Gå til innhold

Kirka

Gjest EnTulling

Anbefalte innlegg

Gjest EnTulling
Skrevet

Er kirkegjengere et arrogant folkeferd? Min erfaring er det. Man bør kle seg "riktig" om man ikke skal bli utstøtt av de fleste.

Gjest hva mener du?
Skrevet

Kle seg riktig?

I den kirken jeg har gått noen ganger har jeg kommet i alle mulige klær. Til og med shorts.

Skrevet

Min opplevelse er at kirken er åpen for alle som ønsker å være der...

Skrevet

Det varierer fra sted til sted og fra menighet til menighet.

Min erfaring er at man kan komme kledd i stort sett hva man vil uten å bli sett rart på, men det er kanskje ikke sånn overalt.

Skrevet

Min opplevelse er at kirken er åpen for alle som ønsker å være der...

Tillegg til mitt eget svar: jeg går i kirken kun for min egen del ... har egentlig ikke peiling på hva andre har på seg, for det er ikke dét som opptar meg i en gudstjeneste...

Skrevet

''Man bør kle seg "riktig" om man ikke skal bli utstøtt av de fleste.''

Nå er det neimen ikke hver uke jeg er i kirka, men når kirketjeneren kan lede en dåpsprosesjon inn over kirkegulvet iført blå Bula-bukse og lilla hettegenser, så bør det også være rom for at kirkegjengerne kan kle seg i hva de vil.

Skrevet

Jeg tror kategorien "kirkegjengere" er lite ensartet når det gjelder klær.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...