Gå til innhold

Skal jeg droppe ut?

Anbefalte innlegg

Gjest råd,noen?
Skrevet

Ok, her er saken:

Jeg har arbeidet i to år nå, i service- yrker, lav lønn, men det har mest vært "tenkeår". Har riktignok en bachelor fra før, men har opplevd å ikke få arbeid med den.

Jeg håper å komme inn på en kandidatutdannelse etter jul.

Nå har jeg søkt på et språkfag ved universitetet, som jeg tenker at jeg vil holde på med 1. semester. (det er grunnfag)

Grunnen er at jeg ønsker en mer sosial hverdag, og at jeg trenger følelsen av å "komme igang" med noe igjen. At livet mitt går videre.....

I tilleg tar jeg to fag over nettet som jeg behøver for å komme inn på masteren etter jul.

Men tingen er at språkfaget virker til å være mye mer arbeid enn det jeg trodde. Jeg hadde håpet at man kunne møte opp, og forsvinne litt i mengden faglig, og heller være med på det sosiale,, slik at jeg kunne fokusere på nettstudiene.

Jeg har glemt mye av språket, og opplever nå at jeg hverken av overskudd til det ene eller det andre. Verken nettstudier eller språket, fordi det blir for my å forholde seg til.

Bør jeg så droppe ut av studiet (når jeg likevel ikke er helt motivert, og heller jobbe ved siden av nettstudiene?). Det er bare det at jeg er drit lei av å arbeide i butikken, og jeg er redd for jeg at jeg kommer til å være mye alene...

Er superstressa. Men det er heller ikke noen god følelse å gå på et studie man verken føler man mestrer, eller er 100 % prosent motivert for. Det strider imot...

Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Men egentlig så er det jo nettstudiene som er viktigst her...

Skrevet

En løsning er å sitte droppe språkemnet, men allikevel sitte på lesesalen på universitetet i allefall noen dager pr uke. Det gir bedre struktur, og kanskje kommer du også litt i prat med folk i pausene. Et annet alternativ er å delta på undervisningen i språkemnet, men trekke deg fra eksamen slik at du slipper eksamensstresset.

Gjest råd, noen?
Skrevet

En løsning er å sitte droppe språkemnet, men allikevel sitte på lesesalen på universitetet i allefall noen dager pr uke. Det gir bedre struktur, og kanskje kommer du også litt i prat med folk i pausene. Et annet alternativ er å delta på undervisningen i språkemnet, men trekke deg fra eksamen slik at du slipper eksamensstresset.

Men det som er (og som jeg jo ikke hadde forventet), er at språkemnet krever både gruppearbeid og innleveringer.

Hva skjer visst jeg ikke møter opp til obligatorisk undervisning for eksempel, blir jeg da fratatt retten til lån/stpiend?

Ellers takk for svar:)

Skrevet

Men det som er (og som jeg jo ikke hadde forventet), er at språkemnet krever både gruppearbeid og innleveringer.

Hva skjer visst jeg ikke møter opp til obligatorisk undervisning for eksempel, blir jeg da fratatt retten til lån/stpiend?

Ellers takk for svar:)

Jeg oppfattet ikke at du var avhengig av lån og stipend. I såfall bruker du opp lånerettigheter ved å surre bort et semester (dvs. om du ikke gjennomfører), så da bør du enten slutte eller satse på å fullføre.

Dersom du mener at du er i faresonen for ikke å klare de emnene du trenger for å komme inn på masterstudiet, så hadde jeg droppet språkemnet og heller jobbet ved siden av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...