Gå til innhold

Kan noen fortelle meg hva essay er?

Anbefalte innlegg

Gjest student igjen.....
Skrevet

forstår det er en måte å skrive på, men hva går det ut på? Kan noen forklare på en lettfattelig måte?

Er det en enkelt måte å skrive oppgaver på i sammenheng med videreutdanning?

Takker

Gjest me et moi
Skrevet

He he, morsom....

Det synes jeg også ;)

Lagret under favoritter her. Benytter enhver anledning til å "ta igjen", for at den i sin tid ble benyttet på meg ;)

Gjest me et moi
Skrevet

He he, morsom....

Likte godt treff nummer to. Enkel og greit forklart :)

ps2. Det heter takk og ikke he-he!! :P

Skrevet

Essay i studiesammenheng, er kort og godt den nye betegnelsen (overtatt fra amerikanske læresteder) på emneoppgaver og eksamensoppgaver. Det innebærer å skrive en fagtekst, som i allefall delvis har den vitenskapelige artikkelen som modell. Ulike fagmiljøer har noe ulikt syn på hva som er "den ideelle fagteksten".

Det er skrevet en haug med bøker om det å skrive oppgaver som student; en av de som anbefales av mange er boken "Å skrive for å lære" av Dysthe, Hertzberg og Hoel". Hvis du er helt nybegynner og trenger å komme fort i gang, så finnes det enklere bøker enn denne, samt at det ligger ute gode råd og tips på de fleste lærestedenes nettsider.

Hvis du sier noe mer om hva slags oppgave du skal skrive, så kan jeg kanskje gi mer presise tips.

Gjest akademisk
Skrevet

I studiesammenheng innebærer essay noe helt annet enn det som angis der.

Tja, førstesetningene stemmer jo (at det i akademisk sammenheng er noe helt annet) :-p

Skrevet

I studiesammenheng innebærer essay noe helt annet enn det som angis der.

Ok :)

Gjest student igjen.....
Skrevet

Likte godt treff nummer to. Enkel og greit forklart :)

ps2. Det heter takk og ikke he-he!! :P

Skrev takk i trådstarter, he he (0;

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...