begynne med slike løsninger, så jeg har tro på sokkeløsningen.

Hvis jeg husker det, så skal jeg spørre en som forhandler den type produkter om hva som finnes for barn som ikke skal ha så kraftig beskyttelse som håndballspillerne.

Skrevet

Avklippet sokk høres ut som en god løsning. Hvis det ikke fungerer tilstrekkelig godt, så finnes det ting å få kjøpt på apotek som kan fungere, f.eks. støttebandasje som ikke limer seg til huden men derimot fester seg til seg selv. Det blir imidlertid mye dyrere å begynne med slike løsninger, så jeg har tro på sokkeløsningen.

Hvis jeg husker det, så skal jeg spørre en som forhandler den type produkter om hva som finnes for barn som ikke skal ha så kraftig beskyttelse som håndballspillerne.

Jeg takker alltid ja til gode tips:-)

Vet også om en forretning som selger bandasjer, så jeg skal innom der også. De er jo spesialister på slikt.

Men snuppa sprada rundt i går med sokker på knærne og synes det var veldig tøft da *ler* Dette er jo også en billig løsning. For det blir nok et forbruk av det... Akkurat som det er et forbruk av ankelsokker som de turner i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...