Gå til innhold

Kristen og før ekteskapet

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

10

• kristineiøstfold

8

• nick

5

• pusi

2

Skrevet

Jeg trodde du hadde oppklart et mysterium fra min fortid. Jeg hadde sex med ei fra Kristiansand, og hver gang hun kom så skreik hun NEINEINEINEI. Alle vet at damene der har visse religiøse hang-ups, så da tenkte jeg at hun kanskje midt i ekstasen fikk noen rare, dette er ikke lov, tanker. A'la det at du ikke vil skrive ordet.

Nå får jeg bare fortsette å lure.

prust???

*LOL*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1252085308' post='4205967]

*LOL*

Det er faktisk ikke kødd. Hvordan hadde du reagert i samme situasjon, dersom den mannlige motparten hadde hylt NEINEINEI? Det var nesten uvirkelig. Så jeg måtte prøve på nytt, og joda, det samme skjedde igjen.

Veldig underlig.

Gjest best wishes
Skrevet

I dette tilfellet er det bare du som vet best. hva fungerer for deg? Kristne er jo som alle andre, forskjellige. For noen er sex før ekteskapet ok, for andre er det ikke ok. Er sex for deg en kjærlighetserklæring, eller er det et symbol for noe annet?

Skrevet

Det er faktisk ikke kødd. Hvordan hadde du reagert i samme situasjon, dersom den mannlige motparten hadde hylt NEINEINEI? Det var nesten uvirkelig. Så jeg måtte prøve på nytt, og joda, det samme skjedde igjen.

Veldig underlig.

*hehe* Du har vært ut for de merkeligste ting...

Jeg er en kristen gammeljomfru, så jeg har strengt tatt ingen erfaring ;-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Du er bare 15 år. Utsett sex'en til du er eldre.

Gjest best wishes
Skrevet

I dette tilfellet er det bare du som vet best. hva fungerer for deg? Kristne er jo som alle andre, forskjellige. For noen er sex før ekteskapet ok, for andre er det ikke ok. Er sex for deg en kjærlighetserklæring, eller er det et symbol for noe annet?

Jeg overså at du faktisk bare er 15 år. Jeg synes du skal vente med sex til du er noen år eldre. dumt å bli gravid og få kjønnsykdommer i din alder.

Skrevet

Du altfor ung til å ha et sexliv!

Om du er en troende, så vet du hva Bibelen sier om dette;)

Vi gjør alle noe vi angrer på, poenget er å ikke gjenta det;) En gutt bør respektere dine verdier ellers er han ikke mye å samle på, for deg!

Jeg er selv troende, men jeg ville aldri dømme deg, unge mennesker begår ofte feil, men husk at Jesus tilgir;)))

''Du altfor ung til å ha et sexliv!

Om du er en troende, så vet du hva Bibelen sier om dette;)''

Jeg visste ikke at bibelen sa noe om sex og alder.

Skrevet

Dette må være tull. Ingen mor ved sine fulle fem tillater vel 15-åringen sin å sove sammen med kjæresten?

hidi, the scorpion
Skrevet

''Du altfor ung til å ha et sexliv!

Om du er en troende, så vet du hva Bibelen sier om dette;)''

Jeg visste ikke at bibelen sa noe om sex og alder.

Jødinner mellom 1000 og 1500 e.Kr ble ofte bortgiftet i den alderen;)

Vi sier i dag at det er for tidlig, så hvorfor denne tilbedelsen av sex så ung?

Unge i dag har masse sexpress mot seg, anbefaler du dem alle til å ha sex?

hidi, the scorpion
Skrevet

Dette må være tull. Ingen mor ved sine fulle fem tillater vel 15-åringen sin å sove sammen med kjæresten?

Er redd for at mange mødre _og_ fedre tillater det:(

Skrevet

Jødinner mellom 1000 og 1500 e.Kr ble ofte bortgiftet i den alderen;)

Vi sier i dag at det er for tidlig, så hvorfor denne tilbedelsen av sex så ung?

