Gjest forenlig med barn? Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Jeg har lyst til å komme meg ut på noe sosialt. Tenker på hjelpekorpset. Vi er over den værste småbarnsalderen, men er mer i hente og bringealderen. Men er hjelpekorpset forenlig med familieliv? Litt av vitsen er jo at man kan stille opp på vakter i helger, og andre tilstelninger. Men en gang i måneden kan sikkert gå greit? 0 Siter
Helmi Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Jeg har ikke vært med selv, men en av sønnene mine har vært aktivt med i hjelpekorpset. Det kreves en del deltagelse i div. aktiviteter av medlemmer i hjelpekorpset. I tillegg til det du nevner, kommer også leteaksjoner mm. der en skal kunne stille opp ganske kjapt. Vet ikke om det er mulig å ha fritak fra slikt pga. barn, men jeg tenker at dette er noe som kan skape praktiske problemer i en barnefamilie. 0 Siter
Gjest forenlig med barn? Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Jeg har ikke vært med selv, men en av sønnene mine har vært aktivt med i hjelpekorpset. Det kreves en del deltagelse i div. aktiviteter av medlemmer i hjelpekorpset. I tillegg til det du nevner, kommer også leteaksjoner mm. der en skal kunne stille opp ganske kjapt. Vet ikke om det er mulig å ha fritak fra slikt pga. barn, men jeg tenker at dette er noe som kan skape praktiske problemer i en barnefamilie. Jeg tror det er frivillig. De sender ut melding til mange, også kommer de som kan. 0 Siter
calendula Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Jeg har ikke vært med selv, men en av sønnene mine har vært aktivt med i hjelpekorpset. Det kreves en del deltagelse i div. aktiviteter av medlemmer i hjelpekorpset. I tillegg til det du nevner, kommer også leteaksjoner mm. der en skal kunne stille opp ganske kjapt. Vet ikke om det er mulig å ha fritak fra slikt pga. barn, men jeg tenker at dette er noe som kan skape praktiske problemer i en barnefamilie. Min mann er aktivt med i hjelpekorpset. Så lange ikke begge foreldrene skal være aktive medlemmer går dette helt fint. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.