Gjest prust Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Om få dager reiser vi på vår første sydentur - og vi gleder oss vanvittig!!!! Men - i dag etter jobb og etter middag ble jeg ganske så plutselig helt slått ut. Sovnet på sofaen (enda jeg ikke hadde hatt noen slitsom dag på jobben), ble snufs i nesa, tung i hodet, og føler at feber er i anmarsj. Føler litt kløing i halsen også :-( Har ikke vært syk på månedsvis, trolig ikke siden i fjor høst. Det styrtregnet da jeg gikk til bussen (ca 10 min), så jeg ble gjennomvåt, men jeg skiftet i løpet av en halvtime. Jeg håper så inderlig ikke at dette er INFLUENSAEN? Har ikke hatt influensa etter jeg ble voksen, og har heller ikke vært sammen med noen som har hatt det. Hva gjør jeg nå da? Heiv innpå med svarthyllkapsler (det pleier å hjelpe mot begynnende forkjølelse på meg), og så skal jeg legge meg tidlig. Vi kan jo ikke avlyse turen nå.... Grrrr! 0 Siter
cathlin Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Næsj, det er sikkert ikke influensaen. I morgen våkner du frisk og rask igjen:-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Ååå, nå ble jeg glad! Ike fordi at du er syk, men tenk at det ble sydentur! Det var virkelig velfortjent. Krysser fingrer og tær for at du ikke blir syk nå. Sov masse, og slapp av, så går det nok fort over. *klem* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Ååå, nå ble jeg glad! Ike fordi at du er syk, men tenk at det ble sydentur! Det var virkelig velfortjent. Krysser fingrer og tær for at du ikke blir syk nå. Sov masse, og slapp av, så går det nok fort over. *klem* Ja, vi gleder oss veldig til turen!!! Faktisk alle fem. Så nå MÅ jeg bare få alle basselusker ut av kroppen. Jeg får drikke masse og sove lenge i natt. 0 Siter
Gjest smoothy Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Ja, vi gleder oss veldig til turen!!! Faktisk alle fem. Så nå MÅ jeg bare få alle basselusker ut av kroppen. Jeg får drikke masse og sove lenge i natt. Oppskrift imot "baselusker": Et glass vann med opphakket løk og 1/2 spiseskje salt. La stå i en halvtime og rør godt. Gurgle deg mange ganger og spytt ut, ikke drikke!!! Evt svelg to dråper cognac til å få bort den vonde smaken (husk kun litt). Dette burde få selv den styggeste influensaen til å forsvinne :-) 0 Siter
frosken Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Jeg krysser fingrene for at du er frisk igjen i morgen tidlig. Legg deg tidlig og sov mye:-) 0 Siter
scilla Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Her er info om svineinfluensa funnet på pandemi.no: Symptomer ved influensa A(H1N1) hos mennesker ligner på symptomer som oppstår ved vanlig influensa - som feber, hoste, vond hals, kroppsverk, hodepine, frysninger og tretthet. En del av pasientene har rapportert diaré og oppkast. Sykdomstegnene starter gjerne brått, med feber og allmennsymptomer som første tegn. Noen får mer alvorlige symptomer. I likhet med sesonginfluensa kan influensa A(H1N1) forverre en underliggende kronisk sykdom. Jeg har fått vite at har man over 38 i feber og minst to av symptomene som er listet over så skal man betrakte det som svineinfluensa. Et tegn er også at sykdommen kommer brått. God bedring- håper det ikke er svineinfluensa! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Her er info om svineinfluensa funnet på pandemi.no: Symptomer ved influensa A(H1N1) hos mennesker ligner på symptomer som oppstår ved vanlig influensa - som feber, hoste, vond hals, kroppsverk, hodepine, frysninger og tretthet. En del av pasientene har rapportert diaré og oppkast. Sykdomstegnene starter gjerne brått, med feber og allmennsymptomer som første tegn. Noen får mer alvorlige symptomer. I likhet med sesonginfluensa kan influensa A(H1N1) forverre en underliggende kronisk sykdom. Jeg har fått vite at har man over 38 i feber og minst to av symptomene som er listet over så skal man betrakte det som svineinfluensa. Et tegn er også at sykdommen kommer brått. God bedring- håper det ikke er svineinfluensa! Uff, synes jeg kjenner meg igjen i noe av det derre, og så det at det startet så brått. Men det har ikke blitt verre den siste timen, heller litt lettere. Skal legge meg snart nå og sove det av meg!!! Takk for info! