Lotte :o) Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Da kan vi slutte å spekulere... De to i Kongo var visstnok vervet. Jeg skrev at de muligens var legionærer. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=567086 Uansett, etter denne saken - hvem drar frivillig til Kongo? 0 Siter
Helmi Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 ''Uansett, etter denne saken - hvem drar frivillig til Kongo?'' For eksempel en norsk tulling på sykkeltur... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. september 2009 Forfatter Skrevet 3. september 2009 ''Uansett, etter denne saken - hvem drar frivillig til Kongo?'' For eksempel en norsk tulling på sykkeltur... Hehe, ja :-) 0 Siter
astridny Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Men er de skyldig eller uskyldig ? Det lurer jeg på. :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Men er de skyldig eller uskyldig ? Det lurer jeg på. :-) ''Men er de skyldig eller uskyldig ?'' Det får vi antakelig aldri vite, med mindre noen andre innrømmer drapet. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 ''Uansett, etter denne saken - hvem drar frivillig til Kongo?'' For eksempel en norsk tulling på sykkeltur... Som ble frastjålet høreapparatet: Fire dager senere twitret Monstad om at han ble frastjålet høreapparatet på et gjestehus. «Nå vandrer jeg rundt i Afrika døv og dum,» skriver han http://www.dagbladet.no/2009/09/02/nyheter/utenriks/fratatt_pass/nordmann/7917543/ 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 ''Men er de skyldig eller uskyldig ?'' Det får vi antakelig aldri vite, med mindre noen andre innrømmer drapet. Jeg har også tenkt at man ikke reiser på "guttetur" dit de har reist. Jeg har reagert på det jeg hittil har opplevd som ganske ensidig dekning av rettsaken gjennom media. Blir bevisene vektlagt slik i rettsaken som det fremlegges i media, jeg tenker da feks på bildet av Moland i securitasuniform. Jeg får et intrykk av at norske medier til dels latterligjør den kongolesiske rettsal. Bilder av Moland og French i rettsalen der de nærmest hånler av rettergangen finner jeg ganske provoserende. Om de er skyldig i drapet på sjåføren eller ikke har jeg egentlig ingen sterk formening om. Det som jeg synes skurrer litt er at disse guttene er topptrente soldater og antakeligvis også ganske godt trent i å drepe (tenker da fht SIG). Jeg synes det da er rart at de dreper en sjåfør men etterlater to vitner. Jeg ville tenkt at det var mer nærliggende for dem ikke å etterlate vitner. Det kan godt tenkes de har havnet i en skuddveksling- sikkert ikke uforskyldt tenker jeg, og noe har gått galt. At de var i Kongo i forbindelse med et oppdrag finner jeg ganske så sannsynlig. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. september 2009 Forfatter Skrevet 3. september 2009 Men er de skyldig eller uskyldig ? Det lurer jeg på. :-) Godt spørsmål! Uansett, de har ingenting å vinne på å innrømme det. Og for Kongos korrupte utøvende og dømmende instanser, så er det ikke penger i lik. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.