Gjest Compaq presario Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Nesten hver gang jeg skal logge på, så finner den ikke "hjernen" og ber om systemdiskett. Når jeg kobler ut strømmen og prøver en gang til, så funker det. Er det noe å gjøre med dette, eller må jeg bare bite i det sure eplet og kjøpe ny? 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Er det hardisken som er kaputt? Hva er den eksakte feilmeldingen? 0 Siter
siameser Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Er det hardisken som er kaputt? Hva er den eksakte feilmeldingen? Det kan også hende at strømforsyningen er gåen og harddisken ikke får nok strøm. Har du prøvd med en annen strømforsyning, eller med en windows-cd e.l. i stasjonen? 0 Siter
Gjest Reklamer Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Mest sannsynlig hovedkort, harrddisk eller ram. Hvor gammel er pc-en? Er den under 5 år kan du gå til forhandler og si at du vil reklamere. 0 Siter
Gjest Compaq presario Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Mest sannsynlig hovedkort, harrddisk eller ram. Hvor gammel er pc-en? Er den under 5 år kan du gå til forhandler og si at du vil reklamere. Den er akkurat over 5 år. Kjøpte den i januar 04. Så den er vel for gammel. Men den funker jo greit når jeg først kommer inn. Litt treig, men ikke aller verst. 0 Siter
Gjest Compaq presario Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Er det hardisken som er kaputt? Hva er den eksakte feilmeldingen? Jeg husker ikke hele meldingen, men det kommer opp en del skriverier, og noe med ROM og så sett inn systemdiskett: 0 Siter
Gjest Compaq presario Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Det kan også hende at strømforsyningen er gåen og harddisken ikke får nok strøm. Har du prøvd med en annen strømforsyning, eller med en windows-cd e.l. i stasjonen? Jeg har en slik sak hvor jeg har hele 6 kontakter i, en sånn som kan slås av og på hvis du skjønner hva jeg mener, en slik skjøteledning med 6 mellomkontakter. Kanskje det er problemet? 0 Siter
Gjest Corn flakes Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Den er akkurat over 5 år. Kjøpte den i januar 04. Så den er vel for gammel. Men den funker jo greit når jeg først kommer inn. Litt treig, men ikke aller verst. ''Den er akkurat over 5 år.'' Nettopp. Det er jo påfallende typisk at ting går i stykker når reklamasjonstida akkurat er ute, enten det gjelder PC`er eller vaskemaskiner... Feil/systemsvikt "legges inn" i produktet og blir programmert til å vise seg når tida er ute, sånn at du må kjøpe nytt. Så det er nok ikke annet å gjøre enn å LØPE og KJØPE!!! ;-) 0 Siter
Gjest Compaq presario Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 ''Den er akkurat over 5 år.'' Nettopp. Det er jo påfallende typisk at ting går i stykker når reklamasjonstida akkurat er ute, enten det gjelder PC`er eller vaskemaskiner... Feil/systemsvikt "legges inn" i produktet og blir programmert til å vise seg når tida er ute, sånn at du må kjøpe nytt. Så det er nok ikke annet å gjøre enn å LØPE og KJØPE!!! ;-) Hehe, ja det er ganske typisk ja. Det er vel bare og bla opp noen tusenlapper og se glad ut. Før eller senere må man jo, så det er vel like greit før den streiker helt, og mens man kan få lagret noe av det til den nye maskinen. 0 Siter
Mrs D Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Spør den etter systemDISKETT er den _alt_ for gammel og bør få lov til å pensjonere seg. Begynner å bli ei stund sida disketter var i bruk, gitt. 0 Siter
Gjest Reklamer Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Den er akkurat over 5 år. Kjøpte den i januar 04. Så den er vel for gammel. Men den funker jo greit når jeg først kommer inn. Litt treig, men ikke aller verst. Ok, da vil det neppe lønne seg å levere den inn til reparasjon uansett. Hvis den er treig kan du prøve å reinstallere den, men det kan også være at den er treig pga lite minne. 0 Siter
Gjest Compaq presario Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Er det hardisken som er kaputt? Hva er den eksakte feilmeldingen? Nå har jeg fått skrevet opp meldingen, som er følgende: De to bokstaver eller tegn som står helt til venstre er ikke synlig. ..rd Bootblock BIOS UI 0 Copyright © 2000 Award Software Inc ..S ROM checksum error Selecting floppy drive A media Insert system disk and press enter 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Nå har jeg fått skrevet opp meldingen, som er følgende: De to bokstaver eller tegn som står helt til venstre er ikke synlig. ..rd Bootblock BIOS UI 0 Copyright © 2000 Award Software Inc ..S ROM checksum error Selecting floppy drive A media Insert system disk and press enter Mulig CMOS-batteriet må byttes? http://www.techtalkz.com/windows-xp/503851-startup-error-message.html 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Nå har jeg fått skrevet opp meldingen, som er følgende: De to bokstaver eller tegn som står helt til venstre er ikke synlig. ..rd Bootblock BIOS UI 0 Copyright © 2000 Award Software Inc ..S ROM checksum error Selecting floppy drive A media Insert system disk and press enter Ellers så er det problem med hovedkortet. Og å bytte hovedkort på en 5-år gammel laptop er neppe lønnsomt... 0 Siter
Gjest Compaq presario Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Mulig CMOS-batteriet må byttes? http://www.techtalkz.com/windows-xp/503851-startup-error-message.html Ja, kanskje det hjelper, selv om det tydeligvis ikke gikk helt bra med den i linken her. Men jeg kan jo prøve, koster ikke så mye det. Tusen takk for svar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.