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Oppskrift imot "baselusker": Et glass vann med opphakket løk og 1/2 spiseskje salt. La stå i en halvtime og rør godt. Gurgle deg mange ganger og spytt ut, ikke drikke!!! Evt svelg to dråper cognac til å få bort den vonde smaken (husk kun litt). Dette burde få selv den styggeste influensaen til å forsvinne :-) Fysj! Tror ikke jeg klarer det. Men jeg kan jo ta og knaske et fedd hvitløk - det har jeg i hus :-) 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Uff, synes jeg kjenner meg igjen i noe av det derre, og så det at det startet så brått. Men det har ikke blitt verre den siste timen, heller litt lettere. Skal legge meg snart nå og sove det av meg!!! Takk for info! Uff, så kjedelig!! Men sikkert lurt å legge seg tidlig ja. Sov med sokker og halstørkle! God bedring :-) 0 Siter
Mandolaika Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Her er info om svineinfluensa funnet på pandemi.no: Symptomer ved influensa A(H1N1) hos mennesker ligner på symptomer som oppstår ved vanlig influensa - som feber, hoste, vond hals, kroppsverk, hodepine, frysninger og tretthet. En del av pasientene har rapportert diaré og oppkast. Sykdomstegnene starter gjerne brått, med feber og allmennsymptomer som første tegn. Noen får mer alvorlige symptomer. I likhet med sesonginfluensa kan influensa A(H1N1) forverre en underliggende kronisk sykdom. Jeg har fått vite at har man over 38 i feber og minst to av symptomene som er listet over så skal man betrakte det som svineinfluensa. Et tegn er også at sykdommen kommer brått. God bedring- håper det ikke er svineinfluensa! Feber, hoste, vond hals og hodepine hadde min sønn, det var 4 av de symptomene som sto listet opp her, men han hadde nå halsbetennelse da... 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Ja, vi gleder oss veldig til turen!!! Faktisk alle fem. Så nå MÅ jeg bare få alle basselusker ut av kroppen. Jeg får drikke masse og sove lenge i natt. Ja, det er ikke dumt! Hadde jo vært trist om du skulle bli skikkelig syk nå som det endelig ble noe.. God bedring, og ikke minst GOD TUR!!!!! :0) 0 Siter
Gjest smoothy Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Fysj! Tror ikke jeg klarer det. Men jeg kan jo ta og knaske et fedd hvitløk - det har jeg i hus :-) Hvitløk kan være bra mot mye ja :-). Regner med du kommer deg jeg. Paracet og ibux hjelper jo også imot endel symptomer :-). God tur og ikke gjør noe som jeg ville ha gjort 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Huffda, dette unner jeg dere ikke. Krysser fingre for at det bare er noe forbigående. 0 Siter
pekkaline Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Faderullan... Skal krysse alt jeg har! klem og god bedring. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Huffda, dette unner jeg dere ikke. Krysser fingre for at det bare er noe forbigående. Takk for alle kryssede fingre og bønner :-) Nå har jeg hevet innpå med et digert fedd med hvitløk - og så skal jeg drikke en liter vann. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Faderullan... Skal krysse alt jeg har! klem og god bedring. Takk takk for gode tanker, bønner og kryssede fingrer!!!! 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Takk for alle kryssede fingre og bønner :-) Nå har jeg hevet innpå med et digert fedd med hvitløk - og så skal jeg drikke en liter vann. C-vitaminer! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 C-vitaminer! Tok 4 kapsler med svarthyll og skal ta 4 til når jeg legger meg. De inneholder masse c-vitainer og antioksidanter, og pleier å hjelpe på meg mot begynnende forkjølelse. 0 Siter
Gjest fortsatt frisk Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 Jeg kjenner veldig mange som har fått en god gammeldags, kraftig forkjølelse nå. Det er jo vanlig på disse tider, og helt normalt med det ustabile været vi har. Krysser fingrene for at det bare er det du har fått, selvom det kan være slitsomt nok. Og kjedelig når man skal ut å reise. God bedring, og god tur! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.