Gjest pondass Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 en har skadet foten sin, og ikke kan trå på den på ett par uker etter legens uttalelse? Går 1.år på videregående skole. Bor ca 8 km fra skolen. Vet at i grunnskolen har elever fått slik skyss i gitte situasjoner. Eventuelt hvordan gå frem? 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Hvis dette gjelder en elev som går i videregående og har 8 km lang skolevei benyttes vel skolebuss sånn til vanlig. Spørsmålet blir jo da hvorvidt bussen fortsatt kan benyttes som egnet skyss, eller det kanskje ikke lar seg gjøre pga lang vei til bussholdeplass etc. Hvis ikke vil jeg tro at eleven har krav på taxi og jeg ville tatt en telefon til skolens kontor og forhørt meg. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Hvis dette gjelder en elev som går i videregående og har 8 km lang skolevei benyttes vel skolebuss sånn til vanlig. Spørsmålet blir jo da hvorvidt bussen fortsatt kan benyttes som egnet skyss, eller det kanskje ikke lar seg gjøre pga lang vei til bussholdeplass etc. Hvis ikke vil jeg tro at eleven har krav på taxi og jeg ville tatt en telefon til skolens kontor og forhørt meg. Er det ikke kommunen som svarer på sånt? 0 Siter
Gjest fylkes Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Er det ikke kommunen som svarer på sånt? Fylkeskommunen 0 Siter
calendula Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Er det ikke kommunen som svarer på sånt? Videregående skoler er fylkeskommunale, så dette har kommunen ingenting med. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Videregående skoler er fylkeskommunale, så dette har kommunen ingenting med. Ok, da blir det å ringe fylkeskommunen da, men man kan sikkert høre med skolen om de vet også. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Fylkeskommunen Var det ja, stemmer det. 0 Siter
calendula Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Ta kontakt med kontoret på skolen. På vår skole ordner en av kontordamene alt som dreier seg om skyss og tar seg av kontakt mellom skole og fylket. Slike ting blir fort innvilget hvis skolen mener at eleven har rett på særskilt skyss i en periode. 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Skolens administrasjon tar seg av slikt, via Fylkeskommunen - jeg vil tro han har krav på skyss... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.