Gå til innhold

Matt bestikk i oppvaskmaskinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gammel oppvaskmaskin, og bruker slike tabletter med 5i1 eller hva det heter. Tilsetter ingen andre ting. Nå i det siste syns jeg bestikket blir så matt etter vask. Er det noe vi kan gjøre, eller må det ny maskin til?

Skrevet

Er det et lokk i bunnen til påfylling av salt?

Tar ikke de nmaskinen glansmiddel?

Skrevet

Er det et lokk i bunnen til påfylling av salt?

Tar ikke de nmaskinen glansmiddel?

Men skal det være nødvendig når man bruker disse tablettene? Trodde alt liksom skulle være i dem jeg.

Gjest høstløv
Skrevet

Hvis du bor et sted, hvor det er mye kalk i vannet er det mulig at du må fylle på salt i oppvaskmaskinen.

Er det glansmiddel i disse tablettene? Ellers bør du fylle på glansmiddel.

Skrevet

Hvis du bor et sted, hvor det er mye kalk i vannet er det mulig at du må fylle på salt i oppvaskmaskinen.

Jeg trodde hvertfall alt var i tablettene. Skal sjekke. Men det er i det siste det har blitt sånn så enten er vel saltet brukt opp, eller det er på tide med ny maskin. (Si ja til det siste da ;O) )

Skrevet

Men skal det være nødvendig når man bruker disse tablettene? Trodde alt liksom skulle være i dem jeg.

Jeg kjenner ikke til dem ærlig talt, men etter jeg selv begynte å ha i havsalt så ble mattheten borte. Brukte kun sun oppvaskmiddel og sun glansmiddel tidligere.

Skrevet

Ja, det står på pakka at det er glansemiddel i, + film utenpå for ekstra glans.

Skrevet

Jeg kjenner ikke til dem ærlig talt, men etter jeg selv begynte å ha i havsalt så ble mattheten borte. Brukte kun sun oppvaskmiddel og sun glansmiddel tidligere.

Det lokket man putter pulver i er ødelagt, så hittil har vi kun lagt en tablett i et tomt rom i bestikkskuffen. Det har fungert utmerket hittil, men kanskje vi må fylle på med salt nå da.

Hvor fyller man på? I bunnen av maskinen? Aldri gjort det tidligere jeg.

Skrevet

Det lokket man putter pulver i er ødelagt, så hittil har vi kun lagt en tablett i et tomt rom i bestikkskuffen. Det har fungert utmerket hittil, men kanskje vi må fylle på med salt nå da.

Lokket til kammeret med pulver blir vel mer korrekt ;O)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg trodde hvertfall alt var i tablettene. Skal sjekke. Men det er i det siste det har blitt sånn så enten er vel saltet brukt opp, eller det er på tide med ny maskin. (Si ja til det siste da ;O) )

Trenger maskinen salt, er det en forholdsvis enkel oppgave å fylle på mer salt.

Men det er ikke alle steder i Norge at en trenger å bruke salt i oppvaskmaskinen. Vi bruker vanlig oppvaskmiddel for maskiner og glansmiddel, men da vi bodde i Spania, måtte vi bruke salt i maskinen i tillegg.

Gjest dolberta
Skrevet

Jeg synes heeelt klart at du skal gå for en ny maskin! :)

Skrevet

Jeg synes heeelt klart at du skal gå for en ny maskin! :)

Jeg må bare få kjæresten til å forstå at det er ganske viktig egentlig. For min del så syns jeg bestikket blir mer uappetittlig når det ikke er blankt og ser nyvasket ut.

Gjest dolberta
Skrevet

Jeg må bare få kjæresten til å forstå at det er ganske viktig egentlig. For min del så syns jeg bestikket blir mer uappetittlig når det ikke er blankt og ser nyvasket ut.

Ellers så finnes det faktisk eget pussemiddel for stålbestikk. Blir så fint og flott atte... Men ikke så flott som om det var vasket i en splitterny maskin selvsagt! ;)

Skrevet

Jeg brukte alltid glansmiddel til min gamle oppvaskmaskin (som har tatt kvelden). De siste årene måtte jeg fylle på salt av og til.

Skrevet

Ellers så finnes det faktisk eget pussemiddel for stålbestikk. Blir så fint og flott atte... Men ikke så flott som om det var vasket i en splitterny maskin selvsagt! ;)

Pussemiddel som i å pusse for hånd? Njet..

Skrevet

Jeg brukte alltid glansmiddel til min gamle oppvaskmaskin (som har tatt kvelden). De siste årene måtte jeg fylle på salt av og til.

Jeg skal prøve å fylle på salt. Samme hva slags salt?

Skrevet

De maskinene jeg har hatt, der er det i bunnen ja.

Skrevet

Jeg skal prøve å fylle på salt. Samme hva slags salt?

De selger salt der du kjøper maskiner. Han som jobbet der tipset meg om havsalt, det var mye billigere. :)

Skrevet

De selger salt der du kjøper maskiner. Han som jobbet der tipset meg om havsalt, det var mye billigere. :)

Hmm.. har bare vanlig salt, og maldonsalt. Da skal jeg kjøpe havsalt.

Skrevet

Hmm.. har bare vanlig salt, og maldonsalt. Da skal jeg kjøpe havsalt.

Jeg brukte iallfall ikke salt med jod. Men jeg kjøpte det i matbutikk, ikke på El-Kjøp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...