Gå til innhold

Sånn apropos navn...

Lillemus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jøss!

Et en kommentarer om annet enn barnas navn:

''Michelle Duggar (42) var på slankekur, men kunne ikke forstå hvorfor hun ikke ble tynnere. Årsak; hun var gravid med sitt barn nummer 19. ........Her er jeg - 42 år og forberedt på at mitt siste barn er født - og så velsigner du meg med et barn til, sier den sterkt religiøse Michelle.''

Litt pussig at man ikke har skjønt at det kan bli barn av ting når man har 18 av dem fra før...42 er da ikke en sjokkerende sjelden alder å få barn i;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke navnene jeg reagerte mest på her, egentlig.

Skjønner ikke at de orker, og lurer også på hvordan det er å vokse opp i en så stor søskenflokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at de orker, og lurer også på hvordan det er å vokse opp i en så stor søskenflokk.

Disse her var vel med i en eller annen menighet som ser bort fra prevensjon, men hvor "formere seg det som formere seg kan"-menatliteten råder? De var i alle fall nesten gyselig velstrøkne alle sammen, men det kan jo ha vært til ære for fotografen.

*Smekkfull av fordommer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''lurer også på hvordan det er å vokse opp i en så stor søskenflokk.''

Mannen min gikk på skole med ei som var i en søskenflokk på 9-10-11 stykker (husker ikke helt). Som ungdom sa hun at "det skulle vært forbudt å få så mange unger".

Men andre kan jo ha en helt annen erfaring. Uansett er 19 cirka dobbelt så mange som hun jeg nevner over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man ser bort i fra den tydelige galskapen i form av religion, så ser det faktisk ut som om denne familien har det godt sammen. Jeg tok en titt på hjemmesiden deres.

De eldste barna ser ut til å ha mye ansvar, men alle blir godt tatt vare på og de fungerer som en familie - i et gigantisk hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ser bort i fra den tydelige galskapen i form av religion, så ser det faktisk ut som om denne familien har det godt sammen. Jeg tok en titt på hjemmesiden deres.

De eldste barna ser ut til å ha mye ansvar, men alle blir godt tatt vare på og de fungerer som en familie - i et gigantisk hus.

Merker meg at eldstemann ikke gikk på skole, men ble opplært hjemme: ''Josh was raised in Arkansas, the first child born to Jim Bob & Michelle Duggar. He accepted Christ at the age of seven, was homeschooled and graduated from High School at the age of sixteen'' - lurer på om det samme gjelder alle de 18 (snart 19) barna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker meg at eldstemann ikke gikk på skole, men ble opplært hjemme: ''Josh was raised in Arkansas, the first child born to Jim Bob & Michelle Duggar. He accepted Christ at the age of seven, was homeschooled and graduated from High School at the age of sixteen'' - lurer på om det samme gjelder alle de 18 (snart 19) barna!

Kona til eldstesønnen ble også undervist av foreldrene sine hjemme. Merkelig. Men er vel kanskje vanlig innen den "sekten" da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det gjelder alle barna, da de har stort fokus på musikk (alle barna spiller instrumenter). Betviler at de hadde hatt tid til det om barna skulle på offentlig skole i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''He accepted Christ at the age of seven''

As if he did have any choice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona til eldstesønnen ble også undervist av foreldrene sine hjemme. Merkelig. Men er vel kanskje vanlig innen den "sekten" da.

Ja, tydelig det er en konservativ sekt - alle jenter og damer går i vide uformelige skjørt, og om forholdet foreldrene i mellom sies blant annet (billedtekst): ''Michelle admiring Jim Bob for being the spiritual leader of their home.''

Ikke dermed sagt de lider, men jeg må innrømme jeg blir litt skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse her var vel med i en eller annen menighet som ser bort fra prevensjon, men hvor "formere seg det som formere seg kan"-menatliteten råder? De var i alle fall nesten gyselig velstrøkne alle sammen, men det kan jo ha vært til ære for fotografen.

*Smekkfull av fordommer*

"Jim Bob & Michelle Duggar married July 21st, 1984. At that time, they chose to use the birth control pill. They thought, “We don’t want children right now. We can’t afford them. We want children in our timing, when we’re ready.” Four years later they decided to have their first child. Then, Michelle went back on the pill, but she conceived and had a miscarriage. At that point they talked with a Christian medical doctor and read the fine print in the contraceptives package. They found that while taking the pill you can get pregnant and then miscarry. They were grieved! They were Christians! They were pro-life! They realized that their selfish actions had taken the life of their child. They prayed and asked God to forgive them, and to teach them to love children like He loves children. They asked God to bless them with as many children as He saw fit in His timing."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det gjelder alle barna, da de har stort fokus på musikk (alle barna spiller instrumenter). Betviler at de hadde hatt tid til det om barna skulle på offentlig skole i tillegg.

Forsøker å se for meg som 18-barnsmor som _i tillegg_ underviser alle hjemme (--> umulig). Forøvrig står det at de også driver et bilfirma sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jim Bob & Michelle Duggar married July 21st, 1984. At that time, they chose to use the birth control pill. They thought, “We don’t want children right now. We can’t afford them. We want children in our timing, when we’re ready.” Four years later they decided to have their first child. Then, Michelle went back on the pill, but she conceived and had a miscarriage. At that point they talked with a Christian medical doctor and read the fine print in the contraceptives package. They found that while taking the pill you can get pregnant and then miscarry. They were grieved! They were Christians! They were pro-life! They realized that their selfish actions had taken the life of their child. They prayed and asked God to forgive them, and to teach them to love children like He loves children. They asked God to bless them with as many children as He saw fit in His timing."

Oisann.

Mon tro hvor mange barn jeg hadde hatt om jeg hadde giftet meg med første kjæresten og lagt alt i Guds hender fra da av? *spekulerer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tydelig det er en konservativ sekt - alle jenter og damer går i vide uformelige skjørt, og om forholdet foreldrene i mellom sies blant annet (billedtekst): ''Michelle admiring Jim Bob for being the spiritual leader of their home.''

Ikke dermed sagt de lider, men jeg må innrømme jeg blir litt skeptisk.

''Ikke dermed sagt de lider, men jeg må innrømme jeg blir litt skeptisk.''

Ja, det synes jeg grenser til mishandling. Ekstrem religiøs oppdragelse er uheldig for både individ og samfunn.

Men sånn ellers virker det som ungene får behovene sine møtt. Sånn bortsett fra at de blir påtvunget religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøker å se for meg som 18-barnsmor som _i tillegg_ underviser alle hjemme (--> umulig). Forøvrig står det at de også driver et bilfirma sammen.

...tenker denne moren drar på smilebåndet når hun hører 8-barnsmødre klage over at _de_ har det travelt! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de eldste tar i et tak. I tillegg til denne sekten... Gudene vet, kanskje de har en "lærer" for alle barna som tilhører den. Vanskelig å si, orker ikke sette meg inn i det praktiske rundt det.

Men utdannelsen må jo være manglende... Fokuset er vel på religion og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...