Gjest BillieBean Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Hvordan hadde du taklet det? Nå har jeg ikke så store barn, men jeg tror ikke jeg hadde likt å bli svigermor til en som var på min egen alder. Min venninnes 25-årige datter er sammen med en på 50. Han har vært gift før og er ferdig med barn, så skal hun fortsette å være sammen med ham går hun en barnløs framtid i vente. Det er selvsagt hennes valg, men en lurer jo på om hun vet hva hun gjør. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Det vil si at når min datter blir 20 så vil hun finne seg en partner på 52... Hmmm... Så lenge han er snill med henne og de er lykkelige sammen så. Men jeg hadde nok helst sett hun hadde funnet seg en yngre mann, ikke med tanke på barnebarn, men med tanke på fremtiden og levealder, selv om man ikke har noen garanti. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Jeg hadde jo foretrukket at hun fant noen som var litt yngre...men om det var den rette fyren (for henne - må jeg vel nesten si...) så hadde jeg ikke hatt de aller største motforestillingene. Om han hadde bare være 10-12 år eldre, hadde jeg ikke tenkt på det i det hele tatt. Om han hadde hatt barn fra før, hadde jeg nok advart litt - fordi det der er vanskelig. Men det vet nok datteren min fra før ;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Jeg har ikke så mye jeg skulle sagt når den tid kommer, men jeg håper jo selvsagt døtrene mine gjør gode valg. Dvs at mannen er snill og til å stole på. Det ville jo vært litt rart om mannen var på alder med meg, men tror det beste er å godta det en ikke kan gjøre noe med. Så gjenstår det å se om jeg har utviklet svigermors stikkende og kritiske ugleblikk når de begynner å komme hjem med kjærester 0 Siter
Speak Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Jeg tror dette kan bli tøft framover. Både at ho da ikke kan velge å få barn om ho ønsker det, og at han blir gammel lenge før henne. 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Nå har ikke jeg heller så store barn, men dersom hvis så fremt i fall: Jeg håper at jeg hadde klart å oppføre meg sivilisert og høflig og blitt kjent med fyren, og ikke dømme ham bare på bakgrunn av alderen hans. Jeg har forresten noen tilfeller i bekjentskapskretsen av kvinner som har funnet seg menn på alder med deres egne foreldre. I det ene tilfellet var han ferdig med barn, så hun er også barnløs. Jeg tror ikke hun lider under dette, men hennes foreldre gjør nok det har jeg forstått. (Hun er enebarn, så de har ikke barnebarn overhodet.) I et annet tilfelle fikk paret to barn sammen, og han er en god far, men ekteparet har en del gnisninger i forhold til hennes forventninger om hans deltakelse i oppdragelse og heimen. Han skiftet for eksempel ikke bleier da barna var små, og "alle" sa at det kunne jo ikke hun forvente av en mann i hans generasjon. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Det hadde jeg syntes var trist. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Jeg hadde nok vært litt skeptisk, men gjort mitt beste for ikke å røpe det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Nå har ikke jeg heller så store barn, men dersom hvis så fremt i fall: Jeg håper at jeg hadde klart å oppføre meg sivilisert og høflig og blitt kjent med fyren, og ikke dømme ham bare på bakgrunn av alderen hans. Jeg har forresten noen tilfeller i bekjentskapskretsen av kvinner som har funnet seg menn på alder med deres egne foreldre. I det ene tilfellet var han ferdig med barn, så hun er også barnløs. Jeg tror ikke hun lider under dette, men hennes foreldre gjør nok det har jeg forstått. (Hun er enebarn, så de har ikke barnebarn overhodet.) I et annet tilfelle fikk paret to barn sammen, og han er en god far, men ekteparet har en del gnisninger i forhold til hennes forventninger om hans deltakelse i oppdragelse og heimen. Han skiftet for eksempel ikke bleier da barna var små, og "alle" sa at det kunne jo ikke hun forvente av en mann i hans generasjon. ''Jeg tror ikke hun lider under dette, men hennes foreldre gjør nok det har jeg forstått. (Hun er enebarn, så de har ikke barnebarn overhodet.)'' Man får da ikke barn for å tilfredsstille sine egne foreldres ønsker om barnebarn. 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 ''Jeg tror ikke hun lider under dette, men hennes foreldre gjør nok det har jeg forstått. (Hun er enebarn, så de har ikke barnebarn overhodet.)'' Man får da ikke barn for å tilfredsstille sine egne foreldres ønsker om barnebarn. Og det har hun da heller ikke gjort, og det har ikke jeg antydet at hun bør heller. Men det utelukker da ikke at de kan føle et savn etter barnebarn? Min mor var der på besøk og hadde med seg bilder av barnebarna, og hun ble bryskt avvist da hun ville snakke om dem. Hun fortalte meg om episoden, og la til: "Jeg tror det er fryktelig sårt for NN at hun ikke har barnebarn." 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 ''Jeg tror ikke hun lider under dette, men hennes foreldre gjør nok det har jeg forstått. (Hun er enebarn, så de har ikke barnebarn overhodet.)'' Man får da ikke barn for å tilfredsstille sine egne foreldres ønsker om barnebarn. Jeg håper inderlig på barnebarn.... selv om jeg selvsagt ikke kan kreve det. 0 Siter
fresja Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Jeg ville ikke likt det om min datter hadde funnet seg en som var 25 år eldre eller 25 år yngre. Men antar at det hadde blitt vansklig å overtale henne til å gi slipp på ham. En av mine barndomsvenninner har fått en svigersønn nesten på sin egen alder, og det ser foreløbig ut til å gå bra med paret, som har fått mange barn midt oppi utdannelsen hennes. Kjenner også far og sønn på ca 20 og 60 som begge fant seg koner på 40. Det kom også barn i begge ekteskapene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Og det har hun da heller ikke gjort, og det har ikke jeg antydet at hun bør heller. Men det utelukker da ikke at de kan føle et savn etter barnebarn? Min mor var der på besøk og hadde med seg bilder av barnebarna, og hun ble bryskt avvist da hun ville snakke om dem. Hun fortalte meg om episoden, og la til: "Jeg tror det er fryktelig sårt for NN at hun ikke har barnebarn." Joda, jeg skjønner at en del savner barnebarn, følte et visst press selv før jeg fikk barn. Uansett synes jeg ikke det er noe foreldrene har noe med, kommer barnebarna så er det superflott for de som ønsker seg det, kommer de ikke så får de prøve å finne et eller annet barnebarnsurrogat. 0 Siter
Gjest J.R.-07 Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Hadde nok blitt betenkt, ja. Men viss han var snill, så hadde jeg vel kunnet leve med det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.