AneM1365380603 Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Huff, jeg synes det er ekkelt med katter i sengen, og da kanskje særlig utekatter, med alt de er borti. Jeg likte veldig godt å ha kattene i senga Den ene la seg oppå dyna og den andre på armen min, under dyna. 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Det varierer litt. Roper alltid på han litt før jeg går og legger meg. Noen ganger kommer han, men som regel ikke. Hvis han er inne når legger jeg våkner jeg gjerne ved to-tre tiden av at han mjauer og klorer på soveromsdøra og vil ut. Da stå jeg opp og slipper han ut. Han har tissekasse inne men den blir aldri brukt, men står der "sånn i tilfelle". Ute på verandaen har han ett teppe som ligger under grillen i ly for regnet og der ligger han av og til om morgenen. Han kan være borte et par døgn i strekk innimellom og da holder han seg ofte hjemme mange timer når han kommer tilbake. Har ALDRI katten på soverommet, hverken på dag eller nattid. Hadde katten vært på soverommet hadde mannen flyttet ut, og jeg er så sær at jeg foretrekker en snorkende mann i senga, fremfor en malende katt. 0 Siter
Gjest smoothy Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Ingen tissekasse. Katten liker best å ligge oppå hodet mitt om natten, men dette får den dessverre ikke lov til .). Den har en soveplass ved siden av senga mi da. Katten går ut og inn som den vil, har vinduet åpent. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Jeg aner ikke hva katten min gjør om nettene for det gidder han ikke fortelle meg. Han ser bare overlegent på meg hvis jeg spør. Han har katteluke så han går ut og inn som han vil sjøl. -han har tissekasse inne men bruker den bare om vinteren. Vi lukkere dørene inn til soveromsdelen av huset så han bare kan være på kjøkkenet og i stua. Om morgenen lukker vi opp dørene inn til resten av huset, og da er han som regel på plass og synes det er veldig koselig at vi står opp. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Ja, jeg synes det. Men hund har jeg aldri hatt, så det har jeg mindre forhold til. Skjønner det på en måte litt. Jeg hadde syntes det hadde vært ekkelt med andres hunder i min egen seng. Men min egen hund er helt greit ) 0 Siter
Gjest Husets prins Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Katten vår er husets midtpunkt og regjerende prins og gjør stort sett hva den vil Vi har katteluke så han går inn og ut som han vil. Han er ute litt sent, og går ut en tur veldig tidlig om morgenen. Tissekassa kvitta han seg med selv, vill ut og gjøre fra seg han Så den har vært borte lenge. Han liker å sove på sovrerommet vårt, ligger krøllet på gulvet sammen med hunden, eller på en saccosekk i gangen ved siden av sovrommet som jeg har satt der til dyra. Han er veldig selskapssyk om morgenen, vil være med på do, på badet og over alt, er kjempelykkelig når huset våkner 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Vår katt sover ikke om natten, da er han på jakt. Når Pondus er inne på dagtid så sover han på teppet under sofabordet. 0 Siter
Gjest movenpink Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Kasse inne. Bruker den når han er inne flere timer av gangen (som når han er alene hjemme/det styrtregner ute, er kaldt etc.) Om det er kaldt, tuller han seg sammen og legger seg på ullpledd oppå dyna ved føttene våre. Når han er varm strekker han seg ut så laaaaang han er. Om han har gått og køya før oss, hender det jeg må krangle litt for å få plassen min Han er så søt så! ) 0 Siter
Gjest Utepusen Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 I all hovedsak er pus ute og jakter om natta, kun på de aller kaldeste nettene hun vil være inne (da snakker vi minst -15). Har tilgang på varm plass under tak utendørs, og der ligger hun gjerne om morgenen og venter på at vi skal våkne. :-) Har ikke kasse inne, unntatt når vi reiser bort for ei helg og har noen til å slippe henne inn og ut, men den brukes ytterst sjelden. Pusen får også komme opp i senga, både hos oss og hos ungene, men siden hun helst vil være ute om natta blir det gjerne bare litt kveldskos. 0 Siter
