Gå til innhold

55 mm regn på 3 timer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har regnt VANNvittig mye her i Kristiansand i dag - en uoffisiell måling var 55 mm nedbør på litt over tre timer.

Stakfkars folk som har fått kjellere og garasjer fulle av vann - og biler som sikkert er ødelagte:

http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article697752.ece

I dag var det deilig å være inne og se ut på regnet, og ikke ha noen kjeller å bekymre seg for, samt på oppå en knaus :-)

Vi husker én gang tidligere at det har regnt så mye i såpass mange timer - det var for ti år siden da vi dagen før regnværet hadde sådd plen.....!

Skrevet

Det var da sabla mange skrivefeil jeg klarte å trykke inn i det lille innlegget mitt!!!

Får skylde på snikende feber og tungt hode!

Beklager!

Gjest liksom-løyen :)
Skrevet

Det var da sabla mange skrivefeil jeg klarte å trykke inn i det lille innlegget mitt!!!

Beklager!

Hvem finner flest feil? ;)

*erte-erte*

Skrevet

*erte-erte*

Fant 3, skulle det være flere? :)

Skrevet

*erte-erte*

Jeg finner 4 feil...

Regner ikke med ordet VANNvittig, for det skrev jeg feil med vilje :-)

Grøss - jeg som var så aktiv på en rettskrivingstråd i går kveld!

Skrevet

Ja, det er minst 4 feil der :-(

Skrevet

Jeg finner 4 feil...

Regner ikke med ordet VANNvittig, for det skrev jeg feil med vilje :-)

Grøss - jeg som var så aktiv på en rettskrivingstråd i går kveld!

Sikkert feberfantasier :). Kunne vært værre, som da jeg sprang ut i bare trusa og våkna først da jeg sto i hagen til naboen. Det var feberfantasier og i tillegg går jeg i søvne :)

Gjest liksom-løyen
Skrevet

Kommer vel an på hvor streng man skal være ;)

Skrevet

Jeg var i Chennai da de fikk 250 mm regn på 5 timer. Da var det vått.

Mumbai fikk 1 meter regn på ett døgn.

nick jr fikk feber en natt, var hjemme neste dag, og i dag var han fin igjen. Flere på skolen hans har hatt det samme, så det går et eller annet. Sheila har vært småtufs og svimmel, hoster og harker, men er ikke syk nok til å holde seg hjemme. Selv har jeg følt meg litt trøtt og sliten, man kan ikke stille noen fornuftig diagnose.

Har du reiseforsikring med avbestillingsbeskyttelse?

Skrevet

Jeg var i Chennai da de fikk 250 mm regn på 5 timer. Da var det vått.

Mumbai fikk 1 meter regn på ett døgn.

nick jr fikk feber en natt, var hjemme neste dag, og i dag var han fin igjen. Flere på skolen hans har hatt det samme, så det går et eller annet. Sheila har vært småtufs og svimmel, hoster og harker, men er ikke syk nok til å holde seg hjemme. Selv har jeg følt meg litt trøtt og sliten, man kan ikke stille noen fornuftig diagnose.

Har du reiseforsikring med avbestillingsbeskyttelse?

Du har opplevd mye vær ja!!!!

Vi var på stølen vår på Vestlandet da det kom ca 90 mm i løpet av ca en time. Det var vanvittig mye nedbør. Elvene flommet, og det var jordskred som stengte bilene inne, og veiene forsvant.

Ja - vi har avbestillingsforsikring på turen, men vi skal på tur, for søren!!!!!

Føler meg litt lettere i hodet nå. Tror du ikke et glass hvitvin vil være godt for halsen (har ei flaske som er åpnet som må tømmes før vi reiser......)?

Skrevet

Og jeg har vært ute i regnet i dag.. Måtte følge ungene til skole og barnehage. Og hente dem igjen. Iført regntøy og sydvest, hehe! Men jeg koste meg. Liker regn. :0)

Skrevet

Og jeg har vært ute i regnet i dag.. Måtte følge ungene til skole og barnehage. Og hente dem igjen. Iført regntøy og sydvest, hehe! Men jeg koste meg. Liker regn. :0)

Jeg satt på med en nabo hjem, hentet bilen og hentet Snuppa i barnehagen!

Jeg liker egentlig også regn, men var ikke helt forberedt på det i dag. Hadde regnjakke på jobb i går!

