Gå til innhold

Kan jeg reklamere pc'n min?

Anbefalte innlegg

Gjest aldri mer Dell Vista
Skrevet

Hei, jeg også har mye trøbbel med pc'n min. Den er 3 år gammel. Dell. Vista. Duo-prosessor. Jeg har aldri vært så misfornøyd med noen pc som med denne.

Kjøpte den for å ha en rask maskin på nettet, og masse minne, men den er veldig treg på nettet.

Jeg har måttet ringe endel ganger for å be om support. Problemet er at jeg da må først vente kjempelenge i kø (30-45 min), og når jeg endelig kommer fram, tar det også kjempelang tid å gå gjennom alt for å få hjelp. Enkelte ting kan de ikke hjelpe meg med heller ("hvis printeren din ikke virker sammen med maskinen må du kjøpe deg en Dell printer, vi har ikke ansvar for å hjelpe deg med det" osv).

Hver gang jeg oppdaterer programvare, fører det dessuten til masse feil, og jeg må ringe support på nytt.

Som alenemor har jeg ikke tid til sånt.

Det største problemet er altså at den er så treg på nettet, tross i at selve forbindelsen er mer enn rask nok.

Har jeg krav på å reklamere hele pc'n? Noen nedenfor nevnte at man kan reklamere innen 5 år. Jeg angrer på at jeg kjøpte Vista. Kan de kreve at man skal måtte sitte i support-telefon i timevis, istedenfor å bytte inn maskinen?

Skrevet

Jeg vet ikke hvilke rettigheter du har etter tre år, ville bare fortelle at jeg har veldig dårlig erfaring med kundeservicen til Dell. Vil neppe kjøpe noe fra Dell igjen pga kundeservicen. Produktene derimot har vært av bra kvalitet, men jeg har opplevd at et produkt fra Dell ikke fungerte sammen med et annet produkt fra Dell.

Er du sikker på at det ikke er programvare som gjør PCen din treg? F.eks Norton antivirus. Hvis du har programmer fra Symantec på PCen, ville jeg forsøkt å avinstallere dette først. Da disse er kjent for å gjøre PCer trege.

Skrevet

Jeg vet ikke hvilke rettigheter du har etter tre år, ville bare fortelle at jeg har veldig dårlig erfaring med kundeservicen til Dell. Vil neppe kjøpe noe fra Dell igjen pga kundeservicen. Produktene derimot har vært av bra kvalitet, men jeg har opplevd at et produkt fra Dell ikke fungerte sammen med et annet produkt fra Dell.

Er du sikker på at det ikke er programvare som gjør PCen din treg? F.eks Norton antivirus. Hvis du har programmer fra Symantec på PCen, ville jeg forsøkt å avinstallere dette først. Da disse er kjent for å gjøre PCer trege.

Vil bare si at jeg er veldig fornøyd med kundeservicen til hp. Jeg har ikke hatt mange problemer, men da jeg fikk problemer kunne jeg kontakte dem på e-post i stedet for å sitte i evigheter i telefonen, og jeg fikk en grei og oversiktlig forklaring på hva jeg skulle gjøre.

Skrevet

Vil bare si at jeg er veldig fornøyd med kundeservicen til hp. Jeg har ikke hatt mange problemer, men da jeg fikk problemer kunne jeg kontakte dem på e-post i stedet for å sitte i evigheter i telefonen, og jeg fikk en grei og oversiktlig forklaring på hva jeg skulle gjøre.

Sitter og skriver på en HP nå jeg. Fint å høre at de har bra kundeservice :)

Gjest aldri mer Dell Vista
Skrevet

Jeg bruker Norton Antivirus ja, for dette får jeg gratis gjennom internettleverandøren min. Syns det er kjipt hvis jeg må kjøpe meg annet virusprogram. Rart også, at en pc ikke skal fungerer pga Norton?

Skrevet

Jeg bruker Norton Antivirus ja, for dette får jeg gratis gjennom internettleverandøren min. Syns det er kjipt hvis jeg må kjøpe meg annet virusprogram. Rart også, at en pc ikke skal fungerer pga Norton?

Det finnes gratis antivirus bl.a http://free.avg.com/ som jeg selv har brukt i mange år. En PC burde ikke bli så treg av antivirusprogrammet nei, er helt enig i det.

Skrevet

''Vil bare si at jeg er veldig fornøyd med kundeservicen til hp.''

Problemet med HP er at det jevnlig ser ut til å dukke opp maskiner som takker for seg litt for ofte.

Har en tre år gammel laptop som nå har tatt kvelden for tredje gang, altså i gjennomsnitt en gang i året. Det verste er at jeg kjenner flere som har opplevd det samme. Bortsett fra det så syns jeg maskinene deres er veldig gode. Når de virker.

Gjest firepile
Skrevet

Norton AV er kjent for å bruke veldig mye ressurser.

Det finnes gode gratis alternativer, fex http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

Skrevet

Reklamasjon skal skje innen rimelig tid etter at problemet oppsto (er det to måneder, tro?), så er det ikke noe nytt problem er du heldig om Dell aksepterer en sånn reklamasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...