Gå til innhold

Hvor er katten deres om natta?

Anbefalte innlegg

Gjest min katt
Skrevet

Og har den tissekasse inne? Min er ikke vant til å være inne om natten, dvs. den har tilgang til kjelleren om natten, og der er den nok en del.

I natt skulle vi prøve å ha den inne, satt inn doen til katten i tilfelle den måtte på toalettet. Det gikk ikke mer enn en time før den sto å skrapet på soveromsdøren vår og ville inn....Mannen min er ikke enig i at den får være på vårt soverom.. Så hvor sover deres katter om natten?

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

25

• Katt-ja

5

• candyqueen_83

5

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest katzenjammer
Skrevet

Han har kasse inne.

Om kvelden er han der kan tilfeldigvis er når jeg legger meg. Er han inne forblir han stort sett inne natten igjennom. Er han ute, så hopper han stort sett inn på soverommet mitt i løpet av natten. Jeg foretrekker da definitivt at han hopper opp i senga og legger seg pent ned fremfor å stå og mjaue for å komme ut i resten av huset.

Gjest mikkelina
Skrevet

Da vi hadde katt bodde den på badet om natta. Der hadde den kassa og maten sin uansett, og elsket å ligge på varmekablene,

Skrevet

Da jeg hadde utekatt, som jeg dessverre mistet i vinter, så var jeg veldig opptatt av å ha han inne hver natt. Dvs at jeg ikke la meg før jeg hadde lokket han inn for natten. Han lå alltid i min seng, og på morgenkvisten hoppet han ut av det åpne soveromsvinduet mitt. Do hadde han ikke behov for i løpet av disse timene.

Skrevet

Da jeg vokste opp var katten vår ute hele året(!).

Den ble 19 år gammel! :)

Jeg ville aldri latt en katt være på soverommet om natten, selv om jeg i dag antakelig ville vært noe mildere stemt med å la katten være inne kalde vinternetter (om den ønsket).

Skrevet

Da jeg vokste opp var katten vår ute hele året(!).

Den ble 19 år gammel! :)

Jeg ville aldri latt en katt være på soverommet om natten, selv om jeg i dag antakelig ville vært noe mildere stemt med å la katten være inne kalde vinternetter (om den ønsket).

Katten er ikke en naturlig del av vårt dyreliv. Den ble innført som et eksotisk kjæledyr fra Egypt. Katter trives ikke ute i kalde norske vinternetter, og heller ikke i regn. Kunne ikke falle meg inn å stenge katten min ute fra det som de setter aller mest pris på: Varme og det å ha det komfortabelt:-)

Skrevet

Katten er ikke en naturlig del av vårt dyreliv. Den ble innført som et eksotisk kjæledyr fra Egypt. Katter trives ikke ute i kalde norske vinternetter, og heller ikke i regn. Kunne ikke falle meg inn å stenge katten min ute fra det som de setter aller mest pris på: Varme og det å ha det komfortabelt:-)

Tror katter er ulike. Katten jeg vokste opp med hadde mye av instinktene i behold og var et typisk nattedyr som likte å streife omkring på natten.

Flimmer1365381250
Skrevet

Mine katter har bestandig delt seng/sofa med meg. En tissekasse har hun inne, men den brukes bare om natta/kaldeste vinteren. Roper "barna" inn før jeg legger meg om natta, ellers får jeg ikke sove skikkelig...

Skrevet

Tror katter er ulike. Katten jeg vokste opp med hadde mye av instinktene i behold og var et typisk nattedyr som likte å streife omkring på natten.

Det er mye mulig. Min utekatt var et råskinn av en jeger, men han ville ikke være ute i kulde og regnvær:-(

Skrevet

Mine katter har bestandig delt seng/sofa med meg. En tissekasse har hun inne, men den brukes bare om natta/kaldeste vinteren. Roper "barna" inn før jeg legger meg om natta, ellers får jeg ikke sove skikkelig...

Enig med deg:-)

Skrevet

Huff, jeg synes det er ekkelt med katter i sengen, og da kanskje særlig utekatter, med alt de er borti.

Gjest mikkelina
Skrevet

Huff, jeg synes det er ekkelt med katter i sengen, og da kanskje særlig utekatter, med alt de er borti.

Jeg og. Direkte ekkelt.

Skrevet

Jeg synes det er mye som er eklere enn å ha en varm, myk, ren, malende kattekropp i sengen:-) Jeg kunne gjerne sagt "møkkete og snorkende mannfolk", men jeg lar det være :-)

Skrevet

Jeg synes det er mye som er eklere enn å ha en varm, myk, ren, malende kattekropp i sengen:-) Jeg kunne gjerne sagt "møkkete og snorkende mannfolk", men jeg lar det være :-)

;)

Gjest Mamman til Sofus
Skrevet

Katten vår er mest ute om natten. Vil han inn, bruker han kattedøren, og legger seg i sengen sin i vindfanget. Han kommer ikke lenger etter at vi har lagt oss, eller når vi er borte, for vi vil ha kontroll over rotter, mus og fugler som han ofte drar med inn i huset.

Dersom han er inne når vi legger oss må han bli der hele natten, for vindfangdøren blir lukket uansett hvor han befinner seg. Da ligger han vanligvis i den beste stolen i stuen, for soverommene er ikke aktuelle. Det er aldri noe mas om å komme ut før vi står opp neste morgen. Og da er han vanligvis mer opptatt av å få servert dagens eneste måltid med mykfor, enn av å komme seg ut.

Han har ikke tissekasse inne.

Han er selvsagt verdens skjønneste katt, og kongen i gata!

punky brewster
Skrevet

Har to kattefrøkner på 2 og 8 år. Begge sover inne, de har tilgang på hele huset med unntak av soverommene. Tidligere pleide den eldste å mjaue, men sa bare hysj, gå å legg deg, så ble det stille. Den yngste mjauer avogtil, ikke for å gå ut, men for at hun vil ha selskap, men med et hysj, så blir det stille.

Synes det er trygest at de er inne om natta, og så slipper naboene noe bråk om det skulle bli kranglong med noen av nabomonsene.

Skrevet

Ekkelt med hunder i senga og?

Skrevet

Ekkelt med hunder i senga og?

Ja, jeg synes det.

Men hund har jeg aldri hatt, så det har jeg mindre forhold til.

AneM1365380603
Skrevet

Da vi hadde katter fikk de selv velge om de ville være inne eller ute. Terassedøra på soverommet sto alltid på gløtt. Den ene holdt seg inne, mens den andre likte å ta seg noen lufteturer.

AneM1365380603
Skrevet

Ja, det er greit å få dem inn før en legger seg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...