Gjest Melis34 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 hva i himmelens navn finner man på med en 10 års gammel gutt,som bare elsker å spille på pc,og alt annet er kjedelig? vi har innført spillefrie dager i huset,og sliter med å finne på noe sammen. Forslag mottas med takk! PS: han liker ikke fotball,og noe form for sport. Ha en fin dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Selv om han ikke liker sport, så ville jeg ha forsøkt å få til turer i fjellet eller marka sammen med ham, gjerne kombinert med å fiske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jentenes mamma Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Bygge modellfly? Gå på sopptur? Kikke på og lære om stjernene? Skyting? Trearbeider (dreie, spikke, snekkere)? Male (bilder eller hus)? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Min elsker også å sitte foran pc'n, men blir med på brettspill, turer i marka og slike ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Vår sønn får aldri nok av turer i naturen. Sånn utenom det liker han å gå i badebasseng, lage litt mat, spille kort, se på stjernene, (som også en annen foreslo) Han har fått være med på et par maleprosjekter utenfor huset, noe han likte svært godt. Selv om han er stor gutt setter han stor pris på at jeg leser for han 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg tok med min nevø som er 10 år og gikk oppover en liten elv som det var lite vann i (mens det ennå var ganske tørt). Vi hoppet fra stein til stein, vasset litt, klatret litt etc. STOR suksess, han spurte om vi ikke kunne gå videre en annen gang helt uoppfordret. Trenger vel ikke være dyrt og avansert bestandig. Ta han med på elgjakt (når den tid kommer). Skyte med luftgevær. Bygge OLA-bil (sammen). Kjøp Ola-bilsett på biltema til ca 300 kr Kanotur 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Regner med at du tenker på enkle ting i hverdagen. Dersom han elsker å spille, så kan du jo kjøpe Nintedo WII. Da får han spille mens han bruker kroppen samtidig. Tur i skogen (gå eller sykle) hvor dere har med grillmat e.l. + evt. fiskestang. Bade på badeland. Det kan jo også hende han liker andre typer sport enn fotball. Hva med kampsport? Det er på et vis mye greiere å la dem holde på med PC'n etter trening. Da har de jo fått den fysiske treningen først. Snuppa på 10 syes det er kjempestas når faren og jeg går ut og kaster tennisball. En står i midten og prøver å få tak i ballen. Dette er en aktivitet vi også kan ta mens vi går til butikken. Generelt så synes jeg ting går enklere dersom jeg blir med som et forbilde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hva med å få han litt involvert i det dere gjør til daglig. Ta han med på en litt voksen måte. Bestemme meny, lage middag. Reparere klær eller andre ting som har gått i stykker. Montere nye møbler. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dolberta Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Så fint at du spurte om dette! Jeg har samme problemet her i huset, selv om min er pittelitt yngre. Fått mange gode forslag du, som jeg også har tatt til meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ewwe Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Fisking Sykkeltur Gå til ei strand og lage bål (grille)¨¨ Badehall Bygge noe Lage film Steinjakt Soppjakt Luftgeværskyting Tegne Gå og lete etter tomflasker Søke på youtube og finne triks han kan lære seg på diablo Finne noe og samle på Klippe og lime, lage kort Klatre Bygge kassabil Yatzy, kortspill, brettspill Lære dere morse sammen og blinke meldinger med lommelykt Lommelyktgjemsel Får du flere med: Gi et lite vink Bibliotek Museum 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.