Gå til innhold

Ungdommens frisyre

Gjest voks jah

Anbefalte innlegg

AneM1365380603

''Hun gjør det motsatte av hva jeg sier uansett.''

Minner meg om en oppsummering fra en samtale denne uka om en konfirmant: "Før forsøkte vi å få henne til å ikke være så sårbar i forhold til hva andre sa eller mente om henne; det ser ut til å ha hatt en noe overveldende effekt da hun nå gir helt blaffen i hva man måtte si eller mene..."

(Det hører selvfølgelig med til historien at det er morens utsagn konfirmanten gir blaffen i...*s*)

*Hehe* Denne kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Jeg tror ikke alltid de er uenige med oss fordi de _er_ uenige. Det er nå helst for å demonstrere egen vilje.

Tenåringen min skal på tur med klassen sin en av dagene. Vi bor i vest, så her regner det mye. Hun har gitt meg grei beskjed om at regntøy og gummistøvler er helt uaktuelt, så hun mener bestemt at hun skal gå i hverdagsklær og joggesko.

Skulle likt å vite hvor kul hun føler seg om det pøsregner og hun er dassvåt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke noe å krangle om

Det er det minste jeg hadde giddet å bråke om. Helt uviktig mener jeg. Mine tenåringer bestemmer hårsveis og farge selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette som er "kult" for tida og det må du nok bare akseptere. Det første tegnet på at du begynner å dra på åra ;-P

Jeg hadde ikke brydd meg med hårfrisyren. Sånt synes jeg ungdommene må bestemme selv... Klart du kan påvirke på en "snill" måte, men utover det synes jeg ikke du skal blande deg inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min ser nå ut som et pinnsvin på håret. Han får lov til det, men når det blir for langt bestikker jeg han og klipper det helt kort. Håret hans vokser oppover pga at det er veldig tykt og stivt.

Datteren min sletter håret sitt, noe jeg ikke liker. Jeg har dessverre ikke noe jeg skulle sagt. Hun gjør det motsatte av hva jeg sier uansett. Jeg legger likevel merke til at hun blir litt påvirket av hva jeg sier. Sier jeg at hun er søt med hestehale tar hun strikk i et par dager etter ;)

Hvorfor liker du ikke at hun sletter håret? Tolvåringen min gjør det iblant og det blir kjempestilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hehe* Denne kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Jeg tror ikke alltid de er uenige med oss fordi de _er_ uenige. Det er nå helst for å demonstrere egen vilje.

Tenåringen min skal på tur med klassen sin en av dagene. Vi bor i vest, så her regner det mye. Hun har gitt meg grei beskjed om at regntøy og gummistøvler er helt uaktuelt, så hun mener bestemt at hun skal gå i hverdagsklær og joggesko.

Skulle likt å vite hvor kul hun føler seg om det pøsregner og hun er dassvåt ;)

Sånn som datra mi det.. De skulle på skogstur med klassen en dag. Klassen hadde fått beskjed om at de MÅTTE ha regnjakke og støvler, så den var grei. Det styrtregna om morgenen og jeg priste meg lykkelig over beskjeden fra læreren. Hun pakka med regnjakke og støvler, men hetta på regnjakka skulle hun ikke ha med!! Jeg satt nesten og håpet på regn resten av dagen, men jaggu ble det finevær. Ungen kom hjem og sa: "Der ser du, mamma! Hette var helt unødvendig" *grrrrrrr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som datra mi det.. De skulle på skogstur med klassen en dag. Klassen hadde fått beskjed om at de MÅTTE ha regnjakke og støvler, så den var grei. Det styrtregna om morgenen og jeg priste meg lykkelig over beskjeden fra læreren. Hun pakka med regnjakke og støvler, men hetta på regnjakka skulle hun ikke ha med!! Jeg satt nesten og håpet på regn resten av dagen, men jaggu ble det finevær. Ungen kom hjem og sa: "Der ser du, mamma! Hette var helt unødvendig" *grrrrrrr*

''Ungen kom hjem og sa: "Der ser du, mamma! Hette var helt unødvendig" *grrrrrrr*''

*Hehe* Poden her protesterte vilt her om dagen da han måtte ha støvler på, det høljregnet om morran. Da kunne han ikke være med på å leke Boksen går nemlig, for det gikk ikke an å løpe i støvler og alle de andre lekte det nå så da kom han til å bli gående alene heeeele dagen! Nemlig!

