GoodTimes Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Jeg prøver (meget amatørmessig) å innstallere et lagringsprogram. Det stopper opp, fordi programmet sier at det må vite om jeg har en proxy server. Har jeg det må jeg tydeligvis vite hvilke innstillinger jeg skal skrive inn. Hvordan kan jeg vite om jeg har en proxyserver??? Jeg har hjemmekontor, er ikke tilknyttet noe Lan-nett eller hva det heter. Jeg vet ikke hvem som eier serveren jeg bruker. Telenor, antakelig? Hvordan skal jeg finne ut hva slags server som server meg, for søren? 0 Siter
Gjest Flikkflakk Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Hvilket program er det? "Lagringsprogram" er veldig diffust. Programmer som Internet Explorer og Firefox finner proxyen selv. Jeg antar at proxyen er den samme som din DNS-adresse. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 4. september 2009 Forfatter Skrevet 4. september 2009 Hvilket program er det? "Lagringsprogram" er veldig diffust. Programmer som Internet Explorer og Firefox finner proxyen selv. Jeg antar at proxyen er den samme som din DNS-adresse. Det er noe som heter Dropbox - fått den anbefalt av en som kan mye om data, underviser i det osv - men som desverre ikke er å få tak i på flere uker nå. 0 Siter
Gjest Flikkflakk Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Det er noe som heter Dropbox - fått den anbefalt av en som kan mye om data, underviser i det osv - men som desverre ikke er å få tak i på flere uker nå. Ah, jeg tror du får en proxy-adresse ved å registrere deg på nettsiden. Hvis så hadde jeg blitt skeptisk da all data som skal flyttes går igjennom proxyen til de som har laget programmet. 0 Siter
Gjest Flikkflakk Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Det er noe som heter Dropbox - fått den anbefalt av en som kan mye om data, underviser i det osv - men som desverre ikke er å få tak i på flere uker nå. Du kan sette opp en proxy hjemme, men det vet jeg ikke hvordan man gjør. Forsøk Google. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Kan du ikke sette opp at du ikke har noen Proxy-server? Det vil jeg jo ikke tro at du har. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 4. september 2009 Forfatter Skrevet 4. september 2009 Kan du ikke sette opp at du ikke har noen Proxy-server? Det vil jeg jo ikke tro at du har. Takk for svar. Nå skjønner jeg i alle fall litt mer. Skal jobbe med saken. Off topic: de som ikke skjønner vitsen med Dol, og tror det bare er tullprat her, skulle visst hvor viktig Dol er når man sitter fast. Enten med datating, kakeoppskrifter, nedfallen takrenne eller kusma. Bare så det er sagt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.