Unge i dag har masse sexpress mot seg, anbefaler du dem alle til å ha sex?

''Unge i dag har masse sexpress mot seg, anbefaler du dem alle til å ha sex?''

Jeg har da ikke sagt noe for eller i mot, jeg bare stusset over at det skulle stå noe i bibelen om sex og alder.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Unge i dag har masse sexpress mot seg, anbefaler du dem alle til å ha sex?''

Jeg har da ikke sagt noe for eller i mot, jeg bare stusset over at det skulle stå noe i bibelen om sex og alder.

Det gjør ikke det;)

Men i følge eldre ubibelske kilder, så var en jente gammel, om hun var over tjue år og ugift;)

Skrevet

Det gjør ikke det;)

Men i følge eldre ubibelske kilder, så var en jente gammel, om hun var over tjue år og ugift;)

''så var en jente gammel, om hun var over tjue år og ugift''

På den tiden var vel levealderen under førti år...

hidi, the scorpion
Skrevet

''så var en jente gammel, om hun var over tjue år og ugift''

På den tiden var vel levealderen under førti år...

Ja, men det beviser jo at unge mennesker kan bære frem barn! Unge mødre er definitivt ikke et ukjent begrep i historien;)

Skrevet

Ja, men det beviser jo at unge mennesker kan bære frem barn! Unge mødre er definitivt ikke et ukjent begrep i historien;)

Jeg er ikke uenig i at 15-16 år er vel tidlig for de fleste å ha sex, men jeg begrunner det ikke i bibelen.

Skrevet

Og kanskje særlig ikke en mor som har lagt inn et filter på pc'en slik at ordet "sex" forsvinner (?? om mulig?).

Om moren enn ikke er så naiv at hun overhodet ikke tenker seg at datteren skal ha sex med "kompisen" som overnatter.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er ikke uenig i at 15-16 år er vel tidlig for de fleste å ha sex, men jeg begrunner det ikke i bibelen.

Det gjør nødvendigvis ikke jeg heller;)

Skrevet

Jeg trodde du hadde oppklart et mysterium fra min fortid. Jeg hadde sex med ei fra Kristiansand, og hver gang hun kom så skreik hun NEINEINEINEI. Alle vet at damene der har visse religiøse hang-ups, så da tenkte jeg at hun kanskje midt i ekstasen fikk noen rare, dette er ikke lov, tanker. A'la det at du ikke vil skrive ordet.

Nå får jeg bare fortsette å lure.

prust???

Hmmmmm - jeg vet sannelig ikke, jeg!

Diskuterer ikke akkurat dette med mine venninner (kristne og ikke-kristne) - hva de sier når de når klimaks :-D

Men det er vel en liten mulighet for at det var slik du antyder, at hun sleit veldig mellom lov/ikke lov, og at hun nøt det, men samtidig ikke klarte å fri seg fra tanken om at hun gjorde noe hun ikke skulle?

Skrevet

Jeg har ikke noe mot sex før ekteskapet, så lenge begge virkelig ønsker å ha sex.

Jeg synes derimot dere ikke handlet voksent og ansvarlig når dere ikke brukte kondom. Kondom brukes ikke bare for å beskyttet mot uønskede svangerskap, men også mot seksuelt overførbare sykdommer. Du kan aldri være 100% sikker på at kjæresten din ikke har hatt sex med andre. Og har han hatt sex med andre uten kondom, så kan han være smittet av forskjellige sykdommer.

Disse sykdommene kan blant annet gi deg infeksjoner i underlivet som du ikke nødvendigvis merker. Og dette kan igjen føre til at du blir steril og ikke kan få barn senere.

Så skal dere ha sex igjen, bruke kondom!!!

Nå vet ikke jeg hvor gammel kjæresten din er, men vet dere at det er straffbart å ha sex med noen under 16 år?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...