Om kvelden spurte jeg om han hadde lekt boksen går og han rødmet og innrømte at joda, det hadde gått an i støvler også og han hadde til og med befridd noen... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ungen kom hjem og sa: "Der ser du, mamma! Hette var helt unødvendig" *grrrrrrr*''

*Hehe* Poden her protesterte vilt her om dagen da han måtte ha støvler på, det høljregnet om morran. Da kunne han ikke være med på å leke Boksen går nemlig, for det gikk ikke an å løpe i støvler og alle de andre lekte det nå så da kom han til å bli gående alene heeeele dagen! Nemlig!

Om kvelden spurte jeg om han hadde lekt boksen går og han rødmet og innrømte at joda, det hadde gått an i støvler også og han hadde til og med befridd noen... ;o)

*hehe* Man lærer så lenge man lever ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest busy beate

Jeg synes ungdommer skal få lov til å være litt ekstreme når det gjelder frisyre og mote. La dem boltre seg, det er ikke lenge igjen før de møtes av aldersbegrensninger når jeg gjelder både skjørtelengde og frisyrer.

Jeg vokste opp på 80-tallet, og jeg ler godt når jeg ser på gamle bilder. For noen frisyrer! Vi så jo ikke riktig kloke ut, men selv var vi veldig fornøyde:)

Sånt hører med til ungdomstida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der får de bestemme selv hvordan de vil se ut på håret. Bortsett fra hvis det innebærer dyre frisørregninger som jeg må betale.

Litt voks har vi råd til. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er artig når gutten min på ti år styler håret og ser "kul" ut, uansett hvordan frisyren egentlig er. Han har vært opptatt av dette i mange år allerede, og jeg tenker meg at han blir en slik ungdom med sånt hår som besteforeldre (og kanskje foreldre) synes er helt håpløst :-)

Men jentene mine, de kan gjerne finne på å gå ut uten å ha gredd seg, og der er jeg streng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Hvorfor liker du ikke at hun sletter håret? Tolvåringen min gjør det iblant og det blir kjempestilig :)

Hun har fått masse fall i håret, og det synes jeg er så fint. At hun glatter håret er greit, men jeg skulle ønske hun kunne la det være noen ganger også :) Hun få jo anfall hvis det kommer duskregn i håret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

*Hehe* Jeg håpet også på litt regn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest voks jah

Takk for mange tilbakemeldinger! Jeg har flirt meg gjennom tråden. Alt er normalt forstår jeg. ;)

Og dette er jo bare peanuts i forhold til mange andre ting han kunne gjort.

Vi snakket sammen om håret (siden pappaen reagerte), og da fant han ut at han ville korte frisyren ned litt. Som sagt så gjort. Nå har han klippet seg endel og går med en kul hanekam istedenfor.

Og alle er vi fornøyde med tingenes tilstand. :) Må få kjøpt inn mere voks jah. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fått masse fall i håret, og det synes jeg er så fint. At hun glatter håret er greit, men jeg skulle ønske hun kunne la det være noen ganger også :) Hun få jo anfall hvis det kommer duskregn i håret ;)

Min datter glatter ikke håret hver dag, så da er saken grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange tilbakemeldinger! Jeg har flirt meg gjennom tråden. Alt er normalt forstår jeg. ;)

Og dette er jo bare peanuts i forhold til mange andre ting han kunne gjort.

Vi snakket sammen om håret (siden pappaen reagerte), og da fant han ut at han ville korte frisyren ned litt. Som sagt så gjort. Nå har han klippet seg endel og går med en kul hanekam istedenfor.

Og alle er vi fornøyde med tingenes tilstand. :) Må få kjøpt inn mere voks jah. ;)

Bare husk å ta bilde av han når han er ferdig å pynte seg. :-)

Så kan dere le sammen over bildene om 20 år. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...