Gå til innhold

Hvorfor deler scanneren opp siden?

Anbefalte innlegg

Gjest Gidder ikke å pusle jeg
Skrevet

Skal scanne en avisside inn på pc via scanner.

Men når den scanner så deler den opp siden, bilde i et bilde, hovedtekst i et bilde, andre trykkbilder i et bilde osv. Så denne ene avissiden blir plutselig et puslespill på 7 biter!

Hvor gjør jeg noe og hva gjør jeg for at den skal klare å bare helt enkelt scanne inn det som ligger på scannerplata.

Noen?

:)

Skrevet

Gå inn på skriveren, skriverinnstillinger og se etter hvilke innstillinger som er lagret. På min skriver kan man velge mellom å ta hele scanningen som et bilde, eller om man vil scanne mange småbilder samtidig. Siden en avisside er oppdelt i flere felt kan det jo hende scanneren oppfatter siden som flere bilder og ikke ett.... Prøv derfor å endre innstillingen slik at det blir bare ett dokument, og hvis den da under forvisningen av scanningen bare tar et snitt av siden, så utvider du firkanten som er markert før du bekrefter scanningen... (Vanskelig å skrive dette på en god og forståelig måte, men håper dette ikke ble helt gresk..) Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...