Gjest irriterende Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 på skolen hvor min datter går sies det så fint at de legger stor vekt på godt samarbeid mellom skole og hjem. Vi må gjerne skrive mail. Nå skrev jeg mail for en uke siden hvor jeg stillte noen få spørsmål. Men tror du jeg har fått noe svar? Neida! Hvorfor i huleste skryter de da av at de legger så godt vekt på godt samarbeid? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemor Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Har skolen deres en plan for hjem skole samarbeid??? FUG - foreldrerådet for grunnskolen (fug.no) anbefaler at alle skoler har en slik plan. Ta saken opp gjennom FAU. I en slik plan kan det forankres hvilke forventninger en har til hverandre - eks hvordan hjem og skole skal kommunisere digitalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Du er sikker på at mailen har kommet frem? Du har stavet mailadressen riktig? Vedkommende du har sendt den til er på jobb? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg har skrevet noen mailer. Fungerer strålende her:-) Så du bør nok ta en snakk med dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg har hatt barn i osloskolen siden 1997 og aldri sett merkelappen "skole/hjem-samarbeid" på noe annet enn oppgaver hjemmet skal utføre. Denne delegeringen av arbeid fra skole til hjem er en ganske spesiell definisjon av samarbeidsbegrepet. Vi fikk i sin tid en liste på X punkter som vi skulle skrive under på, hvor samtlige handlet om våre forpliktelser overfor skolen. Det sto ikke ett ord om hva skolen forpliktet seg til overfor foreldrene til gjengjeld. Dette betyr ikke at jeg mener at skolen ikke gjør noe som helst, men det heter tydeligvis noe annet. Jeg har stor respekt for skole og lærere, men stusser litt over denne begrepsbruken. Jeg får riktignok som regel svar på mail til læreren, men det har ikke så mye med samarbeid å gjøre. Jeg skriver stort sett slike mailer når de lar være å informere om helt nødvendige ting, slik at jeg stiller et konkret spørsmål. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.