Gjest jeg kan ikke være den eneste Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Jeg har tenkt på det lenge. Og nå skriver jeg et innlegg om et par skrivefeil som irriterer. Jeg har selvsagt mine skrivefeil selv, men det er et par typer feil som skjærer meg i øynene og det blir skrevet slik av svært mange. Er det bare meg som får øyeverk når folk skriver ordet selvsakt med k og slaks med k? Det heter da vitterligen selvsagt(sage) og mange slags. (slag) 0 Siter
AAA Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Jeg for min del får krøller på ryggen av at artikkelen et og tallet ett blir blandet sammen.. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Ikke alle her inne har like gode skrivekunnskaper som deg, og mobbing her er forbudt! 0 Siter
Gjest jeg kan ikke være den eneste Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Ikke alle her inne har like gode skrivekunnskaper som deg, og mobbing her er forbudt! Dette er da slett ikke mobbing! Jeg skriver det i en egen tråd, retter det ikke mot enkeltpersoner i en allerede eksisterende tråd hvor noen har skrevet ordene slik, og den som vil kan ta det til seg eller ikke. Vi slutter da ikke å lære å skrive i voksen alder og det er fritt frem her på Dol å få skrive et slikt innlegg. Jeg har heller ikke sagt at jeg ikke har mine ting. Jeg korrigerer når jeg oppdager at jeg skriver feil. Dette er en feil som brer om seg, og jeg synes det er trist. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Jeg irriterer meg også over skrivefeil, men har ikke lagt spesielt merke til de to du nevner. 0 Siter
Gjest språkgeniett Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Jeg har nessten alldri hat en enneste skriveleif i HELE mit liv!!! Slå den åm du kann! ;-) 0 Siter
Gjest meisel Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Forsåvidt enig med deg, men hvorfor i alle dager skriver du (sage) bak selvsagt? Selvsagt har da ingenting med å sage å gjøre 0 Siter
Gjest jeg kan da.. Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Jeg irriterer meg også over skrivefeil, men har ikke lagt spesielt merke til de to du nevner. Vi har vel ulike ting vi biter oss merke i, og disse feilene skjærer ekstra i øynene mine. Andre feil er jo like feile, men de plager meg ikke like mye. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Dette er da slett ikke mobbing! Jeg skriver det i en egen tråd, retter det ikke mot enkeltpersoner i en allerede eksisterende tråd hvor noen har skrevet ordene slik, og den som vil kan ta det til seg eller ikke. Vi slutter da ikke å lære å skrive i voksen alder og det er fritt frem her på Dol å få skrive et slikt innlegg. Jeg har heller ikke sagt at jeg ikke har mine ting. Jeg korrigerer når jeg oppdager at jeg skriver feil. Dette er en feil som brer om seg, og jeg synes det er trist. Ditt innlegg er fullt av kommafeil;) 0 Siter
Gjest meisel Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Ditt innlegg er fullt av kommafeil;) Javel? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Det er dumt for deg at du lar deg irritere så lett. Det er budskapet i innleggene som er viktig. Jeg registrerer noen ganger skrivefeil, men tenker ikke spesielt over det. Både på Facebook og sms ser jeg mye rart, men jeg klarer ikke å irritere meg over det. Jeg irriterer meg langt mer over egne feil. Jeg skreiv nettopp et innlegg der jeg rota med da/når. Ille ... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Vi har vel ulike ting vi biter oss merke i, og disse feilene skjærer ekstra i øynene mine. Andre feil er jo like feile, men de plager meg ikke like mye. Jeg sitter og prøver å komme på noen feil jeg pleier å legge merke til, men akkuat nå står det ganske stille. Sjefen min skriver forresten konsekvent resurs (med 1 s), og så skriver han alltid ett, aldri et. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Ditt innlegg er fullt av kommafeil;) Det mangler ett komma, det var vel det hele? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Det mangler ett komma, det var vel det hele? Mangler vel ett, og har ett for mye. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Det mangler ett komma, det var vel det hele? Nei, en feil til;)) 0 Siter
Gjest jeg kan da.. Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Det er dumt for deg at du lar deg irritere så lett. Det er budskapet i innleggene som er viktig. Jeg registrerer noen ganger skrivefeil, men tenker ikke spesielt over det. Både på Facebook og sms ser jeg mye rart, men jeg klarer ikke å irritere meg over det. Jeg irriterer meg langt mer over egne feil. Jeg skreiv nettopp et innlegg der jeg rota med da/når. Ille ... Det merkelige er at det er disse feilene som irriterer mest, og jeg mer registrerer andre. Og der er sikkert noen jeg ikke registrerer også, fordi jeg kanskje ikke oppdager at de er feil. Jeg kan liksom ikke begripe at det ikke skjærer like mye i øynene på alle andre:o) Men det ødelegger ikke livet mitt altså. Men det er da ingen ting galt i å gjøre noen oppmerksom på forholdene, er det det da? Folk bestemmer så selv om de vil korrigere eller ikke. Selv liker jeg å bli oppmerksom på ord jeg systematisk skriver feil. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Det er dumt for deg at du lar deg irritere så lett. Det er budskapet i innleggene som er viktig. Jeg registrerer noen ganger skrivefeil, men tenker ikke spesielt over det. Både på Facebook og sms ser jeg mye rart, men jeg klarer ikke å irritere meg over det. Jeg irriterer meg langt mer over egne feil. Jeg skreiv nettopp et innlegg der jeg rota med da/når. Ille ... Psssst! Du har fått mail :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Det merkelige er at det er disse feilene som irriterer mest, og jeg mer registrerer andre. Og der er sikkert noen jeg ikke registrerer også, fordi jeg kanskje ikke oppdager at de er feil. Jeg kan liksom ikke begripe at det ikke skjærer like mye i øynene på alle andre:o) Men det ødelegger ikke livet mitt altså. Men det er da ingen ting galt i å gjøre noen oppmerksom på forholdene, er det det da? Folk bestemmer så selv om de vil korrigere eller ikke. Selv liker jeg å bli oppmerksom på ord jeg systematisk skriver feil. Jeg er opptatt av å skrive korrekt, og vil gjerne vite hvis jeg skriver noe galt. Men for de som strever med rettskrivingen og lesingen, høres det kanskje veldig pirkete ut å legge seg oppi hvordan andre skriver? Nå kom jeg på et ord jeg ofte skriver feil fordi fingrene stokker seg: kanksje :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Mangler vel ett, og har ett for mye. Jeg ser ikke det kommaet som er for mye. Regner med det er i den setningen med oppramsing, men jeg mener det er korrekt bruk? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.