Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du googlet deg selv? Hvorfor? Ev. hvorfor ikke?

Hva synes du om det bildet googlingen gir av deg?

Skrevet

''Har du googlet deg selv?'' Ja

'' Hvorfor?'' Fordi jeg leste en avisartikkel om at dette er noe som enkelte folk gjør f eks om folk de har truffet på byen eller jobbsøkere el annet, og så ville jeg finne ut hvilke treff man får på meg

''Ev. hvorfor ikke?''

n/a

''Hva synes du om det bildet googlingen gir av deg?''

Helt greit. Du finner ut telefonnummeret mitt, du kan finne noen yrkesrelaterte ting og noen fritidsaktivitetsrelaterte ting, men ikke mye. Du kan få et lite, men ufarlig innblikk i "deler" av meg.

Skrevet

Har testet det. Fant litt som var veldig gammelt. Men det ligger ikke mye ute. Ser at jentungen synes mye mer enn meg:-)

Skrevet

Ja jeg har googlet meg selv av nysgjerrighet, men fant ingenting, og jeg er fornøyd med det. Liker ikke å være så "synlig".

Skrevet

Nå har jeg prøvd. Det var ikke mye jeg fant, adresse og telefonnr, og skattelistene.

Og en glemt avhandling som er tilgjengelig på biblioteket. Det var litt morsomt. Og ganske skremmende. Der kan hvem som helst gå inn og lese det jeg har skrevet, og ta det for god fisk. Merkelig tanke, har aldri tenkt over det på den måten. Jeg har skrevet noe som andre kanskje leser for å øke sin kunnskap. (Selv om interessen for feltet kanskje ikke er så veldig stor.)

Skrevet

Ja, det har jeg. Noe som dukker opp er foruminnlegg, sider som handler om en hobby jeg har, og en del om mannen min der han har nevnt navnet mitt i diverse nettprofiler.

Det meste som kommer opp er ikke om meg, men om noen andre med samme navn som meg. Det fins 3 personer i landet med samme navn som meg, og pussig nok har vi alle bodd i dette området.

Googler vi ikke alle noe rart når vi kjeder oss foran pc-en? :P

Gjest jeg liker det dårlig
Skrevet

Ja det gjør jeg med jevne mellomrom. Jeg liker det ikke helt fordi jeg ikke liker hva andre, feks steder jeg søker jobb, kan tro om meg pga det:

1) Det ligger en artikkel ute som jeg skrev for 20 år siden da jeg var medlem av et parti som jeg står fjernt fra i dag.

2) Det ligger også noe jeg skrev da jeg var medlem av en interesseorganisasjon som er fjernt fra meg i dag.

3) Jeg har et sjeldent navn, og ikke alle vet at det er 3 andre med samme navn som meg. Den ene av disse er veldig aktiv og har stadig ting på nettet, bl.a. en blogg, ikke minst har hun skrevet om sin dårlige helse og hva hun har gjort for å bli bedre med ryggplagene sine...

Så nei, jeg liker det dårlig pga arbeidsgiver kan trekke konklusjoner om meg som ikke stemmer.

Skrevet

Nja, et par ganger. Men det er helt meningsløst. Det finnes nesten hundre kvinner i Norge med samme navn som meg. Ingen av de første sidene på Google relaterer til meg.

Jeg har ikke gått langt bakover.

Skrevet

Der ligger det en gammel (men fremdeles aktuell) vurdering av et produkt jeg gjorde, et treff på at jeg har en offisiell sak gående (den er over for x antall år siden, men er der enda), og at jeg finnes i skattelistene.

Det finnes bare èn av meg, så alle treff på hele navnet omhandler meg.

Skrevet

Jeg har googla meg selv og fant et bilde som slett ikke var av meg, men en venninne av meg ;)

Skrevet

Der ligger det en gammel (men fremdeles aktuell) vurdering av et produkt jeg gjorde, et treff på at jeg har en offisiell sak gående (den er over for x antall år siden, men er der enda), og at jeg finnes i skattelistene.

Det finnes bare èn av meg, så alle treff på hele navnet omhandler meg.

''Der ligger det en gammel (men fremdeles aktuell) vurdering av et produkt jeg gjorde''

Dusj-vaskemiddelet det, da? ;-)

Skrevet

Jeg trenger ikke google meg selv, for jeg har hjemmeside og vet jeg kan googles. Det rare er å google og finne alle de gamle innleggene mine fra newstida, men nå er det så lenge sida jeg har prøvd å google meg at de kanskje er vekk fra søkemotoren. :-)

Skrevet

''Har du googlet deg selv?''

Ja.

''Hvorfor?''

For å se hva jeg ligger ute med. Det meste om meg er yrkesrelatert, og er ikke lagt ut av meg selv. Jeg føler derfor for å ha en viss kontroll.

Tja, det sier noe om hvor jeg jobber og med hva, og på det området er bildet nokså korrekt. Siden jeg er restriktiv og lite privat på nett er det ikke mulig å få noe intrykk av hvordan jeg er som person, ei heller via Facebook- profilen min.

Skrevet

Det ga ikke stort utover skattelister og telefonnummer - og hvem som er vennene mine på Facebook. Helt greit.

Skrevet

Nei, men jeg måtte jo gjøre det nå :o) Var ikke mye der som var om meg gitt.. Hehe

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1251885264' post='4204143]

''Der ligger det en gammel (men fremdeles aktuell) vurdering av et produkt jeg gjorde''

Dusj-vaskemiddelet det, da? ;-)

Nope, men om noen dager får dere en vurdering av We Vibe. Den bestillte jeg i går etter å ha lest testen du refererte til på sexforumet.

Siden de aller fleste damene jeg har vært borti trenger litt ekstra stimulans for å komme når man har sex, så virket den som en veldig god ide.

Gud har gjort en liten feilplassering av klitten om du spør meg.

Skrevet

''Har du googlet deg selv?'' Ja

'' Hvorfor?'' Fordi jeg leste en avisartikkel om at dette er noe som enkelte folk gjør f eks om folk de har truffet på byen eller jobbsøkere el annet, og så ville jeg finne ut hvilke treff man får på meg

''Ev. hvorfor ikke?''

n/a

Helt greit. Du finner ut telefonnummeret mitt, du kan finne noen yrkesrelaterte ting og noen fritidsaktivitetsrelaterte ting, men ikke mye. Du kan få et lite, men ufarlig innblikk i "deler" av meg.

''Du finner ut telefonnummeret mitt, du kan finne noen yrkesrelaterte ting og noen fritidsaktivitetsrelaterte ting, men ikke mye.''

Du glemte referanser til skattelistene? :)

Skrevet

''Du finner ut telefonnummeret mitt, du kan finne noen yrkesrelaterte ting og noen fritidsaktivitetsrelaterte ting, men ikke mye.''

Du glemte referanser til skattelistene? :)

Ja, det også:-)

Skrevet

Ja, jeg har googlet meg selv, av ren nysgjerrighet.

Kommer opp noen yrkesrelaterte og noen private ting, foruten treff i skattelistene.

Har et ganske sjeldent navn, så alle treffene gjelder meg.

Skrevet

Gjorde det nå. Kom ikke mye spennende opp. Et bilde, og tlf katalogen. Noen med samme navn også. Hvorfor, er vel nyskjerrig da. ;P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...