Skrevet

Jeg satt på med en nabo hjem, hentet bilen og hentet Snuppa i barnehagen!

Jeg liker egentlig også regn, men var ikke helt forberedt på det i dag. Hadde regnjakke på jobb i går!

Hehe, ja det var som himmelen åpnet seg! Godt du hadde en nabo som kunne svippe deg hjem. :0)

Skrevet

Du har opplevd mye vær ja!!!!

Vi var på stølen vår på Vestlandet da det kom ca 90 mm i løpet av ca en time. Det var vanvittig mye nedbør. Elvene flommet, og det var jordskred som stengte bilene inne, og veiene forsvant.

Ja - vi har avbestillingsforsikring på turen, men vi skal på tur, for søren!!!!!

Føler meg litt lettere i hodet nå. Tror du ikke et glass hvitvin vil være godt for halsen (har ei flaske som er åpnet som må tømmes før vi reiser......)?

Absolutt!

Av alle de ting som ikke virker mot sykdom, så står hvitvin nest øverst på lista. Konjakk er best!

Har du drukket nok vann sånn ellers? Jeg satt i Juli på en flyplass i Sørøst Asia, og begynte å føle H1N1 i kroppen, Ikke så vanskelig, siden nesten alle gikk rundt med masker. Lett svimmel, småskjelven og kald. Det hele løste seg med 1 liter vann. Jeg var bare dehydrert.

Jeg sliter litt med det samme her hjemme. Jeg blir aldri tørst, og 2 kopper kaffe er ikke nok for en hel dag.

Skrevet

Absolutt!

Av alle de ting som ikke virker mot sykdom, så står hvitvin nest øverst på lista. Konjakk er best!

Har du drukket nok vann sånn ellers? Jeg satt i Juli på en flyplass i Sørøst Asia, og begynte å føle H1N1 i kroppen, Ikke så vanskelig, siden nesten alle gikk rundt med masker. Lett svimmel, småskjelven og kald. Det hele løste seg med 1 liter vann. Jeg var bare dehydrert.

Jeg sliter litt med det samme her hjemme. Jeg blir aldri tørst, og 2 kopper kaffe er ikke nok for en hel dag.

Der traff du faktisk blink!

Jeg er ikke flink til å drikke.

Drikker som regel ett glass juice og ett glass melk til frokost - så blir det bare et glass eller to med vann i løpet av hele arbeidsdagen + 2-3 kopper kaffe. Drakk vel ett glass til middag, så et par glass i kveld.

Skal fylle et stort glass med vann (pluss muligens et vinglass med hvitvin...)

Jeg har litt dårlig tørst-følelse. Har alltid hatt det - men det er litt bedre nå enn før jeg fikk barn.

Skrevet

Det har regnet noe kollosalt ja. Veiene er som bekker. E18 (den gamle) var temmelig fri for biler i dag, så da kunne vi ligge midt i veien. :) Hjalp litt det. Og forresten ja, det er utrolig stille nå! :)

Skrevet

Det har regnet noe kollosalt ja. Veiene er som bekker. E18 (den gamle) var temmelig fri for biler i dag, så da kunne vi ligge midt i veien. :) Hjalp litt det. Og forresten ja, det er utrolig stille nå! :)

Nå så jeg for meg at det var så stille at der bokstavelig talt kunne legge dere midt i veibanen og nyte stillheten :-)))))

Det tusler vel en og annen bil forbi på gamleveien?

Mannen min var forresten i Grimstad i dag, og var storfornøyd over den nye veien :-)

Skrevet

Nå så jeg for meg at det var så stille at der bokstavelig talt kunne legge dere midt i veibanen og nyte stillheten :-)))))

Det tusler vel en og annen bil forbi på gamleveien?

Mannen min var forresten i Grimstad i dag, og var storfornøyd over den nye veien :-)

HAHA hehe du er god du.. Vel såå stille er det ikke. :)

Jeg har ikke vært den siste nye biten enda, gleder meg til å prøve. :)

AneM1365380603
Skrevet

Her har det regnet i snart 2 mnd. Hver eneste dag har det regnet :(

Husker noen sa da vi var i Kristiansand for noen år siden, at så mye hadde det ikke regnet på 30 år.

Du har nå i allefall godt vær i sikte, håper jeg :)

AneM1365380603
Skrevet

Beklager!

Jeg la ikke merke til en eneste feil :) Slurvefeil anser jeg ikke som skrivefeil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...