Speak Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hør på naturen her. Kvinner får melk etter fødsel, men får ikke. La det være med det!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg er ikke noe fan av dette jeg heller. Men jeg stiller litt spørsmålstegn, ved at vi er så negative. Det har jo mange år vært snakk om at kvinner klarer seg uten menn, og i fremtiden kanskje får barn på egen hånd. Altså at hele mannebestanden er overflødig. Mens vi gryner på nesa over at han vil amme 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zilja Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Fysj!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labine Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg er ikke noe fan av dette jeg heller. Men jeg stiller litt spørsmålstegn, ved at vi er så negative. Det har jo mange år vært snakk om at kvinner klarer seg uten menn, og i fremtiden kanskje får barn på egen hånd. Altså at hele mannebestanden er overflødig. Mens vi gryner på nesa over at han vil amme Jeg liker det heller ikke - liksom litt unaturlig...Men jeg er helt enig med deg - hvorfor syns vi det? Hvorfor skal liksom kvinnfolka klare seg helt selv men ikke mannfolka...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nei takk hhhhhhhhhhhh Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg tror de i så fall må få tilførsel av Oxytosin for å få i gang melkeproduksjon.. men jeg syns uansett det er rart og unaturlig. Tror nok mannen min ville følt seg veldig homofil/feminin om han skulle amme ungen vår. Og hårete brystkasse, ungen får hår i kjeften uff....... Men klart, om mora har problemer med å få i gang ammingen, så kan far prøve? Eh... nei takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nei takk hhhhhhhhhhhh Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Om menn begynner å amme vil ikke bare betalte ammepauser bli en selvfølgelighet. Man kommer til å få betaling og ekstra pensjonspoeng for amming som gjøres i permisjonstiden også. ;-) mvh Ja, der har vi fordelen, menn står på sine rettigheter, man hadde sikkert fått rett til 4 betalte ammetimer per dag inntil barnet fylte to år skal du se Det er unaturlig at menn skal amme. Jovisst har de brystvorter og melkekjertler, men dette er noe som sitter igjen etter fosterstadiet og noe som skiller oss pattedyr fra andre dyr. Vi ser andre pattedyr, katter, hunder, sauer, kuer osv - der er det hunndyret som ammer. Hanndyrene har brystvorter de og, noe skjult av all pelsen.... men det er rett og slett hormonelt og naturlig. En kvinne/hunndyr som har født et barn produserer hormoner som gjør at melkekjertlene stimuleres til å produsere melk slik at det nyfødte barnet skal klare seg til det klarer å innta fast føde selv. Hanndyrenes oppgave er kun å befrukte hennes egg, og evnt. hjelpe til med pass.... (i noen dyrearter er det naturlig at hanndyret også er med på oppdragelsen, mens andre dyrearter stikker hannen av... sånn er det hos mennesker og ) Amming er for kvinner. Det er derfor vi fra naturen som oftest har større bryst enn menn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Ja, der har vi fordelen, menn står på sine rettigheter, man hadde sikkert fått rett til 4 betalte ammetimer per dag inntil barnet fylte to år skal du se Det er unaturlig at menn skal amme. Jovisst har de brystvorter og melkekjertler, men dette er noe som sitter igjen etter fosterstadiet og noe som skiller oss pattedyr fra andre dyr. Vi ser andre pattedyr, katter, hunder, sauer, kuer osv - der er det hunndyret som ammer. Hanndyrene har brystvorter de og, noe skjult av all pelsen.... men det er rett og slett hormonelt og naturlig. En kvinne/hunndyr som har født et barn produserer hormoner som gjør at melkekjertlene stimuleres til å produsere melk slik at det nyfødte barnet skal klare seg til det klarer å innta fast føde selv. Hanndyrenes oppgave er kun å befrukte hennes egg, og evnt. hjelpe til med pass.... (i noen dyrearter er det naturlig at hanndyret også er med på oppdragelsen, mens andre dyrearter stikker hannen av... sånn er det hos mennesker og ) Amming er for kvinner. Det er derfor vi fra naturen som oftest har større bryst enn menn. Ironi... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.