Gå til innhold

Når man skal returnere bok til bokklubben...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri returnert en bok til bokklubben før. Man har jo 14 dagers returfrist, og det følger alltid med et skriv om dette når man får bøker i posten. Denne boka ble varslet mens vi var på ferie, og jeg fikk ikke avbestilt i tide. Mitt spørsmål er: Skal jeg bare returnere (og betale porto) eller betaler man faktura også, og får den kreditert i etterkant? Fant ikke noe info om det...

Gjest trist jente
Skrevet

Du legger den bare på pakkebåndet på postkontoret uten å henvende deg i kassen. legger ved utfylt angrefristskjema. Dersom du leverer via kassen må du betale porto. Fått tipset av en venninne og fungerer utmerket.

Skrevet

Du legger den bare på pakkebåndet på postkontoret uten å henvende deg i kassen. legger ved utfylt angrefristskjema. Dersom du leverer via kassen må du betale porto. Fått tipset av en venninne og fungerer utmerket.

Det er vel de færreste steder det er mulighet for slik svindel som du beskriver og jeg tror også faren er stor for at du kan bli avkrevd et gebyr + returporto i etterkant.

Skrevet

Det står om dette på de fleste bokklubbenes hjemmeside, men det er litt bortgjemt.

Skal du bytte, må du betale fakturaen. Skal du returnere den med angreskjema, tror jeg du slipper. Porto ved retur er det normalt at avsender (altså du) betaler, unntatt hvis det er noe feil med leveransen.

Skrevet

Jeg betalte kun porto..

Og det er ......dyrt. Returnerte en bok i går, 60kr. takk! Mener det står et sted at det er gratis å returnere, kanskje vi må kreve tilbakebetaling fra bokklubben?

Skrevet

Da får man regning på porto fra Bokklubben... Hvis man ikke har overholdt avbestillingsfristene i den bokklubben man er medlem i, skal man da heller ikke forvente at man bare kan returnere boken...

Skrevet

Du returnerer med utfylt angrerettskjema, og betaler kun porto:-)

Hilsen Bookworm som har returnert masse bøker til div. klubber...

Skrevet

Og det er ......dyrt. Returnerte en bok i går, 60kr. takk! Mener det står et sted at det er gratis å returnere, kanskje vi må kreve tilbakebetaling fra bokklubben?

Vet ikke om det går automatisk om du bestiller en bok senere? Jeg husker jeg fikk noen gratis bøker. På fakturaen var det allerede trukket fra. Vet ikke hvorfor, men kanskje det var pga alle bøkene jeg returnerte. Haha

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...