Colette Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 I all hovedsak er pus ute og jakter om natta, kun på de aller kaldeste nettene hun vil være inne (da snakker vi minst -15). Har tilgang på varm plass under tak utendørs, og der ligger hun gjerne om morgenen og venter på at vi skal våkne. :-) Har ikke kasse inne, unntatt når vi reiser bort for ei helg og har noen til å slippe henne inn og ut, men den brukes ytterst sjelden. Pusen får også komme opp i senga, både hos oss og hos ungene, men siden hun helst vil være ute om natta blir det gjerne bare litt kveldskos. ''Har tilgang på varm plass under tak utendørs, og der ligger hun gjerne om morgenen og venter på at vi skal våkne. :-)'' Hvorfor gjør hun det? Kanskje hun burde få være inne om natten? 0 Siter
Gjest Utepusen Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 ''Har tilgang på varm plass under tak utendørs, og der ligger hun gjerne om morgenen og venter på at vi skal våkne. :-)'' Hvorfor gjør hun det? Kanskje hun burde få være inne om natten? Hvorfor hun er der om morgenen? Tja, sannsynligvis fordi det er den veien hun stort sett alltid kommer inn, fordi det er ved kjøkkenet vårt og da ser vi henne med èn gang. Kommer hun en av de andre veiene, må hun "rope" høyt for at vi skal høre henne og åpne døra. Hun kommer til "plassen sin" en gang mellom 5 og 6 om morgenen. Hvis vi "lar" henne være inne om natta, så forlanger hun å få gå ut. Gir seg ikke, mjauer og står i. Så det er ikke slik at hun ikke får være inne, hun vil bare ikke. Fanger alltid mus om natta, og gjerne en fugl sånn på morgenkvisten. Da er det godt å komme inn og sove nesten hele dagen etterpå! :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Kattene våre løper til utgangsdøra når de skjønner at vi skal legge oss. Om kveldene ligger de som regel inne og sover og på dagtid er de både ute og inne. Kattene jakter og leker ute på natta. Vi har et kattehus på trappa, og en sjelden gang ligger den ene katten der når vi lukker opp døra på morgenen. 0 Siter
Colette Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Hvorfor hun er der om morgenen? Tja, sannsynligvis fordi det er den veien hun stort sett alltid kommer inn, fordi det er ved kjøkkenet vårt og da ser vi henne med èn gang. Kommer hun en av de andre veiene, må hun "rope" høyt for at vi skal høre henne og åpne døra. Hun kommer til "plassen sin" en gang mellom 5 og 6 om morgenen. Hvis vi "lar" henne være inne om natta, så forlanger hun å få gå ut. Gir seg ikke, mjauer og står i. Så det er ikke slik at hun ikke får være inne, hun vil bare ikke. Fanger alltid mus om natta, og gjerne en fugl sånn på morgenkvisten. Da er det godt å komme inn og sove nesten hele dagen etterpå! :-) Ok:-) Da har hun det sikkert bra:-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Hvorfor hun er der om morgenen? Tja, sannsynligvis fordi det er den veien hun stort sett alltid kommer inn, fordi det er ved kjøkkenet vårt og da ser vi henne med èn gang. Kommer hun en av de andre veiene, må hun "rope" høyt for at vi skal høre henne og åpne døra. Hun kommer til "plassen sin" en gang mellom 5 og 6 om morgenen. Hvis vi "lar" henne være inne om natta, så forlanger hun å få gå ut. Gir seg ikke, mjauer og står i. Så det er ikke slik at hun ikke får være inne, hun vil bare ikke. Fanger alltid mus om natta, og gjerne en fugl sånn på morgenkvisten. Da er det godt å komme inn og sove nesten hele dagen etterpå! :-) Den forrige katten vår sov innimellom inne på natta. Problemet var at hun nesten alltid vekket mannen min grytidlig på morgenen ved å hoppe opp og sette klørne i stortåa hans (som stakk ut fra dyna). Hver bidige gang satte gubben i et brøl og hoppa ut av senga i ei lynende fart. Katta fant visst dette ganske morsomt, for hun slutta ikke Når denne katten døde fikk vi to nye katter på den betingelse at de skulle være ute om natta ;-) 0 Siter
