UlrikkeE Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hvilket regntøy synes DU holder tett?? Snart 4-åringen er klissblaut uansett regntøy-merke.... Kanskje du har noe tips om noe jeg ikke har prøvd?? (Må vel legge til at jeg heller til å konkludere med at det er ungen det er noe galt med, ikke regntøyet ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hh regntøy Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Kjøper alltid helly hansen regntøy og er like fornøyd hver gang, både til små og store barn som vi har. Ellers så er det viktig at støvlene er høye nok på skaftene slik at ikke vann renner oppi under hard lek. I tillegg må det tettes godt rundt håndledd, ser stadig at vann også der renner inn og oppover armene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Kjøper alltid helly hansen regntøy og er like fornøyd hver gang, både til små og store barn som vi har. Ellers så er det viktig at støvlene er høye nok på skaftene slik at ikke vann renner oppi under hard lek. I tillegg må det tettes godt rundt håndledd, ser stadig at vann også der renner inn og oppover armene. HH er vel det eneste hun ikke har hatt... Jeg har tenkt som så at det ikke er noen vits i å kjøpe så dyrt når hun blir våt uansett... Men du har nok rett i at vannet kommer inn åpningene ved bein og armer ja... Det er ikke sånn at hun blir våt tvers gjennom liksom... Støvlene kan ikke være stort lengre, men mange av jakkene har jo ikke regulering rundt håndleddene... Klart vannet siver inn når hun ligger med armene i vanndammene da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 HH er vel det eneste hun ikke har hatt... Jeg har tenkt som så at det ikke er noen vits i å kjøpe så dyrt når hun blir våt uansett... Men du har nok rett i at vannet kommer inn åpningene ved bein og armer ja... Det er ikke sånn at hun blir våt tvers gjennom liksom... Støvlene kan ikke være stort lengre, men mange av jakkene har jo ikke regulering rundt håndleddene... Klart vannet siver inn når hun ligger med armene i vanndammene da... hvis ungene setter seg på kne, eller på rumpa i søledammener det kun barnevadere som hjelper.Men det har jeg inntrykk avat de fleste har sluttet med når de er blitt så stor som din datter... Men noen gode råd som det kan være lurt å tenke over har jeg iallfall. Regnvotter bør kles på innenfor regnjakka pleier å hjelpe mot våte armer. kles regnvottene på utenpå regnjakka renner vannet lettere inn i votten. det er viktig at regnbuksa strammer godt rundt støvelen nederst for å bremse vannet i å trekke inn. Unngå regnbukser med fleecefor eller annet for som går helt ned, fordi vannet trekker oppover i stoffet og da blir man våt uansett hva man gjør. Hvis ungene har på bukse under regnbuksa bør man også sørge for at buksefoten er nedi støvelen og ikke utenpå for ellers blir buksa våt nederst selv om den er innenfor regnbuksa... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg ba barnehagepersonalet følge med på at Snuppemor hadde buksa nedi støvlene innenfor regnbuksa - når den hang utenfor og hun hoppet i dammene så ble jo buksa våt og vannet trakk oppover buksebeina som i en svamp! Det samme gjelder jo rundt ermene, men der er kanskje regnvotter utenpå jakka den beste løsningen? Selv om jeg har til gode å finne regnvotter som virkelig er tette... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Spiller nok en del inn hvordan lekeplassen er og hvilke lekeapparater som finnes i barnehagen. I vår gamle barnehage var dannet det seg ikke så mye dammer, og de hadde ikke apparater som samlet vann. I den nye bhg er det helt motsatt, og ekstratøyet blir brukt hver gang det regner. Uvant for oss, og mye klesvask og-tørk, men sikkert moro for ungene...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regnvær Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det var jeg som starta regntøytråden her nede, og jeg mener vel egentlig at det er likegyldig hva slags regntøy man har (så hvorfor spør jeg om råd ...). Bor det våteste stedet i Norge, og ungene er gjennomvåte, uansett. Har to sett regntøy så de kan skifte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 4-åringen min har bytteklær med hver dag nå i høstværet. Jeg har brukt diverse regntøy på henne, men har ikke testa HH-regntøyet. Jeg kan ikke huske at storesøsknene ble våte av det. I barnehagen sier de at alle ungene blir våte, så jeg vet ikke helt hva det kommer av. Det kan jo være kvaliteten på regntøyet. Som en test skal jeg sende HH-regntøyet med henne en dag. Det er litt stivere enn de andre settene jeg har, så bevegeligheten hennes blir kanskje ikke like god. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg er veldig fornøyd med Trolls regnbukser (men ikke regnjakka, for den er altfor uformelig). Jeg har fortsatt ikke opplevd at den ikke har vært vanntett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Det var jeg som starta regntøytråden her nede, og jeg mener vel egentlig at det er likegyldig hva slags regntøy man har (så hvorfor spør jeg om råd ...). Bor det våteste stedet i Norge, og ungene er gjennomvåte, uansett. Har to sett regntøy så de kan skifte. Barnevadere da? Husker at flere her inn syntes de var supre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Barnevadere da? Har aldri hatt det selv, men vet flere som har prøvd det med stort hell. Jeg er mest fornøyd med HH. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hypoen Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 hvis ungene setter seg på kne, eller på rumpa i søledammener det kun barnevadere som hjelper.Men det har jeg inntrykk avat de fleste har sluttet med når de er blitt så stor som din datter... Men noen gode råd som det kan være lurt å tenke over har jeg iallfall. Regnvotter bør kles på innenfor regnjakka pleier å hjelpe mot våte armer. kles regnvottene på utenpå regnjakka renner vannet lettere inn i votten. det er viktig at regnbuksa strammer godt rundt støvelen nederst for å bremse vannet i å trekke inn. Unngå regnbukser med fleecefor eller annet for som går helt ned, fordi vannet trekker oppover i stoffet og da blir man våt uansett hva man gjør. Hvis ungene har på bukse under regnbuksa bør man også sørge for at buksefoten er nedi støvelen og ikke utenpå for ellers blir buksa våt nederst selv om den er innenfor regnbuksa... Reflex !!!!!! Det er det eneste regntøyet jeg har kjøpt hittil ( i 8 år ) Ikke ett eneste sett har det blitt hull på og ungene er sjelden blitt våt ! Som andre sier her inne , er jo det veldig viktig at buksebenet er godt trukket ned over støvlene........ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.