Gå til innhold

10 åringer

Gjest Melis34

Anbefalte innlegg

hva i himmelens navn finner man på med en 10 års gammel gutt,som bare elsker å spille på pc,og alt annet er kjedelig?

vi har innført spillefrie dager i huset,og sliter med å finne på noe sammen.

Forslag mottas med takk!

PS: han liker ikke fotball,og noe form for sport.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om han ikke liker sport, så ville jeg ha forsøkt å få til turer i fjellet eller marka sammen med ham, gjerne kombinert med å fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentenes mamma

Bygge modellfly?

Gå på sopptur?

Kikke på og lære om stjernene?

Skyting?

Trearbeider (dreie, spikke, snekkere)?

Male (bilder eller hus)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Vår sønn får aldri nok av turer i naturen. Sånn utenom det liker han å gå i badebasseng, lage litt mat, spille kort, se på stjernene, (som også en annen foreslo) Han har fått være med på et par maleprosjekter utenfor huset, noe han likte svært godt. Selv om han er stor gutt setter han stor pris på at jeg leser for han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med min nevø som er 10 år og gikk oppover en liten elv som det var lite vann i (mens det ennå var ganske tørt). Vi hoppet fra stein til stein, vasset litt, klatret litt etc. STOR suksess, han spurte om vi ikke kunne gå videre en annen gang helt uoppfordret. Trenger vel ikke være dyrt og avansert bestandig.

Ta han med på elgjakt (når den tid kommer).

Skyte med luftgevær.

Bygge OLA-bil (sammen). Kjøp Ola-bilsett på biltema til ca 300 kr

Kanotur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at du tenker på enkle ting i hverdagen.

Dersom han elsker å spille, så kan du jo kjøpe Nintedo WII. Da får han spille mens han bruker kroppen samtidig.

Tur i skogen (gå eller sykle) hvor dere har med grillmat e.l. + evt. fiskestang.

Bade på badeland.

Det kan jo også hende han liker andre typer sport enn fotball. Hva med kampsport? Det er på et vis mye greiere å la dem holde på med PC'n etter trening. Da har de jo fått den fysiske treningen først.

Snuppa på 10 syes det er kjempestas når faren og jeg går ut og kaster tennisball. En står i midten og prøver å få tak i ballen. Dette er en aktivitet vi også kan ta mens vi går til butikken.

Generelt så synes jeg ting går enklere dersom jeg blir med som et forbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å få han litt involvert i det dere gjør til daglig. Ta han med på en litt voksen måte. Bestemme meny, lage middag. Reparere klær eller andre ting som har gått i stykker. Montere nye møbler.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolberta

Så fint at du spurte om dette! Jeg har samme problemet her i huset, selv om min er pittelitt yngre.

Fått mange gode forslag du, som jeg også har tatt til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisking

Sykkeltur

Gå til ei strand og lage bål (grille)¨¨

Badehall

Bygge noe

Lage film

Steinjakt

Soppjakt

Luftgeværskyting

Tegne

Gå og lete etter tomflasker

Søke på youtube og finne triks han kan lære seg på diablo

Finne noe og samle på

Klippe og lime, lage kort

Klatre

Bygge kassabil

Yatzy, kortspill, brettspill

Lære dere morse sammen og blinke meldinger med lommelykt

Lommelyktgjemsel

Får du flere med: Gi et lite vink

Bibliotek

Museum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...