Colette Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Den forrige katten vår sov innimellom inne på natta. Problemet var at hun nesten alltid vekket mannen min grytidlig på morgenen ved å hoppe opp og sette klørne i stortåa hans (som stakk ut fra dyna). Hver bidige gang satte gubben i et brøl og hoppa ut av senga i ei lynende fart. Katta fant visst dette ganske morsomt, for hun slutta ikke Når denne katten døde fikk vi to nye katter på den betingelse at de skulle være ute om natta ;-) Katter skal ikke være ute om natta - med mindre de ønsker det selv. Streng hilsen fra 0 Siter
Gjest Utepusen Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Ok:-) Da har hun det sikkert bra:-) Klart hun har det bra, bor jo i Katteparadis her med masse smågnagere og fugler. Nå har hun kattunger, og har tilbragt noen netter innendørs. Så fort kattungene kunne klare seg litt sjøl, fòr hun ut om natta. Selv om kattekassa står inne hele tiden nå, bruker hun den ikke. Vi er snille mot pusen, ja! 0 Siter
Gjest Utepusen Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Katter skal ikke være ute om natta - med mindre de ønsker det selv. Streng hilsen fra ''Katter skal ikke være ute om natta - med mindre de ønsker det selv. '' Så lenge de har et sted å gå innunder, som ly for snø/regn/vind, så kan jeg ikke forstå hvorfor de ikke kan være ute? Man venner dyrene sine til det meste, og ønsker man en utepus får man til det uten å plage dyret. Det samme med hunder. Noen har hunden utendørs hele året, mens andre har samme rasen innendørs. Når man legger forholdene til rette, så har de da ikke vondt av det. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Katter skal ikke være ute om natta - med mindre de ønsker det selv. Streng hilsen fra Lengre oppe her skriver jeg at kattene mine står klare ved utgangsdøra når vi begynner å slukke lysene på kvelden Jeg er glad vi har slike katter, for tissekasse orker jeg bare ikke å ha i huset :-/ Glemmer ikke når den forrige katten vår fikk seks kattunger og både kattemor og seks unger brukte tissekassa i gangen *urk* 0 Siter
Colette Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Klart hun har det bra, bor jo i Katteparadis her med masse smågnagere og fugler. Nå har hun kattunger, og har tilbragt noen netter innendørs. Så fort kattungene kunne klare seg litt sjøl, fòr hun ut om natta. Selv om kattekassa står inne hele tiden nå, bruker hun den ikke. Vi er snille mot pusen, ja! Det gjorde min kattemor også....Og da ungene var 14 dager kom hun plutselig ikke tilbake, og vi har ikke sett henne siden. Det førte til at jeg måtte oppfostre 5 unger med flaske/hjemmelaget melk, og ikke klarte å gi fra meg ungene. Og derfor her jeg i dag 5 katter som er 9 år gamle :-) Men jeg kunne ikke unnvært en eneste en av dem:-) 0 Siter
Colette Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 ''Katter skal ikke være ute om natta - med mindre de ønsker det selv. '' Så lenge de har et sted å gå innunder, som ly for snø/regn/vind, så kan jeg ikke forstå hvorfor de ikke kan være ute? Man venner dyrene sine til det meste, og ønsker man en utepus får man til det uten å plage dyret. Det samme med hunder. Noen har hunden utendørs hele året, mens andre har samme rasen innendørs. Når man legger forholdene til rette, så har de da ikke vondt av det. Jeg vil ikke at katter skal være ute i regn/kulde, uten at de selv viser TYDELIG at det er det de foretrekker. Basta bom :-) Katter skal ha det godt hos meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.